Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Gisteren een Rocktron 300G gekocht, mijn eerste rackunit :p
Straks eens degelijk uittesten op repetitie :D

Als het een goede tweedehandsprijs is en je verzorgt ze dan zelf goed kan je bijna geen verlies maken op een tweedehandsgitaar.

langun

Legacy Member
Compressor en noise gate (heb last van feedback op hoge volumes), op het volume dat ik thuis toepas klinkt de compressor niet slecht, de boost die erin zit staat me ook wel aan :D Maar dat zijn allemaal dingen die ik pas degelijk kan testen als het volume wat hoger staat ;)

Recipe4hate

Legacy Member
Dit is zo een dag dat je gewoon geen leuk geluid uit je versterker krijgt :( allé, hier toch niet...

vloet

Legacy Member
Damn, mijn neef wil zijn Amerikaanse Fender Strat voor een familieprijsje verkopen aan mij. Praktisch nieuwe gitaar, alleen de kleur (donkerrood) kon beter. Heb er gewoon niet het geld voor :(

Sick`

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Dit is zo een dag dat je gewoon geen leuk geluid uit je versterker krijgt :( allé, hier toch niet...

Tijd om de oren nog eens uit te kuisen? :D Of er net iets in te steken ;)
Na een paar pinten begint dat ook wel beter te klinken hoor ;)

*edit*

Ik kan niet kezen tussen een Sweet Honey Overdrive on een Naked OD :doh:

Recipe4hate

Legacy Member
Sick` zei:
Tijd om de oren nog eens uit te kuisen? :D Of er net iets in te steken ;)
Na een paar pinten begint dat ook wel beter te klinken hoor ;)

*edit*

Ik kan niet kezen tussen een Sweet Honey Overdrive on een Naked OD :doh:

Ja, maar na enkele pinten speel ik ook niet goed meer, dus dat compenseert :p

Ikzelf zou voor de Honey gaan, maar da's alleen omdat ik er ook één wil...

AntiClock

Legacy Member
langun zei:
Ik heb geen ervaring met squiers of epiphone specials, maar Tom van de guitarshop is een zeer vriendelijke en behulpzame gast.

Je kan er ook wel wat koopjes doen, zowel mijn versterker als die van een vriend van mij komen van daar voor een SPOTPRIJS (prijzen waardoor duitse sites serieuze afzetters lijken).

ben daar gitaartje gaan halen... behulpzame vent idd.
Heel eerlijk en rechtuit... pusht totaal niet om iets duur te kopen, in tegendeel zelf....
Ik vroeg naar de verschillen in de squier reeksen (bullet,standard, affinity) en hij raadde aan om als beginner gewoon de goedkoopste te nemen... pas vanaf de duurste modellen (60's classics) zou het verschil hoorbaar zijn, de rest is gewoon een beetje verschil in afwerking, materiaal en kleurkes maar het geld niet waard volgens hem.

"Als je gaat blijven spelen zal je toch een andere gitaar willen en dan heb je geen geld verspilt ..." (en als ik zou stoppen idem) dusjah

Dus witte squier bullet strat en 15w peavey mod amp meegenomen...
Ik had vroeger eens zo'n goedkoop gitaartje van een vriend geleend (merk cool ofzo) maar dan is deze toch stukken beter denk'k als beginner gitaar.

Next step : les volgen :)

iemand ervaring met guitarplayer.be ?

langun

Legacy Member
Proficiat met de aankoop :D
Geen ervaring met die site.

Mijn 300G heeft de test doorstaan, zeer tevreden van :D.

Sick`

Legacy Member
MI Audio Blue Boy Deluxe geleend van iemand: super pedaal :D
Wel een must om de manual te lezen om er uit te halen wat je wil :)

Na een goei uur spelen wat stof van men gitaar gedaan, en plots klonk alles nog 100 keer beter :wtf: Ik vraag me af of dervoor mijn volume knop dan wel 100% open stond of wie weet een vuiltje ofzo tussen zat, of zou mijn amp nu echt zolang nodig hebben om volledig op te warmen :eek:

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Speelt gij altijd met alles open? :eek:

Alles? Ik heb enkel nog maar een 'volume' op mijn Ibanez, en die staat zo goed als altijd 100% open. Ik kan niet tegen de treble loss (ja, zelf zonder een tone pot!) als je de volume pot dicht begint te draaien.

Aangezien ik met 16,6k humbuckers speel door een amp met een nogal britse voicing kan ik elk sprietje treble wel gebruiken ;) Ik ben zelf aan het overwegen van een 1M pot te steken :D

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Alles? Ik heb enkel nog maar een 'volume' op mijn Ibanez, en die staat zo goed als altijd 100% open. Ik kan niet tegen de treble loss (ja, zelf zonder een tone pot!) als je de volume pot dicht begint te draaien.

Aangezien ik met 16,6k humbuckers speel door een amp met een nogal britse voicing kan ik elk sprietje treble wel gebruiken ;) Ik ben zelf aan het overwegen van een 1M pot te steken :D

Hazo...ik dacht al, alles open :crazy:

Op mijn gitar staat mijn volume meestal op 5-7. Zodat ik extra kan geven als het moet of wat kan terugnemen.

Ronnie86

Legacy Member
hey iemand die een goei setje weet voor acoustisch(geen nylon)
also.
ronnie need a new cable. iemand die iet robuust weet? :)
of zou ik gewoon draadloos gaan?:crazy:

freakykiller

Legacy Member
idem, tenzij ik niet al te luid mag en mijn versterker al op een soort minimum staat

de jerre

Legacy Member
Ronnie86 zei:
hey iemand die een goei setje weet voor acoustisch(geen nylon)
also.
ronnie need a new cable. iemand die iet robuust weet? :)
of zou ik gewoon draadloos gaan?:crazy:
Tenzij je een €300 teveel hebt zou ik bij draad blijven :p

Goede merken zijn: Planet Waves, Cordial, Klotz, ...

shagrath

Legacy Member
Wanneer ik met distortion van amp speel rond 2-3. Anders te veel bijgeluiden.
Met pedalen regel ik de distortion samen met volumeknop van gitaar. tussen 4 en alles open dus.

En dinsdag normaal gezien gitaar terug. Toch maar eens kijken voor een tweede gitaar zodat ik kan blijven spelen als er eentje plots weg is.

Redhunter

Legacy Member
de jerre zei:

Doet er mij aan denken

Ik heb gehoord dat sommige Planet Waves kabels een soort van beveiling hebben zodat ze niet zo makkelijk uit je gitaar vliegen. Nu zou deze beveiliging op lange termijn je plug op je gitaar kapot maken.

Ik geloof het niet echt, maar kheb het wel horen circuleren. Iemand die iets meer weet?


En over het volume: Ik draai op de climax altijd nog een beetje verder.
Op podium als je omwisselt van begeleiding naar solo moet je toch je volume meer opendraaien. Hoe doen jullie dat dan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan