Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freakykiller

Legacy Member
Is er eigenlijk nog iets anders aangeraden zoals de Marshall VS 8080
The Valvestate VS100R ? of kost die al een pak meer (Dees vb)
VS 8240/8280 zie ik ook veel staan :unsure:

Sick`

Legacy Member
Skoran zei:
Iemand de trial van guitar pro 6 al getest? Serieus veel dingen zijn aangepast.

Inderdaad, handig dat je nu meer dan 1 file kan openen en ook heel veel kan aanpassen ... enkel 1 dink dat me stoort ... zonder RSE: hoe krijg je die f@#$#@ reverb afgezet? :p

Plutus

Legacy Member
Dat zal dan een fout bij u zijn denk ik, ik kan er zoveel openen als ik wil :p

Plutus

Legacy Member
freakykiller zei:
Is er eigenlijk nog iets anders aangeraden zoals de Marshall VS 8080
The Valvestate VS100R ? of kost die al een pak meer (Dees vb)
VS 8240/8280 zie ik ook veel staan :unsure:
De 8240 en 8280 zijn gewoon varianten op die 8080, modellen met 2 speakers als ik me niet vergis. Zelfde reeks, zelfde kwaliteit, de 8080 is gewoon het meest voorkomend denk ik :)
Die VS100 is eentje uit de Valvestate II-series, de 8080 ea zijn Valvestate I-series (origineel). Beiden worden niet meer geproduceerd, tegenwoordig verkoopt men deze onder de AVT-series (Advanced Valvestate Technology). Nieuwer, moderner, ... Zelf heb ik zo'n AVT nog niet gehoord. Sommigen beweren dat de oude beter waren maar daar kan ik niets over zeggen, moet je maar eens opzoeken.

Kijk trouwens ook eens naar de Peavey Bandit! Waardige concurrent voor de Valvestate-I.

josuwa

Legacy Member
Redhunter zei:
Guitar pro suckt!


:unsure:


*Loopt hard weg*

Run forest, RUN!

Waarom vinde da da suckt? Eleja, ik kan wel begrijpen dat ge er een goeie reden voor hebt? Or are you trollin'?

Skoran

Legacy Member
Manuvdv zei:
Dat zal dan een fout bij u zijn denk ik, ik kan er zoveel openen als ik wil :p

Als ik een nieuwe open, opent guitar pro zichzelf gewoon nog eens :p.
Also: is er geen manier om te zien hoe vaak ge een riff al gespeeld hebt? Ik heb een nummer waarbij er 7x dezelfde herhaling is, kunt ge nergens een teller krijgen zodat ge ziet hoe vaak ge dat al gespeeld hebt?

Redhunter

Legacy Member
josuwa zei:
Run forest, RUN!

Waarom vinde da da suckt? Eleja, ik kan wel begrijpen dat ge er een goeie reden voor hebt? Or are you trollin'?

Twas niet 100% serieus, maar toch...:p

Enerzijds vind ik dat het fantastisch is en anderszijds haat ik het.

Voor een beginner is zoiets fantastisch, alles wordt eens voorgespeeld en je kan mooi meevolgen.
Maar ik merk dat mensen door dat programma makkelijker de motivatie missen om hun gehoor te trainen en een nummer zelf uit te schrijven (Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?). Als je je favoriete nummer wil leren spelen: 2s googlen, downloade en leren maar.(Dit is natuurlijk niet alleen bij GP)
Het enige wat je daarmee leert is dat nummer en je technische vaardigheid die je weer een beetje opkrikt.

Ik weet zelf ook wel dat niet iedereen de beste van de wereld wil zijn en de meesten het gewoon als ontspanning doen, maar degene die wél verder willen gaan moeten later soms eerst weer hun gehoor bijschaven terwijl dit anders al deels getraind was.

Er zijn natuurlijk ook positieve aspecten aan. Ik denk dat je er technisch sneller op vooruitgaat en het wel leuk is om een nummer met te leren. En natuurlijk ook gewoon wat klooien met dat programma als je teveel vrije tijd hebt kan amusant zijn :p

Burntfaceman

Legacy Member
Ik ben sinds kort afgestapt van GP, doe nu (bijna :p) alles op gehoor. De voldoening is achter af VELE groter.

Plutus

Legacy Member
Op gehoor is leuk maar niet altijd even simpel (als je zoals ik technische of melodische death speelt...), en al zeker niet als je niet veel tijd hebt.

Burntfaceman

Legacy Member
Ik speel dan ook enkel basgitaar. Ik kan me wel inbeelden dat het voor gitaar vele moeilijker is om dingen te leren enkel op gehoor (zeker death metal).

Redhunter

Legacy Member
Er bestaat een rpogramma om muziek met weinig kwaliteitsverlies te vertragen ,loopen,... alles wat handig is om uit te schrijven.

Het noemt dan ook Transcribe!. :p (met uitroepingsteken)
Trial is wel ergens online te vinden. En dan kraken of kopen als je het wil hebben.

freakykiller

Legacy Member
Damn, moest ik geen versterker willen kopen in de toekomst ging ik wel voor die gitaar :( Vervanging voor mijn startersgitaar en totally my kinda guitar !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan