Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krawler

Legacy Member
haha :) lovely
niemand heeft ooit beweerd dat fender/gibson slechte gitaren maken. Maar het gaat erom dat je nu eenmaal veel 'naam' mee betaald. Er zijn andere gitaren die goedkoper zijn en minstens even goed zijn.

Plutus

Legacy Member
Ronnie86 zei:
amaai das wel ver rijde voor een 2nd hand gitaarke op te halen :)
Inderdaad, al is het niet zomaar een gitaar natuurlijk.
Maar nog net even gemaild, en als ik binnen de 4 weken beslis is het vlakbij Antwerpen en maar een goeie 100km dus. Al een stuk menselijker :p

Recipe4hate

Legacy Member
Redhunter zei:
@Recipe4Hate: Pluis je amp en pedalen goed uit (heb je wrsl al gedaan) en koop desnoods iets wat je klank meer kan doen klinken zoals je wil. Een klank kan niemand voor je kiezen, en zeker niet via een forum.

Klopt, maar tips en suggesties kunnen nooit kwaad hé.

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
Album héél moeilijk te vinden, maar uiteindelijk toch gevonden ^^ zalig

Das meestal zo bij muziek die ik goed vind :p


Vind het wel leuk dat jullie het goed vinden ^^

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
Is wel ferm moderne Jazz niet :unsure: ?

Moderne Jazz ja.
Kben ook niet zo sterk in genres plakken op muziek.

Er zijn wel nog veel modernere dingen hoor :p
Ben Monder bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik dit ook wel super

Typisch Pierre van Dormael:
Harmonisch simpel => Ritmisch moeilijk (valt in dit nummer nog goed mee)
Ritmisch simpel => harmonisch/technisch moeilijk
:music:

Edit:
Uit de ergernisthread :
Rusten met de pols freakykiller :p
Direct naar een dokter rennen is niet noodzakelijk maar als hij langer als 1-2-3 dagen duurt/ weerkeert toch doen. Kijk of het misschien gelinked is aan je houding?

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
Moderne Jazz ja.
Kben ook niet zo sterk in genres plakken op muziek.

Er zijn wel nog veel modernere dingen hoor :p
Ben Monder bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik dit ook wel super

Typisch Pierre van Dormael:
Harmonisch simpel => Ritmisch moeilijk (valt in dit nummer nog goed mee)
Ritmisch simpel => harmonisch/technisch moeilijk
:music:

Edit:
Uit de ergernisthread :
Rusten met de pols freakykiller :p
Direct naar een dokter rennen is niet noodzakelijk maar als hij langer als 1-2-3 dagen duurt/ weerkeert toch doen. Kijk of het misschien gelinked is aan je houding?
This van de fitness ;)

Plutus

Legacy Member
Toch liever overal een beetje van kunnen, dan iemand zijn zonder interesses :p
Binnen tweetal uurtjes ook eens naar de fitness vertrekken, hopelijk ben ik nie zo lomp als u :D

@Redhunter: merci voor de PM, heb hem echter nog steeds niet goed gelezen, doe ik een dezer dagen wel eens. Ik vrees echter alsnog dat die muziekschool niet gaat lukken. Eens het nieuwe seizoen begint ga ik bv. al 5x/week sporten, ik zit vanaf volgend seizoen ook in het bestuur van de club, ... Ik vrees dat ik gewoon geen tijd meer ga hebben :p

Plutus

Legacy Member
Inderdaad :p
Ondertussen is de deal bijna rond, nu gewoon mijn ouders nog...

Burntfaceman

Legacy Member
Ben van plan om eventueel een akoestische gitaar te kopen om mij wat te amuseren naast het bass spelen. Wat denken jullie hiervan? Complete verspilling van mijn geld/tijd? Basgitaar spelen blijft uiteraard mijn voornaamste activiteit.

Sick`

Legacy Member
@Bruntfaceman: Als je er plezier aan hebt, waarom niet?

Ik zou enkel niet te duur gaan, ik heb ook een bass naast mijn gitaren, en beleef er plezier aan, maar een goedkoop instrument is voor mij uiteindelijk meer dan voldoende om maar wat me rond te moozen.

Redhunter

Legacy Member
Als gitarist vind ik het wel zalig om gewoon even te bassen puur voor de fun.

De overstap gitaar-bas is wel stukken gemakkelijker is als bas-gitaar (imo).
Ik denk wel , om niet teleurgeteld te zijn, dat je toch wel wat tijd in gitaar gaat moeten steken (zeker in begin) vooralleer je jezelf er echt mee kan amuseren. (hangt natuurlijk ook af van je niveau op bas).


@Manuvdv: kzou ook liever iemand zijn die van alles een beetje kon, maar gitaar eist teveel aandacht op.
:scream:/:sad:

Wat het Muziekcentrum betreft: doe hetgene waar je je het beste bij voelt ;)
Ik denk dat je waarschijnlijk ook liefst een (paar) avond(en) op je gemak zit :p

Burntfaceman

Legacy Member
Ik heb vroeger nog een gitaar gehad totdat ik mijn roeping vond op bas :p. De beginners dingen ben ik nog niet afgeleerd denk ik. Picking methode zal het wel aanpassen zijn van bas naar gitaar (speel eigenlijk meestal met vingers).

Redhunter

Legacy Member
Als je niet van 0 moet beginnen is het natuurlijk wel gemakkelijker :p

Als je zelf denkt dat je jezelf gaat amuseren op een akoestische gitaar en daar tijd voor hetb...why not?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan