Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Hmm. Kan er mij al iets bi jvoorstellen :D. Dus die jack white nummers die'k daarstraks postte zijn over 't algemeen overdrives?

TsD

Legacy Member
Ik heb een Big Muff liggen, als ik eens tijd vind wil ik eens iets proberen op te nemen, alhoewel het redelijk k*t gaat klinken door mijn professionele ingebouwde studio-microfoon in mijn laptopstudio:unsure:

Skyscraper

Legacy Member
Ja zeker doen :).
Heb vandaag in de vluchte is naar 't aanbod in keymusic staan kijken.. als leek kunt ge daar niet veel aan onderscheiden :D.

Recipe4hate

Legacy Member
Skyscraper zei:
Ja zeker doen :).
Heb vandaag in de vluchte is naar 't aanbod in keymusic staan kijken.. als leek kunt ge daar niet veel aan onderscheiden :D.

Waarom vraagt ge ni om er een paar uit te testen?

Hayrus

Legacy Member
Skyscraper zei:
Hm ja over 'n Big Muff hoorde ik ook al goede dingen, maar ge zegt net zelf dat 't niet echt is wat ik zoek? Damn :D.
Nuja, deze zomer zal 'k op mijn gemak wel 's een muziekwinkel binnenstappen.. zal 't makkelijkste zijn.
't verschil tussen overdrive & distortion kan ik ook niet altijd evengoed opmaken. Distortion is imo zeer schril & noisy, niet echt altijd goed duidelijk. Maar overdrive?

Lang leve de Bass Big Muff Pi! Deze geeft inderdaad een compleet andere kleur aan de sound. Terwijl Overdrive eerder nuttig is voor vb. scherpere aanslagen.

Skyscraper

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Waarom vraagt ge ni om er een paar uit te testen?

Waarom neemt ge de tijd om te antwoorden als ge mijn post niet volledig leest?

Hmm die Big Muff Pi klinkt wel vet, maar da's toch eerder distortion dan hé?

langun

Legacy Member
Het maakt in principe nie uit hoe ge noemt, als het geluid u genoeg aanstaat dat je het zelf ook wilt is het goed genoeg voor mij :p

Maar het is inderdaad distortion, zoals Hayrus zegt.

Skyscraper

Legacy Member
Mja, 'k wil de dingen niet in 'n kotje duwen :D. Maar werd mij hier duidelijk gemaakt dati k eigenlijk een overdrive zoek, al lijkt die big muff ook wel wat mogelijkheden tot overdrive te hebben :).

Wat ik mij nu afvraag, is er geen effecten processor (met 'n 20+ effecten) die van kwaliteit in de buurt komt van stompboxes? :)

Recipe4hate

Legacy Member
Skyscraper zei:
Waarom neemt ge de tijd om te antwoorden als ge mijn post niet volledig leest?

Hmm die Big Muff Pi klinkt wel vet, maar da's toch eerder distortion dan hé?

Wat moest ik dan gelezen hebben? Dat je in de zomer pas gaat? Uittesten hoeft daarom niet kopen te zijn hé.
En de Muff is heel erg leuk, maar misschien minder geschikt voor wat jij zoekt. Je krijgt er nogal moeilijk definitie uit, 't is nog steeds een fuzz.

Skyscraper

Legacy Member
"Heb vandaag in de vluchte is naar 't aanbod in keymusic staan kijken."
In de vluchte = als ik haast had.
Kwam gewoon 'n bestelling ophalen & moest ergens naar toe, tijdens 't wachten gewoon .. :).

Maar bedankt voor de uitleg, die 'definitie' zoek ik toch wel. Dus kijk ik best verder.

Recipe4hate

Legacy Member
Skyscraper zei:
"Heb vandaag in de vluchte is naar 't aanbod in keymusic staan kijken."
In de vluchte = als ik haast had.
Kwam gewoon 'n bestelling ophalen & moest ergens naar toe, tijdens 't wachten gewoon .. :).

Maar bedankt voor de uitleg, die 'definitie' zoek ik toch wel. Dus kijk ik best verder.

Ik bedoelde dan ook niet dat je op dat moment moest gaan testen. Neem er eens een uurtje tijd voor en leg aan de verkoper uit wat je zoekt. Normaal krijg je dan wat pedaaltjes. Breng wel best je eigen materiaal mee, want zo'n geluid kan toch varieren bij versterkers en pickups.

Borsten

Legacy Member
wel ik denk dat ik er ongeveer uit ben.
ik denk dat ik de volgende gitaar al zeker ga kopen:
Epiphone Les Paul Standard Mahogany LTD Candy Apple Red Metallic

mijn orignieel idee was voor de roland cube 20x20 te kopen, maar iemand in de buurt die ik ken verkoopt zijn line6 spider2 75watt.
hij vraagt 180€... hij zei ook dat deze 600€ nieuw was.
nu is de vraag, To buy or not to buy?^^

edit: hij is wel al een jaar of 4 oud ofzo.

Plutus

Legacy Member
Een gloednieuwe Spider IV 75W kost nu ~300 euro, dan vind ik 180 voor een 4 jaar oude Spider II veel te veel :)

Feignasse

Legacy Member
Borsten zei:
wel ik denk dat ik er ongeveer uit ben.
ik denk dat ik de volgende gitaar al zeker ga kopen:
Epiphone Les Paul Standard Mahogany LTD Candy Apple Red Metallic

Al gekeken naar een Vintage V100? Ook een Les Paul model, en heeft een betere prijs-kwaliteitsverhouding dan een Epiphone (Epiphone is een stuk duurder voor dezelfde kwaliteit).

Vintage Guitars from John Hornby Skewes – Vintage Electric Guitar Range (doorscrollen).
V100 Review | Vintage | Electric Guitars | Reviews @ Ultimate-Guitar.Com

Borsten

Legacy Member
Ronnie86 zei:
@borsten.. toch al wel een flink bedragske eh... hebde btw een maximum budgetje?

maja, kheb nie echt een maximum buget.. kwil echt wel leren gitaar spelen en kwil gewoon niet binnen het jaar realizeren dat het een slechte koop was en dat ik dan beter toch voor wat duurders was gegaan.

vloet

Legacy Member
Borsten zei:
wel ik denk dat ik er ongeveer uit ben.
ik denk dat ik de volgende gitaar al zeker ga kopen:
Epiphone Les Paul Standard Mahogany LTD Candy Apple Red Metallic

mijn orignieel idee was voor de roland cube 20x20 te kopen, maar iemand in de buurt die ik ken verkoopt zijn line6 spider2 75watt.
hij vraagt 180€... hij zei ook dat deze 600€ nieuw was.
nu is de vraag, To buy or not to buy?^^

edit: hij is wel al een jaar of 4 oud ofzo.

nieuw 600€? No way ^^
Ik heb een spider II van 150watt en die was nieuw 485€

Sick`

Legacy Member
Ik zou voor de Epiphone Standard gaan! Persoonlijk zou ik me na een tijdje storen aan de 'Vintage' headstock :eek: Ik denk ook dat de resale value van de Vintage stukken lager gaat liggen.

Ik zou echter niet voor de Spider III gaan. Ook 75W is al redelijk luid, ooit een 80W Bandit geleend gehad en ik kreeg die amper op een oefen-en-irriteer-je-huis-en-appartement-genoten-niet volume.

Kijk anders eens op 2dehands.be of niemand in je buurt iets verkoopt?

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Ik zou echter niet voor de Spider III gaan. Ook 75W is al redelijk luid, ooit een 80W Bandit geleend gehad en ik kreeg die amper op een oefen-en-irriteer-je-huis-en-appartement-genoten-niet volume.

Explain? :crazy:
Er moet toch iets aan die amp mankeren dan?

Tussen 0 en 10 zitten trouwens nog 9 cijfertjes e :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan