Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
josuwa zei:
Geweldige klank voor jazz.

My territory :cool:

Kan hem 2dehands kopen voor 400€ (ga ik waarschijnlijk ook doen, reverb is wel kapot)

De handleiding zit er wel niet bij, en aangezien het een vrij ingewikkelde amp is ga ik die toch maar eens opzoeken op internet :p

Redhunter

Legacy Member
langun zei:
een klassieke gitaar, omdat die toch vooral bedoeld zijn voor Spaans getinte liedjes.

:wtf:

(ben ik de enige die op die Metal Muff, Metal Mliff lees?..aleja, ik zie wel dat het Muff is als ik kijk, maar eerste keer moest ik toch 2 keer kijken :p)

Plutus

Legacy Member
Redhunter zei:
:wtf:

(ben ik de enige die op die Metal Muff, Metal Mliff lees?..aleja, ik zie wel dat het Muff is als ik kijk, maar eerste keer moest ik toch 2 keer kijken :p)
Dat ligt aan u vrees ik :p
Denk dat ik die maar eens ga bestellen. Zo kom ik aan 100 euro en betaal ik geen verzendingskosten (musicstore), mooi excuus :p
Reviews lijken me ook zeer positief, wat metal betreft tenminste.

Recipe4hate

Legacy Member
Manuvdv zei:
Bij Thomann hebben ze wel wat ik zoek. Maar 8 euro verzending voor een pakje snaren van 5,80 euro... Goed bezig :p

1 pakje snaren bestellen is dan ook zonde. Die mannen zullen nogal lachen. Als je ze nergens vindt, bestel er dan 5 ineens. Dan hoef je je niet druk te maken om verzendkosten en je komt er misschien wel een jaar mee toe!

Sick`

Legacy Member
Recipe4hate zei:
1 pakje snaren bestellen is dan ook zonde. Die mannen zullen nogal lachen. Als je ze nergens vindt, bestel er dan 5 ineens. Dan hoef je je niet druk te maken om verzendkosten en je komt er misschien wel een jaar mee toe!

Kdenk ook dat bij bvb Thomann een bestelling minstens 25 euro moet bedragen.

Plutus

Legacy Member
Wees gerust, ik ben nog niet zo wereldvreemd dat ik 1 pakje snaren op zich van duitsland ga laten komen :p
Meteen de bestelling plaatsen, paar pakjes en die Muff. Geld uitgeven voelt goed, toch wel. Dàt is dus het gevoel dat ik maandenlang gemist heb!

Plutus

Legacy Member
Soms kunt ge toch muziek ontdekken? :p
Ik heb hier ook aan 80GB muziek op mijn hdd, soms vind ik daar ook dingen in terug waarvan ik niet wist dat ik ze had.

Ronnie86

Legacy Member
wie besteld er ier snaren? als ge er besteld laat iet weten.. kwil ook wel wa pakskes :p

Plutus

Legacy Member
Ronnie86 zei:
wie besteld er ier snaren? als ge er besteld laat iet weten.. kwil ook wel wa pakskes :p
Dat is ook slim eh maat, mijn bestelling is net geplaatst :p (musicstore)
Maar Tienen is sowieso nogal ver, kunt ze dan evengoed zelf bestellen denk ik? Vaak weegt de verzendingskost niet op tegen de brandstofkosten (in mijn geval toch, een ferrari verbruikt nu eenmaal wat :p)

freakykiller

Legacy Member
Sick` zei:
Ontdekt.. :wtf: Was dat dan in een folder genaamd "[Tagged by d1ckh34d]"? :unsure:

Door de tijd heen zijn veel muziekcd's verloren geraakt en door elkaar en pfff zo ontdek ik steeds nieuwe dingen :p Stevie Ray Vaughn had ik ook staan blijkbaar :D

Ronnie86

Legacy Member
Manuvdv zei:
Dat is ook slim eh maat, mijn bestelling is net geplaatst :p (musicstore)
Maar Tienen is sowieso nogal ver, kunt ze dan evengoed zelf bestellen denk ik? Vaak weegt de verzendingskost niet op tegen de brandstofkosten (in mijn geval toch, een ferrari verbruikt nu eenmaal wat :p)

ai toch :)
mijn ford en mijn rijstijl zal wel meer verbruiken :p

Plutus

Legacy Member
Ronnie86 zei:
ai toch :)
mijn ford en mijn rijstijl zal wel meer verbruiken :p
Toch genen uit de '70s? :drool:
Mijn verbruik ligt niet zo hoog, maar aan ~7l rij ik niet voor 8 euro op en af naar Key Music Sint-niklaas / Piens. Dan kan ik al beter bestellen, zal voor u wel hetzelfde zijn dan.
En nu zat ik sowieso boven de 100 euro, vielen de kosten meteen weg.

Kapoen

Legacy Member
Editor zei:
Goed, ik wil gitaar leren spelen. Waarmee begin ik? Iemand vertelde me dat ik zeker akoestisch moest beginnen en dan nog moet kiezen voor een klassieke gitaar omdat de snaren hiervan verder uit elkaar staan.

Het budget is, en ik weet dat het weinig is, €200. Maar voor een kerel die geen bal van gitaren weet kan alle raad inzake welke type en model te kopen goed van pas komen.

Merci
Zoals Langun al zei, kies een instrument dat past bij je eigen muzieksmaak.

Een akoestisch instrument heeft wel het voordeel dat het iets goedkoper is omdat je niet direct een versterker moet bijkopen.
Bij de akoestische gitaren kan je grofweg twee types onderscheiden:
- de klassieke of Spaanse gitaar, deze is iets kleiner qua klankkast dan een dreadnought en heeft nylon snaren. Nylon snaren zijn iets aangenamer voor de vingers. Deze gitaar heeft een typisch geluid dat veel (maar niet exclusief) gebruikt wordt in klassieke muziek, maar ook Flamenco, Gypsy,... dit is echter geen absoluut gegeven. Op youtube zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die zelfs rock muziek spelen op een klassieke gitaar (zoek maar eens naar Rodrigo Y Gabriela)
- de western steelstring: de dreadnought is de meeste bekende vorm van dit soort gitaren en heeft een grotere klankkast dan een klassieke gitaar. Hierdoor krijg je een iets diepere toon. Verder liggen op deze gitaar stalen snaren (vandaar ook de naam) en dat is in het begin iets pijnlijker om mee te oefenen maar dat went ook snel genoeg. Deze gitaar wordt veel gebruikt in allerlei soorten (moderne) muziek. Rock, folk, popmuziek,...

Dan zijn er ook de elektrische gitaren, daar kan ik niet teveel over zeggen buiten het feit dat deze ook stalen snaren hebben, en dat je in het begin waarschijnlijk niet direct het verschil zult horen tussen al de soorten elektronica van verschillende merken en types.

Een budget van 200 euro is nogal weinig voor een elektrische gitaar + versterker, of je moet al genoegen nemen met een startpakket (en dat kan risicos inouden). Indien mogelijk zou je iemand met verstand van zaken mee moeten nemen naar een muziekwinkel. Die kan dan gitaren bekijken en een keer bespelen, om te vermijden dat je een miskoop doet.

Voor 200 euro kan je zeker wel al een fatsoenlijke dreadnought vinden van Yamaha, Cort, Ibanez, Epiphone,...

Succes!

Recipe4hate

Legacy Member
Er is bij Justinguitar een ACDC SG (en nog wat andere gitaarprijzen) te winnen! Gewoon jezelf filmen terwijl je ACDC covert. Misschien dat iemand hier zich geroepen voelt?



(het is wel een lelijke gitaar)

Editor

Legacy Member
Bedankt voor de feedback.

Ik heb uren zitten googlen, naar muziekstukjes zitten luisteren en ik hou er wel van hoe deze klinkt: YAMAHA FG 700 S (Westerngitarre): Amazon.de: Elektronik. Van dat Westerngeluid, hoor ik maar weinig eigenlijk. Dit is toch al iets deftigs, niet? Merci / Ik ben niet echt de queer maar een eerste nummer om onder de knie te krijgen zou Anouk - Michelle zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan