Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Veel distortion pedalen geven toch wat ruis, en als je dan een van de zwaarste distortions nodig hebt (voor metal dan) heb je in veel gevallen ook veel ruis :)

Het kan natuurlijk zijn dat er iets aan scheelt, ik weet niet hoeveel ruis je hebt....

medic

Legacy Member
vloet zei:
idem :p

Btw, nog iemand hier waarvan de Boss MT-2 veel te veel 'ruis' maakt? Wanneer ik hem tijdens een nummer opzet heb ik er geen last van, want dan valt dat toch weg in het lawaai. Maar wanneer ik een nummer moet beginnen of eindigen met die pedaal aangeschakeld is het wel irri. Zijn al die MT-2's zo? of moet ik hem eens openvijzen :unsure:

Toch geen single coil pickups? :p

vloet

Legacy Member
Mja, voor zware metal gebruik ik hem in het covergroepje niet. Eerder voor bepaalde solo's.

En nee, niet enkel single coils. Hij staat meestal op de Humbucker aan de brug. Maar het geruis zit bij zowel de single coils als de humbucker. Het is een yamaha 112 CPJ
(http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/PA112CPJ.JPG)

Maar op m'n andere gitaar, yamaha 120 sj is het toch van hetzelfde, dusja.
(yamaha pacifica 120SJ (black) 5 on Flickr - Photo Sharing!)

Heb er wel al eens aan gedacht de pick ups te veranderen, maar daar laat het budget me voor in de steek, lol.

medic

Legacy Member
Ik zou volgende zaken eens proberen :

1) probeer uw amp en de voeding van de pedalen eens in te steken in een stopcontact met aarding dat dichter tegen de verdeelkast ligt. Als de ruis hierdoor vermindert ligt het aan uw aarding (allez ja, de aarding van uw huis :p).

2) kabel uit uw gitaar trekken en de huls met de tip verbinden met een geleider. Als de ruis dan nog steeds hoorbaar is ligt het aan uw kabel volgens mij.

Mss lost geen van beiden iets op hoor, maar nummer 1 heb ik effectief al aan de lijve ondervonden dat het een verschil maakt :(

Burntfaceman

Legacy Member
Newb vraagje :

Is het mogelijk om bijvoorbeeld
dit
en
dit

te monteren op een ESP B-50

Dit is nog altijd de bass die ik gebruik, maar ben toch aan vernieuwing toe. Alleen laat het mijn budget niet toe :unsure:

vloet

Legacy Member
medic zei:
Ik zou volgende zaken eens proberen :

1) probeer uw amp en de voeding van de pedalen eens in te steken in een stopcontact met aarding dat dichter tegen de verdeelkast ligt. Als de ruis hierdoor vermindert ligt het aan uw aarding (allez ja, de aarding van uw huis :p).

2) kabel uit uw gitaar trekken en de huls met de tip verbinden met een geleider. Als de ruis dan nog steeds hoorbaar is ligt het aan uw kabel volgens mij.

Mss lost geen van beiden iets op hoor, maar nummer 1 heb ik effectief al aan de lijve ondervonden dat het een verschil maakt :(

Dat eerste kan het wel eens zijn. In onze repetitieruimte hebben we soms wel meer aardingsproblemen.
thx

Redhunter

Legacy Member
Klank > uitzicht, anyone? :p

Als zag het eruit als een olifant, als de klank uber is maakt het niet uit.
Dit is een Klein guitar (die van Bill Frisell dan nog wel)


Defees zei:

Ik vind een handvat aan een gitaar ook lelijk :p

Sick`

Legacy Member
@Redhunter: om een redelijk betaalbare en leuke amp te noemen: Laney Lionheart L5T-112 .. ask me ni vergis heeft die een Accutronics type 4 reverb tank: Das Musikding - Accutronics 4DB2C1D 4DB2C1D ... wil je dat in een externe bak denk ik dat je er met 100 euro wel komt (je heb namelijk nog wat extra componenten nodig); non-DIY hoeft volgens mij niet perse veel meer te kosten.

@de rest: ge wil ni weten wa ik van gear al allemaal al heb en heb gehad; ik heb de slechte neiging van alle mogelijke pedalen en foedkes te kopen dak maar tegenkom :doh: ... iemand een hotplate kopen? :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
Burntfaceman zei:
Newb vraagje :

Is het mogelijk om bijvoorbeeld
dit
en
dit

te monteren op een ESP B-50

Dit is nog altijd de bass die ik gebruik, maar ben toch aan vernieuwing toe. Alleen laat het mijn budget niet toe :unsure:

Lijkt mij perfect mogelijk. Misschien niet zelf monteren, maar zoiets kan je altijd laten doen hé.

Skoran

Legacy Member
Iemand de trial van guitar pro 6 al getest? Serieus veel dingen zijn aangepast.

-----

Legacy Member
medic zei:
Wat hield dat juist in dan?

1 opdracht met een vaste backing track en 1 opdracht waar men zelf hun backing track mochten kiezen. Ze moesten dan op beide tracks improviseren. Kdenk dat FatFish had gewonnen :unsure:

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
@Redhunter: om een redelijk betaalbare en leuke amp te noemen: Laney Lionheart L5T-112 .. ask me ni vergis heeft die een Accutronics type 4 reverb tank: Das Musikding - Accutronics 4DB2C1D 4DB2C1D ... wil je dat in een externe bak denk ik dat je er met 100 euro wel komt (je heb namelijk nog wat extra componenten nodig); non-DIY hoeft volgens mij niet perse veel meer te kosten.

Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar ik doelde met mijn statement eerder op de hogere prijsklasse qua reverbpedalen. Deze overtreffen (imo) toch de standaard reverb op amps.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan