Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AntiClock

Legacy Member
iemand ervaring met de "the sound factory" in gent
(of the guitar shop .. da's zelfde zeker ?)

Goeie winkel ? qua prijs en service ?

Ben op zoek naar beginners gitaartje ...Fender Squier of een Epiphone 'Special' is me al aangeraden .. nog tips ?

Plutus

Legacy Member
Ouders verzetten zich tegen mijn aankoop van een nieuwe gitaar. En alles was al geregeld :sad: even laten bezinken, en dan zien wat ik doe.

medic

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ouders verzetten zich tegen mijn aankoop van een nieuwe gitaar. En alles was al geregeld :sad: even laten bezinken, en dan zien wat ik doe.

Ouders ... ze zijn toch zo moeilijk op te voeden :sad:

MINDROT

Legacy Member
AntiClock zei:
iemand ervaring met de "the sound factory" in gent
(of the guitar shop .. da's zelfde zeker ?)

Goeie winkel ? qua prijs en service ?

Ben op zoek naar beginners gitaartje ...Fender Squier of een Epiphone 'Special' is me al aangeraden .. nog tips ?

Geen ervaring met Squier's (maar hoor daar toch over't algemeen goeie dingen over), maar blijf aub weg van die "Special" reeksen van Epiphone... Brol!

Plutus

Legacy Member
medic zei:
Ouders ... ze zijn toch zo moeilijk op te voeden :sad:
Implar zei:
De mijne vragen zich ook af waarom ik op zoek ben naar een 2e gitaar (ik vermoed toch dat het daarover gaat)....
Hier hetzelfde argument: "ge hebt er al 2, waarom nog meer kopen". Met mijn argumenten moet ik niet afkomen want die begrijpen ze toch niet, en houden ze bijgevolg ook geen rekening mee. Een andere verkopen kan/wil ik ook niet. De ene is mijn allereerste gitaar, die verkoop ik nooit. De andere is gewoon te goed en wil ik houden (mijn pa zegt trouwens ook dat ik ze niet mag verkopen, ik heb er te lang naar moeten zoeken). En 3 is niet eens te veel, ik kan ze alledrie nuttig gebruiken.

En het was nu net zo'n buitenkansje, daar er maar 75 van gemaakt zijn kom ik ze in perfecte staat nooit meer tegen :scream: what to do, what to do. Ik kan er ook gewoon niet naar luisteren, dat geld gaan afhalen en ze gaan kopen... Maar dan zit het er zeker tegen. Zo ben ik ook niet, ik hou wel degelijk rekening met hun mening.

langun

Legacy Member
AntiClock zei:
iemand ervaring met de "the sound factory" in gent
(of the guitar shop .. da's zelfde zeker ?)

Goeie winkel ? qua prijs en service ?

Ben op zoek naar beginners gitaartje ...Fender Squier of een Epiphone 'Special' is me al aangeraden .. nog tips ?

Ik heb geen ervaring met squiers of epiphone specials, maar Tom van de guitarshop is een zeer vriendelijke en behulpzame gast.

Je kan er ook wel wat koopjes doen, zowel mijn versterker als die van een vriend van mij komen van daar voor een SPOTPRIJS (prijzen waardoor duitse sites serieuze afzetters lijken).

Ronnie86

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hier hetzelfde argument: "ge hebt er al 2, waarom nog meer kopen". Met mijn argumenten moet ik niet afkomen want die begrijpen ze toch niet, en houden ze bijgevolg ook geen rekening mee. Een andere verkopen kan/wil ik ook niet. De ene is mijn allereerste gitaar, die verkoop ik nooit. De andere is gewoon te goed en wil ik houden (mijn pa zegt trouwens ook dat ik ze niet mag verkopen, ik heb er te lang naar moeten zoeken). En 3 is niet eens te veel, ik kan ze alledrie nuttig gebruiken.

En het was nu net zo'n buitenkansje, daar er maar 75 van gemaakt zijn kom ik ze in perfecte staat nooit meer tegen :scream: what to do, what to do. Ik kan er ook gewoon niet naar luisteren, dat geld gaan afhalen en ze gaan kopen... Maar dan zit het er zeker tegen. Zo ben ik ook niet, ik hou wel degelijk rekening met hun mening.

kzou zeggen probeer ze te overtuigen.
idd 3 axe's zijn echt ni TE veel voor een gitarist ze ;)

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hier hetzelfde argument: "ge hebt er al 2, waarom nog meer kopen". Met mijn argumenten moet ik niet afkomen want die begrijpen ze toch niet, en houden ze bijgevolg ook geen rekening mee. Een andere verkopen kan/wil ik ook niet. De ene is mijn allereerste gitaar, die verkoop ik nooit. De andere is gewoon te goed en wil ik houden (mijn pa zegt trouwens ook dat ik ze niet mag verkopen, ik heb er te lang naar moeten zoeken). En 3 is niet eens te veel, ik kan ze alledrie nuttig gebruiken.

En het was nu net zo'n buitenkansje, daar er maar 75 van gemaakt zijn kom ik ze in perfecte staat nooit meer tegen :scream: what to do, what to do. Ik kan er ook gewoon niet naar luisteren, dat geld gaan afhalen en ze gaan kopen... Maar dan zit het er zeker tegen. Zo ben ik ook niet, ik hou wel degelijk rekening met hun mening.
K'zou toch eens goed benadrukken dat er maar 75 van zijn :p

kakature

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hier hetzelfde argument: "ge hebt er al 2, waarom nog meer kopen". Met mijn argumenten moet ik niet afkomen want die begrijpen ze toch niet, en houden ze bijgevolg ook geen rekening mee. Een andere verkopen kan/wil ik ook niet. De ene is mijn allereerste gitaar, die verkoop ik nooit. De andere is gewoon te goed en wil ik houden (mijn pa zegt trouwens ook dat ik ze niet mag verkopen, ik heb er te lang naar moeten zoeken). En 3 is niet eens te veel, ik kan ze alledrie nuttig gebruiken.

En het was nu net zo'n buitenkansje, daar er maar 75 van gemaakt zijn kom ik ze in perfecte staat nooit meer tegen :scream: what to do, what to do. Ik kan er ook gewoon niet naar luisteren, dat geld gaan afhalen en ze gaan kopen... Maar dan zit het er zeker tegen. Zo ben ik ook niet, ik hou wel degelijk rekening met hun mening.

Gewoon kopen, het is toch uw geld? Ze gaan wel moeilijk doen in 't begin, maar daarna zullen ze wel bijdraaien :p

Plutus

Legacy Member
Dat wel, maar het is voor mij de normaalste zaak van de wereld om ook hun mening te vragen en daar rekening mee te houden; kwestie van wederzijds respect. Ik doe dat niet altijd even serieus, maar bij uitgaven van 1000+ euro maak ik daar wel een gewoonte van :p

Recipe4hate

Legacy Member
Zeg maar: ma die rare knullen van 9Lives hebben er allemaal 7! En ze stoten me uit!

Sick`

Legacy Member
AntiClock zei:
iemand ervaring met de "the sound factory" in gent
(of the guitar shop .. da's zelfde zeker ?)

Goeie winkel ? qua prijs en service ?

Ben op zoek naar beginners gitaartje ...Fender Squier of een Epiphone 'Special' is me al aangeraden .. nog tips ?

Ja, ik kan de Epiphone Special's enkel afraden :D

Als single coils je dink zijn, ga dan voor een Squier inderdaad.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hier hetzelfde argument: "ge hebt er al 2, waarom nog meer kopen". Met mijn argumenten moet ik niet afkomen want die begrijpen ze toch niet, en houden ze bijgevolg ook geen rekening mee.

Mehe, mijn ouders verklaarde mij geschift da ik der mee ging beginnen en eentje gekocht had :p Als ik had geluisterd woonde ik nu misschien in een villa!! :D

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Mehe, mijn ouders verklaarde mij geschift da ik der mee ging beginnen en eentje gekocht had :p Als ik had geluisterd woonde ik nu misschien in een villa!! :D
Mwa, een paar duizend euro meer of minder gaat het verschil niet maken tussen een huisje of een villa ze :p
Ik ga er nog eens over denken, maar als zij er tegen zijn ga ik het niet doen denk ik... Financieel maakt het me niet uit, duizend meer of minder, ik wil gewoon niet lijnrecht tegen hen ingaan. Het blijven mijn ouders :)

EDIT: Fuck this, vanavond nog eens met hen klappen. Ik móet ze hebben!

Redhunter

Legacy Member
Manuvdv zei:
Mwa, een paar duizend euro meer of minder gaat het verschil niet maken tussen een huisje of een villa ze :p
Ik ga er nog eens over denken, maar als zij er tegen zijn ga ik het niet doen denk ik... Financieel maakt het me niet uit, duizend meer of minder, ik wil gewoon niet lijnrecht tegen hen ingaan. Het blijven mijn ouders :)

EDIT: Fuck this, vanavond nog eens met hen klappen. Ik móet ze hebben!

Als je écht denkt dat het de gitaar van je dromen is moet je ze sowieso kopen.

Ouders; leuk als ze voorschieten, stom als ze tegenstribbelen.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Mwa, een paar duizend euro meer of minder gaat het verschil niet maken tussen een huisje of een villa ze :p
Ik ga er nog eens over denken, maar als zij er tegen zijn ga ik het niet doen denk ik... Financieel maakt het me niet uit, duizend meer of minder, ik wil gewoon niet lijnrecht tegen hen ingaan. Het blijven mijn ouders :)

EDIT: Fuck this, vanavond nog eens met hen klappen. Ik móet ze hebben!

Neen, maar een verschil van 10k vergroot uw opties wel aanzienlijk :)
Als je 10% van de kostprijs cash kan aflossen kost je lening een stuk minder.

Plutus

Legacy Member
Dat wel. Maar 't is niet dat een Limited Edition gaat zakken in waarde ofzo, dus zo'n probleem lijkt me dat ook niet. Als het ooit nodig is, verkopen en ik heb mijn geld terug; ondertussen heb ik er dan ook mijn plezier aan gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan