Ik ben net een grote voorstander van tweedehands als het op gitaren aankomt, je kan zoveel meer krijgen voor je geld! En 1 van de gitaren die nog op mijn lijstje staat is een Gibson Les Paul Custom. Als je mij laat kiezen tussen een nieuwe custom of eentje van ~20 jaar oud... Ik zou het wel weten! Je kan zeker wel een paar honderden euro's besparen, maar vooral: zo'n gitaren horen niet als nieuw te blinken

en een LP custom moet vuilgele bindings hebben, geen sneeuwwitte.
Daarstraks mijn pakketje van musicstore ontvangen en meteen mijn LP voorzien van nieuwe snaren. Gestemd in D, overgestapt van 10-52 naar 11-54. Heerlijk!

Alleen spijtig dat ik nu nog een 10-52 setje heb liggen. Misschien in E op mijn horizon, maar ik betwijfel het.
Nu de Metal Muff eens testen.