Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
Toch liever overal een beetje van kunnen, dan iemand zijn zonder interesses :p
Binnen tweetal uurtjes ook eens naar de fitness vertrekken, hopelijk ben ik nie zo lomp als u :D

@Redhunter: merci voor de PM, heb hem echter nog steeds niet goed gelezen, doe ik een dezer dagen wel eens. Ik vrees echter alsnog dat die muziekschool niet gaat lukken. Eens het nieuwe seizoen begint ga ik bv. al 5x/week sporten, ik zit vanaf volgend seizoen ook in het bestuur van de club, ... Ik vrees dat ik gewoon geen tijd meer ga hebben :p

IK BEN NIE LOMP :angry: !!!!
Gewoon zwakke gewrichten :(

Sick`

Legacy Member
Vraag me soms af waarom mensen fitnessen :unsure:

Tis wer 1 van die dagen da het maar ni mee wil, persies of mijn rechter hand ga er elk moment afvallen en mijn linkerhand ga zich gelijk een verlamming zichzelf vastklemmen rond de nek.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Als ontspanning, beetje gewicht bijkomen, ontwikkeling van het lichaam, ... Het is eigenlijk nog leuk hoor :D

Als het is om gewicht bij te komen: mijn broer is zo zot geweest van ook om die reden te gaan fitnessen en heeft sindsdien problemen om op zen gewicht te blijven ;)

Ik ben ook ne keer zo zot geweest da ik vanalle boucht probeerde te eten met zoveel mogelijk koolhydraten omdat mensen met overgewicht elke keer lagen te zanikken dat ik te mager was :ironic:

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
Als ontspanning, beetje gewicht bijkomen, ontwikkeling van het lichaam, ... Het is eigenlijk nog leuk hoor :D

Idd, kan ook soms ideaal zijn om zo efkes alle frustratie eruit te krijgen ^^
Soms natuurlijk ook frustrerend als je geen vooruitgang maakt
Sick` zei:
Als het is om gewicht bij te komen: mijn broer is zo zot geweest van ook om die reden te gaan fitnessen en heeft sindsdien problemen om op zen gewicht te blijven ;)

Ik ben ook ne keer zo zot geweest da ik vanalle boucht probeerde te eten met zoveel mogelijk koolhydraten omdat mensen met overgewicht elke keer lagen te zanikken dat ik te mager was :ironic:

Te zien wat ge ziet als fitnessen é, als ge steeds een half uur loopt enzo is dat wel logisch dat hij gewicht verliest. Doe je wat powertraining, zal je wel wat bijkomen :unsure:

Sick`

Legacy Member
freakykiller zei:
Te zien wat ge ziet als fitnessen é, als ge steeds een half uur loopt enzo is dat wel logisch dat hij gewicht verliest. Doe je wat powertraining, zal je wel wat bijkomen :unsure:

Ja, het was powertraining. Dus ik bedoel echt dat hij nu van het snoepgoed moet afblijven ;) Wa een leven :(

freakykiller

Legacy Member
Sick` zei:
Ja, het was powertraining. Dus ik bedoel echt dat hij nu van het snoepgoed moet afblijven ;) Wa een leven :(

Meh ik vind dat erover :p Op voedingsgewoontes letten enzo. Oké als je echt serieus wilt powertraining doen çava, maar zelf ga ik het niet doen. Mijn kracht & massa neemt toch toe dus geen probleem (ik ga dan ook niet proberen om Hulk Hogan spieren te krijgen :unsure:, beetje shape is genoeg)

Sick`

Legacy Member
Ja, ik bedoel dan maar ook: voor een ander moete het ni doen :D

Voedingsgewoontes, pff, elken dag wa snoep, chips, vlees, pasta en cola! En toch minstens ne keer frut in de week en nen hamburger met kip en spek of 2 ;)

medic

Legacy Member
Leo Caerts is Evil, ik zweer het u! Waarom hebben die altijd zo'n interessante okkasies? Whyyy...?

Het komt er dus op neer dat ik gisteren voor de lol daar wat gitaren ging uitproberen. Heb twee fender tele's vastgehad van rond de 1000 euro. Daarna heeft die verkoper mij een okkazie London City tele gegeven met een zalige replacement neck. Echt waar, die speelde die twee voorgenoemde tele's probleemloos naar huis (speelcomfort en klank).

Ja zegt die verkoper : "Voor 160 euro kunt ge niet sukkelen hé". Kzeg : "Tis niet de 160 euro dat ik schrik van heb, tis eerder de reactie van mijn vriendin :p".

Ik vreesde het ergste, maar uiteindelijk vond ze het quasi direct goed. Dus nu heb ik een zalig London City Partscaster voor quasi geen geld en met echt magnifieke klank. Tis een blonde (ge ziet het hout nog lichtjes door de lak) met zwarte slagplaat en rosewood fretboard.

Tot zover dit korte verslag van mijn bezoek aan Leo Caerts gisteren. I really should stop going there, slecht voor mijn portemonnee :p

Plutus

Legacy Member
Die London City's zijn inderdaad zeer leuk, heel veel waar voor uw geld. Toch vond ik de Fender Baja leuker, ook qua specs en ze is amper duurder. Uiteindelijk zijn ze allemaal buitengevlogen, telecasters zijn niet voor mij gemaakt. Hopelijk hebt gij er meer plezier van :D

medic

Legacy Member
Ik had al een Squier VM Thinline tele en dat beviel heel goed so far. Geniale nekpickup, maar de brugpickup is veel minder goed (in praktijk gebruik ik alleen de nekpickup meestal).

Deze London City klinkt veel dieper omdat die zowiezo al veel zwaarder is + de brugpickup is gewoon geniaal zacht (niet zo icepicky als op mijn thinline). Heb ook op een 52 RI tele van fender gespeeld, en deze london city is een goede benadering (allez, in beschouwing genomen dat de 52RI zeker 1500 euro meer kost). Ik vind ook dat hij zo ook een beetje dat donkere kantje van een les paul heeft.

Maar wat me eigenlijk het meeste bevalt is de nek: heel kwalitatieve toets en de nek zelf is precies gemaakt uit het hout waaruit oude schoolbanken gemaakt zijn (als je weet wat ik bedoel). Dat voelt gewoon zo enorm stevig en gemakkelijk aan :). De fret markers aan de zijkant zijn trouwens ook heel mooi tussen de nek en het fretboard ingewerkt, echt netjes!

En tenslotte, om het nog maar eens te herhalen : 160 euro :D

Heb wa foto'tjes online gezet : Dropbox - Photos - Online backup, file sync and sharing made easy.

Edit : enige minpuntje aan het hele verhaal is wel dat er geen trussrod te zien is. Dus ik vermoed dat je de nek er moet afvijzen om de trussrod af te stellen.

kakature

Legacy Member
Mijn versterkerke maakt een vervelend buzzing geluid. Ik had dat vroeger ook maar toen kocht ik gewoon een betere kabel. Het probleem was grotendeels opgelost maar het stoort mij nog altijd.

Ligt dat aan mijn cheapass versterker (zoeentje van een beginnerspack), mijn kabel (1 maand oud ofzo), of aan mijn pickups?

freakykiller

Legacy Member
kakature zei:
Mijn versterkerke maakt een vervelend buzzing geluid. Ik had dat vroeger ook maar toen kocht ik gewoon een betere kabel. Het probleem was grotendeels opgelost maar het stoort mij nog altijd.

Ligt dat aan mijn cheapass versterker (zoeentje van een beginnerspack), mijn kabel (1 maand oud ofzo), of aan mijn pickups?

Te dicht dat ge zit ?

langun

Legacy Member
Als je het volume van je gitaar volledig dichtdraait, is er dan nog altijd evenveel geruis/buzz?

langun

Legacy Member
Je hebt toevallig geen vriend die wat duurder materiaal heeft (of gewoon al geen last heeft van ruis)? Dan zou je 1 iets uit zijn chain kunnen vervangen door dat van jouw, en op die manier ontdekken wat het probleem is.

langun

Legacy Member
Sinds er redelijk veel mogelijkheden zijn, en wij het geluid zelf niet kunnen horen kan het nogal moeilijk worden om zoiets via een forum te doen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan