Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Sinds de DFX niet meer gemaakt wordt heb ik eens gekeken naar andere MG's, en de MG101FX (lijkt me vrij gelijkaardig aan de DFX) kan je nieuw al krijgen voor 366 euro met 3 jaar garantie...

Defees

Legacy Member
Ieder zijn ding, maar voor 350 , voor niet veel meer tik je een JCM 900 op de kop, die toch wel imo 10x beter klinkt als een MG100

freakykiller

Legacy Member
Maar kan je er evenveel mee ? (ik doel niet alleen op ferme distortion, maar dus ook wel wat schone effectjes)
Delay is soms leuk, en dan die crunch en nog paar die toch zo perfect passen bij bepaalde rock sounds

die mg100DFX schijnt nog tegen heel wat bestand te zijn ook :unsure:

langun

Legacy Member
Op een JCM900 ga je geen effecten vinden buiten een reverb.

Ik denk dat er geen enkele Marshall bestaat die geen crunch heeft (wat ook gewoon distortion is).

sir oinksalot

Legacy Member
liever een degelijke amp (al ben ik zelf geen fan van een jcm900, 800ftw!) dan een crappy amp met crappy effecten!

Redhunter

Legacy Member
Effecten op een versterker zijn altijd crap.

Voor een echt goeie sound heb je sowieso pedalen nodig.
(Zéker reverb)

IMHO

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
liever een degelijke amp (al ben ik zelf geen fan van een jcm900, 800ftw!) dan een crappy amp met crappy effecten!

K'vond die nochtans goed klinken, als je rekening houdt met feit dat ik geen grote optredens zal doen + ik waarschijnlijk niet veel geld ga spenderen eraan in de komende jaren (geen zware versterker + veel pedalen) is het dan toch misschien geen zo'n slecht idee vind ik

Carrion

Legacy Member
sir oinksalot zei:
liever een degelijke amp (al ben ik zelf geen fan van een jcm900, 800ftw!) dan een crappy amp met crappy effecten!

mja, wa is ne deftige amp, allemaal subjectief, als persoon A nu eenmaal de ene versterker beter vindt klinken dan persoon B is da nu eenmaal zo

sir oinksalot

Legacy Member
tja, zowat iedereen hier is het ermee eens dat die amp gewoon crap is en er betere alternatieven zijn voor dat geld (heck een spider 2 klinkt imo zelfs beter)

maar we kunnen je natuurlijk niet verplichten hem niet te kopen ;)

Carrion

Legacy Member
sir oinksalot zei:
tja, zowat iedereen hier is het ermee eens dat die amp gewoon crap is en er betere alternatieven zijn voor dat geld (heck een spider 2 klinkt imo zelfs beter)

maar we kunnen je natuurlijk niet verplichten hem niet te kopen ;)

tjah, iedereen, in totaal zit hier mss 10 man dat hier regelmatig komt, nie bepaald representatief eh, k geef toe, er zijn er betere op de markt, ma zeggen dat 'm crap is ook ook gewoon pure zever

sir oinksalot

Legacy Member
ok, ik zal stoppen met mijn mening op te dringen ;)
al ga ik toch nog een klein advies geven :p
zoek een vs8080, gaat je minder kosten dan zo'n mg en IMO een super geluid!

Carrion

Legacy Member
jah weet ge, er zijn er natuurlijk beter eh, ben zelf ook aan het uitkijken om m'n MG head te vervangen door ne lampen head, maar 't is echt nie de crap da de meeste ervan denke en zegge :p

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
ok, ik zal stoppen met mijn mening op te dringen ;)
al ga ik toch nog een klein advies geven :p
zoek een vs8080, gaat je minder kosten dan zo'n mg en IMO een super geluid!

Hmmm, tot zover ik zie is het pretty much the same thing als de MG100DFX alleen 20 watt minder :unsure: en de foot switch is alleen voor de reverb (bij de MG is het tussen uw 2 channels)

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
en het verschil in geluidskwaliteit

Hmmm maar dus de effecten zijn ongeveer hetzelfde ? (Wel jammer dat er geen headphone jack is, wat volgend jaar handig zou zijn)

Ik vraag me alleen af of het geluid echt zoveel scheelt in kwaliteit :crazy:
(ik probeer gewoon kritisch te zijn :p)

sir oinksalot

Legacy Member
freakykiller zei:
Hmmm maar dus de effecten zijn ongeveer hetzelfde ? (Wel jammer dat er geen headphone jack is, wat volgend jaar handig zou zijn)

Ik vraag me alleen af of het geluid echt zoveel scheelt in kwaliteit :crazy:
(ik probeer gewoon kritisch te zijn :p)
een vs8080 heeft geen effecten behalve dan reverb
het verschil in klank is echt enorm, je mag dan wel zeggen dat dat subjectief is maar iemand die een mg boven zo'n vs verkiest is gewoon idioot

ik zou echt niet teveel fixeren op die effecten, is wel leuk in het begin maar die dingen ga je na verloop van tijd toch zo goed als niet gebruiken

het gebrek aan headphone jack is inderdaad een klein minpuntje aan die valvestate

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
een vs8080 heeft geen effecten behalve dan reverb
het verschil in klank is echt enorm, je mag dan wel zeggen dat dat subjectief is maar iemand die een mg boven zo'n vs verkiest is gewoon idioot

ik zou echt niet teveel fixeren op die effecten, is wel leuk in het begin maar die dingen ga je na verloop van tijd toch zo goed als niet gebruiken

het gebrek aan headphone jack is inderdaad een klein minpuntje aan die valvestate

En waarvoor dient die Loop en 'effects mix control' ?

Obi-Jan

Legacy Member
Ik heb ook zo een vs8080, leuke versterker, dat is ie zeker ^^
Nuja, dat was mijn eerste versterker (kwestie van direct deftig te beginnen :unsure: ) dus ik kan niet vergelijken met andere versterkers :p

freakykiller

Legacy Member
Obi-Jan zei:
Ik heb ook zo een vs8080, leuke versterker, dat is ie zeker ^^
Nuja, dat was mijn eerste versterker (kwestie van direct deftig te beginnen :unsure: ) dus ik kan niet vergelijken met andere versterkers :p

Dus black metal is goed te doen ermee :p Of hebde nog nen hoop pedalen ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan