Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ronnie86

Legacy Member
soms verlies ik ze, soms breken ze, scheuren etc en soms worde ze gewoon TE erg afgevlakt dat het ni meer mogelijk is om de goed aan te slagen :)

kheb btw ALTIJD een plectrum bij in mn broekzak :)

@ sick : ik zocht er zo 1ntje in den tijd ma khem die dus nu al eh :)

Burntfaceman

Legacy Member
Ik vind om de 5 min plectrums terug in mijn kamer :unsure:. Ik gebruik Dunlops van 1 mm, nog nooit zien aftakelen.

Defees

Legacy Member
standaard in mijn (jas)zak : imbussleutels, trussrod sleutel, plectrum ^^

Plutus

Legacy Member
Ik zie mij al rondcrossen met inbussleutels. En dat altijd versteken van jas enzo, goed zot :D

Redhunter

Legacy Member
@Defees en Burntfaceman: ²

Bij mij zitten die overal, jaszak, broekzak, portefeuille, bureau, rugzak, gitaarkist...
Wel altijd een zakje in mijn portefeuille met 5 plectrums in, zodat ik zeker ergens op kan terguvallen moest ik er geen vinden.
En bijgevolg vind ik die overal terug...Ik heb op mijn kamer/bij repetities bijna altijd een plectrum in mijn mond...

BongZrGooD

Legacy Member
Skoran zei:
Join the gang :p

I'm in the gang too...

Manuvdv zei:
Ik speel nu mijn vierde jaar, en nog nooit een plectrum zien verslijten :s als ik ze niet verlies, doe ik daar eeuwen mee.

Bij mij verslijten ze wel degelijk, maar het is nu niet dat het een grote kost is; dus altijd wel een hoop in reserve.

Burntfaceman zei:
Ik vind om de 5 min plectrums terug in mijn kamer :unsure:. Ik gebruik Dunlops van 1 mm, nog nooit zien aftakelen.

Altijd wel een paar nieuwe plectrums in mijn portefeuille, waarom weet ik eigenlijk niet... In mijn flightcase waar mijn tuner en wireless inzitten heb ik een bakje met plectrums zitten... Belangrijk als je live speelt, teneinde niet in je portefeuille te moeten gaan graaien...:D

Defees zei:
standaard in mijn (jas)zak : imbussleutels, trussrod sleutel, plectrum ^^

Ik hou mijn jas nooit aan op een podium, volledig nutteloos dus. Of kan je met die trussrodsleutel ook noodreparaties aan de remblokjes van je fiets doen, dan begrijp ik je standpunt ergens wel...:p

Ik heb live altijd een koffertje bij, daarin zitten snaren, maglite mini, setje schroevendraaiers, gaffertape, trussrodsleutel (ik rijd niet met de fiets naar optredens, dus zit ie daar goed), inbussetje, kniptang, nog wat plectrums, soldeerbout(!), EL34 lampen, 12AX7 lampjes, siliconenspray, en nog een hoop nest,... Mijn gitaarroadie/podiummixer (woohoo!) weet perfect wat hij daarmee moet doen in geval van nood, dus dat is wel handig... En blijkbaar zit ik in een luxe situatie...:D

Groetjes,
BongZ

krawler

Legacy Member
Sick` zei:
Vanaf wanneer gooien jullie een plectrum weg? Meestal speel ik ze kwijt, maar sinds ik een pickholder gebruik ... :p Mijne heeft nu een botte punt en de zijden zijn zo afgeschuind dat zijden scherp zijn geworden, maar ik kan het ni over men hart krijgen hem weg te smijten :doh:

Btw, was hier niemand dat een LTD H-1000 met oude headstock zocht?
Gearspot • Toon onderwerp - Esp Ltd H-1000 EMG

Een jaar geleden zocht ik die :p ma wrs bedoel je mij niet.
Ik speel mijn plectrums regelmatig 'kapot'. Ze slijten gwn af en verliezen hun vorm. Miss heb ik wat teveel attack ofzo...?

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Vanaf wanneer gooien jullie een plectrum weg? Meestal speel ik ze kwijt, maar sinds ik een pickholder gebruik ... :p Mijne heeft nu een botte punt en de zijden zijn zo afgeschuind dat zijden scherp zijn geworden, maar ik kan het ni over men hart krijgen hem weg te smijten :doh:

Btw, was hier niemand dat een LTD H-1000 met oude headstock zocht?
Gearspot • Toon onderwerp - Esp Ltd H-1000 EMG
Die H-1000 is wel nice, die cockstock staat 'm nog goed. Maar een beetje opleggen en ik heb een tweede ESP Horizon, dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Spijtig :)

krawler

Legacy Member
Manuvdv zei:
Die H-1000 is wel nice, die cockstock staat 'm nog goed. Maar een beetje opleggen en ik heb een tweede ESP Horizon, dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Spijtig :)


2nd that mate.
Tegewoordig zijn de 1000 deluxe reeksen van ltd trouwens ook gezakt in prijs. Dus voor 950 zie ik hem niet meteen verkocht geraken (ondanks de mooie headstock, die van h-1001 is trouwens ook niet mis)

Oekje

Legacy Member
Sprekende over tuners, heeft iemand onder jullie ervaring met de verschillende strobetuners in pedaal/handheld vorm die momenteel beschikbaar zijn ? (alhoewel ze zo goed als niet te vinden zijn in belgië).

Bv.
- De peterson lineup tot op 0.1 cent accuraat (strobostomp/stroboflip/virtual strobe)

- De planet wave tru-strobe ofzoiets ook tot op 0.1 cent accuraat (nog nergens gezien in belgië zelfs niet in winkels die andere dingen uit het planetwaves producten assortiment verkopen)

- De turbotuner strobetuners (Strobe Tuners by Sonic Research - Turbo Tuner Home Page) (ook nog niet lokaal tegengekomen) Wel spijtig vermits deze tot op 0.02 cent accuraat zou zijn.

Ik ben persoonlijk alle schijtbakjes van boss en korg beu vermits deze allemaal maar tot op +/- 3 cent accuraat zijn en eigenlijk redelijk ongeschikt zijn voor het deftig intoneren van een gitaar.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Die H-1000 is wel nice, die cockstock staat 'm nog goed. Maar een beetje opleggen en ik heb een tweede ESP Horizon, dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Spijtig :)

Inderdaad; en ook al is het misschien een goede gitaar, maar ik zou persoonlijk alleen al moeite hebben om zoveel geld, aan een 2dehands gitaar dan nog wel, uit te geven waar bij wijze van spreken in koeie van letters op de headstock alleen al staat "2de keuze"; zoiets is vragen voor vooroordelen :)

Over vooroordelen gesproken, dit weekend vond een koper voor een pedaal mijn strat wel echt goed klinken en spelen (buiten dat de actie nog een tikkeltje te hoog stond voor hem). Later vermelde ik iets over mexicaanse strats en kreeg direct zoiets van "zwijg me er van, ook van die amerikaanse tegenwoordig waar ze allemaal van die mexicaanse rommel in steken". Kreeg persies toch een groen kleurtje toen ik vertelde dat mijn strat eigenlijk ook een mexicaanse was :D

krawler

Legacy Member
Sick` zei:
Inderdaad; en ook al is het misschien een goede gitaar, maar ik zou persoonlijk alleen al moeite hebben om zoveel geld, aan een 2dehands gitaar dan nog wel, uit te geven waar bij wijze van spreken in koeie van letters op de headstock alleen al staat "2de keuze"; zoiets is vragen voor vooroordelen :)

Over vooroordelen gesproken, dit weekend vond een koper voor een pedaal mijn strat wel echt goed klinken en spelen (buiten dat de actie nog een tikkeltje te hoog stond voor hem). Later vermelde ik iets over mexicaanse strats en kreeg direct zoiets van "zwijg me er van, ook van die amerikaanse tegenwoordig waar ze allemaal van die mexicaanse rommel in steken". Kreeg persies toch een groen kleurtje toen ik vertelde dat mijn strat eigenlijk ook een mexicaanse was :D

haha in his face, sucker :)
zalig.

Ik ben altijd al weg geweest van esp :) een horizon wil ik sowieso nog. Maar nu eerst een Ibanez s-prestige!!! wooot

Plutus

Legacy Member
krawler zei:
haha in his face, sucker :)
zalig.

Ik ben altijd al weg geweest van esp :) een horizon wil ik sowieso nog. Maar nu eerst een Ibanez s-prestige!!! wooot
En waarom krijgt een Ibanez voorrang op de ESP Horizon? Klinkt als heiligschennis ma bon, ik sta open voor alle argumenten :p

krawler

Legacy Member
Manuvdv zei:
En waarom krijgt een Ibanez voorrang op de ESP Horizon? Klinkt als heiligschennis ma bon, ik sta open voor alle argumenten :p

open minded zijn he maat :D
ik heb er 1 keer op gespeeld en sindsdien moet ik ze hebben, ge kent het wel! ik heb nu al 1 esp, dus nu tijd voor die s-prestige en dan weer een esp :)

BongZrGooD

Legacy Member
Manuvdv zei:
En waarom krijgt een Ibanez voorrang op de ESP Horizon? Klinkt als heiligschennis ma bon, ik sta open voor alle argumenten :p

En waarom niet? Smaak, kwaliteit, durability... En het feit dat mijn Ibanez na 20 jaar nog geen enkel teken van roest vertoont, de electronica nog steeds perfect werkt, en ze nog steeds geweldig goed in tune blijft. Kon ik van mijn (toen even dure) ESP's niet zeggen, allee, natuurlijk niet... Want na een paar maanden moest ik ze telkens terug naar de shop doen wegens roesten, electronica die gewoonweg shoddy was en noem maar op.

3 ESP's op een jaar tijd met allemaal dezelfde fouten is misschien een spijtig toeval, toch vreemd dat die heiligschennende Ibanez nog geen minuut in de shop heeft gespendeerd na 20 jaar en zwaar live gebruik...

Tegenargumenten welkom... :p

Groetjes,
BongZ

Recipe4hate

Legacy Member
Iemand hier een idee hoe ik mijn geluid krijg zoals ik wil?
Ik zou graag een lekkere punk distortion willen. Niet te zwaar, toch lekker gedefinieerd en toch nog ruig klinkend. Nu heb ik eerder een soort van waas van distortion. Ik kom bijvoorbeeld niet boven de JCM2000 van mijn collega-gitarist uit, wat mijn geluid in het niets doet verdwijnen.

Ik heb een Marshall AVT100
(misschien ligt hier de fout wel? Is dit een amp die je live kan gaan gebruiken?)

en speel het liefst over mijn Ibanez GAX30
(of is deze niet goed genoeg om mijn gewenst geluid neer te poten?). Ik heb verder nog een deel gitaren, maar ik zou toch graag deze gitaar willen gebruiken. Ik denk er aan om andere pups te steken, want op dit moment zitten er nog standaard Ibanez humbs in.

Verder heb ik een DS-1, ML2 en Big Muff Pi als overdrives.


Alle suggesties zijn meer dan welkom :)

Plutus

Legacy Member
Weet er toevallig iemand of ze bij Musicstore (op vraag) uw gitaar afstellen met de gevraagde snaren, als je je gitaar daar bestelt?

Recipe4hate

Legacy Member
Manuvdv zei:
Weet er toevallig iemand of ze bij Musicstore (op vraag) uw gitaar afstellen met de gevraagde snaren, als je je gitaar daar bestelt?

Doen ze volgens mij overal als ge er om vraagt. Best eens mailen voor de zekerheid hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan