Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
De westerngitaar is voor zover ik weet gewoon een akoestische gitaar met stalen snaren.

Maar op zich zal dat zeker een degelijke gitaar zijn, moest je ze online kopen kijk dan zeker op nog wat andere sites, want daar kan je ze waarschijnlijk wel goedkoper krijgen :)

YAMAHA FG 700S - Belgium International Cyberstore bv, 240 euro verzendingskosten inbegrepen, of je kan een 'pakket' kopen van 249 waar je al een gitaarzak bijhebt dan.

Yamaha FG700S Natural Gloss (GUITARGUITAR) 224 euro, daar ben ik niet zeker wat de verzendingskosten zouden zijn

enz...

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Er is bij Justinguitar een ACDC SG (en nog wat andere gitaarprijzen) te winnen! Gewoon jezelf filmen terwijl je ACDC covert. Misschien dat iemand hier zich geroepen voelt?



(het is wel een lelijke gitaar)

de belgen moge nie meedoen :p

SeppeSeppe

Legacy Member
freakykiller zei:
Door de tijd heen zijn veel muziekcd's verloren geraakt en door elkaar en pfff zo ontdek ik steeds nieuwe dingen :p Stevie Ray Vaughn had ik ook staan blijkbaar :D
SRV :love:
Manuvdv zei:
Toch genen uit de '70s? :drool:
Mijn verbruik ligt niet zo hoog, maar aan ~7l rij ik niet voor 8 euro op en af naar Key Music Sint-niklaas / Piens. Dan kan ik al beter bestellen, zal voor u wel hetzelfde zijn dan.
En nu zat ik sowieso boven de 100 euro, vielen de kosten meteen weg.

het enigste is dat als je naar piens rijdt (Essayez le calcul d’itinéraire performant et gratuit de Touring! =>5,27euro enkel) je wel kan kwijlen aan de gitaren en lekker nog wat meer last kan krijgen van GAS. terwijl het anders maar fotokes zijn.
Is toch wel eens leuk zo'n namiddag naar Piens of Keymusic.

Plutus

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
het enigste is dat als je naar piens rijdt (Essayez le calcul d’itinéraire performant et gratuit de Touring! =>5,27euro enkel) je wel kan kwijlen aan de gitaren en lekker nog wat meer last kan krijgen van GAS. terwijl het anders maar fotokes zijn.
Is toch wel eens leuk zo'n namiddag naar Piens of Keymusic.
Daar heb ik momenteel inderdaad niet echt behoefte aan :p al een hele tijd staan er 'maar' 3 gitaren op mijn verlanglijstje, die er op termijn misschien ook wel zullen komen. Deze zomer misschien beginnen met de eerste :) dus dat lijstje hoeft écht niet langer te worden!

Baats

Legacy Member
Ben Purple Haze aant leren. Die intro kon ik al lang, maar die chorus e.d. schrikten me toch wat af. Ik speel het redelijk eenvoudig nu met enkele barrés, en het gaat erg deftig (zo deftig als kan met mijn gitaar...)

grinshu

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar - kan iemand helpen ?

- Ik wil sowieso een steel string
- Ik ben bereid tot rond de 600 euro te gaan maar ik denk dat het voor een akoestische wel goeikoper zal kunnen

Der is echter veeeeeeeeel te veel keuze om zoiets van 0 te beginnen zoeken. Ik heb al reviews gelezen maar echt vergelijken doen die mannen natuurlijk niet

Of iemand tips om tenminste al te kunnen beginnen de opties te verkleinen?

grinshu

Legacy Member
Nee, ik heb gibson les paul studio, speel sinds oktober 2008 als ik mij nie vergis
ik heb gwn nog nooit naar akoestische gitaren gekeken of geinteresseerd vandaar

En redhunter, ik bedoel maar dat je al makkelijker akoestische gitaren ziet die al degelijk zijn voor goeikopere prijzen als electrische (of da's toch de indruk die ik heb). Ge kunt natuurlijk voor alle 2 gitaren van >5000 euro betalen maarja

Enfin, meningen over jullie eigen akoestische (steel string enkel wel) gitaren kunnen ook al helpen.

Recipe4hate

Legacy Member
grinshu zei:
Nee, ik heb gibson les paul studio, speel sinds oktober 2008 als ik mij nie vergis
ik heb gwn nog nooit naar akoestische gitaren gekeken of geinteresseerd vandaar

En redhunter, ik bedoel maar dat je al makkelijker akoestische gitaren ziet die al degelijk zijn voor goeikopere prijzen als electrische (of da's toch de indruk die ik heb). Ge kunt natuurlijk voor alle 2 gitaren van >5000 euro betalen maarja

Enfin, meningen over jullie eigen akoestische (steel string enkel wel) gitaren kunnen ook al helpen.

Ik ben heel content van mijn Ibanez AEG10. Iets meer dan 300€ betaald. Wel geen 'professionele' sound, maar ik speel voornamelijk elektrisch en piel enkel op mijn akoestische of speel er op bij vrienden.

josuwa

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik ben heel content van mijn Ibanez AEG10. Iets meer dan 300€ betaald. Wel geen 'professionele' sound, maar ik speel voornamelijk elektrisch en piel enkel op mijn akoestische of speel er op bij vrienden.

Die Ibanez AEG's zijn wel professioneel hoor. Superhandig om studio-opnames mee te maken dankzij de XLR output ook. ZALIGE gitaren. ;)

grinshu

Legacy Member
Merci voor de reacties, Ibanez is idd ook een van de kanshebbers, zitten veel betaalbare gitaren tussen alleszins

Heeft iemand soms ervaring met BREEDLOVE PASSPORT D20 of gewoon breedlove in 't algemeen?

Ik lees er niets dan goed over en ziet er toch vrij betaalbaar uit. En over bvb martin gitaren lees je af en toe dat de goeikopere modellen niet goed klinken enzo

Redhunter

Legacy Member
Je kan ook nog deftige elektrische gitaren onder de 600€ vinden hoor. Maar je moet daar dan natuurlijk een versterker bijhebben, enja..zodoende heb je voor 600€ wel iets minder omdat je 2 dingen moet kopen.

Ik heb geen akoestische gitaren binnen je prijsmarge. Wat ik je wel kan aanraden (iedereen eigenlijk) is gitaren 2dehands kopen. Prijs daalt sterk en klank wordt meestal juist beter met de jaartjes. (Natuurlijk zorgen dat er geen deffecten aan de gitaar zijn)
Ik moet er wel bijzeggen dat ik dit niet 100% zeker ben voor echt goedkope gitaren. Maar als je en Takamine of Martin (of een ander goed merk) op de kop kan tikken voor 600€ (natuurlijk moet de klank je aanstaan): doen!

grinshu

Legacy Member
Redhunter zei:
Je kan ook nog deftige elektrische gitaren onder de 600€ vinden hoor. Maar je moet daar dan natuurlijk een versterker bijhebben, enja..zodoende heb je voor 600€ wel iets minder omdat je 2 dingen moet kopen.

Ik heb geen akoestische gitaren binnen je prijsmarge. Wat ik je wel kan aanraden (iedereen eigenlijk) is gitaren 2dehands kopen. Prijs daalt sterk en klank wordt meestal juist beter met de jaartjes. (Natuurlijk zorgen dat er geen deffecten aan de gitaar zijn)
Ik moet er wel bijzeggen dat ik dit niet 100% zeker ben voor echt goedkope gitaren. Maar als je en Takamine of Martin (of een ander goed merk) op de kop kan tikken voor 600€ (natuurlijk moet de klank je aanstaan): doen!

Ja daar kijk ik idd ook wat naar uit maar 't meeste van ebay komt van overzee jammer genoeg
Moest ik zo ne goeie martin kunnen op de kop tikken

Over die Martin DMX heb ik al veel goeie reviews gelezen maar de meeste zeggen dat er echt zwaar verschil kan zijn van gitaar tot gitaar en dat ge dus wat lucky moet zijn en ze eigelijk in de winkel gaan kopen

Hier kijk ik momenteel wat naar: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/acoustic_guitars/breedlove/d20_fs/index.html

Aangezien ik zelf ook niet van de grootste ben, denk ik dat die nog best goed te spelen zal zijn. Maar als iemand 10/10 voor elke categorie geeft vervalt natuurlijk een beetje de geloofwaardigheid :/


Btw, iemand die al ervaring heeft met van ebay usa te kopen? Houden ze gitaren regelmatig tegen aan de douane?
Ik kan hier redelijk wa winst maken maar als ze natuurlijk aan de douane worden tegengehouden heb ik er niet veel aan :O

En nog een vraag, stel da de douane ze tegen houdt, betaal ik dan gewoon de prijs in dollar maar dan in euro of doen ze daar nog boetes bovenop?

langun

Legacy Member
En als je naar ebay duitsland/belgië kijkt?

Bij een gitaar zal je meestal wel invoerrechten moeten betalen, je kan die drukken door bepaalde methodes, maar die zijn niet volledig legaal.

Er is een kans dat je niets moet betalen, maar ik zou er niet op rekenen.

grinshu

Legacy Member
oei das idd niet de bedoeling :p
via ebay kan ik hem aan pak 80-90 euro goeikoper hebben dan bvb thomann maar met thomann heb ik wel goei ervaring en hoogstwss betere garantie van thomann uit

btw, voor 2e hands D15 vinde er geen eigelijk, is vooral van speedsellers (nieuw dus)
ik moet wel zeggen, ik heb sowieso liever nieuw. Ik heb iets tegen 2e hands om de een of andere reden :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan