Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
grinshu zei:
Ik heb iets tegen 2e hands om de een of andere reden :(

Ik doelde eerder op 2de hands uit Belgie.
Kenissen (van kennisen) die iets verkopen. Beetje thuis zijn in het circuit doet wonderen.

Vraag mij wel niet hoe je erin komt. :p

Plutus

Legacy Member
Ik ben net een grote voorstander van tweedehands als het op gitaren aankomt, je kan zoveel meer krijgen voor je geld! En 1 van de gitaren die nog op mijn lijstje staat is een Gibson Les Paul Custom. Als je mij laat kiezen tussen een nieuwe custom of eentje van ~20 jaar oud... Ik zou het wel weten! Je kan zeker wel een paar honderden euro's besparen, maar vooral: zo'n gitaren horen niet als nieuw te blinken :p en een LP custom moet vuilgele bindings hebben, geen sneeuwwitte.

Daarstraks mijn pakketje van musicstore ontvangen en meteen mijn LP voorzien van nieuwe snaren. Gestemd in D, overgestapt van 10-52 naar 11-54. Heerlijk! :love: Alleen spijtig dat ik nu nog een 10-52 setje heb liggen. Misschien in E op mijn horizon, maar ik betwijfel het.

Nu de Metal Muff eens testen.

langun

Legacy Member
Ik ben pro tweedehands, heeft me nu al zo'n 1300 euro uitgespaard, enige verschil is dat er al eens een krasje opzit dat niet van mij komt. Een paar krasjes minder is mij geen 1300 euro waard :D

Carrion

Legacy Member
Manuvdv zei:
Daarstraks mijn pakketje van musicstore ontvangen en meteen mijn LP voorzien van nieuwe snaren. Gestemd in D, overgestapt van 10-52 naar 11-54. Heerlijk! :love: Alleen spijtig dat ik nu nog een 10-52 setje heb liggen. Misschien in E op mijn horizon, maar ik betwijfel het.

Nu de Metal Muff eens testen.

'k heb het u gezegd eh :cool:

en euh... E op een horizon... :wtf:... ik dacht het nie :p

Carrion

Legacy Member
Manuvdv zei:
En waarom niet? :p Is maar een gitaar zoals alle anderen hoor (behalve dat ze beter is!)

mja, ik vind een horizon gewoon zo'n gitaar die minstens in D moet staan, C alternatieve of B zelfs nog beter :p

Plutus

Legacy Member
Carrion zei:
mja, ik vind een horizon gewoon zo'n gitaar die minstens in D moet staan, C alternatieve of B zelfs nog beter :p
Gohja een Horizon doet mensen inderdaad vrij snel aan metal denken. Maar mijn LP staat nu al afgesteld op dikkere snaren en heeft een EMG 81/85 setje, die ga ik dus niet in E zetten om mijn 'normalere' stukken mee te spelen :p. Die Horizon is ook gewoon verschrikkelijk veelzijdig, in E kan ik er veel meer mee dan wanneer ik ga downtunen.
En hey, Ensiferum speelt in E!

Plutus

Legacy Member
Annebel123 zei:
Ik heb vandaag deze set besteld bij musicstore keulen:

Yamaha - Paket ERG-121, GA-15,B YT-100,Bag,Gurt,Kabel,Plektren : Elektrische gitaren

Ik ben echt nieuw met het hele guitaar gebeuren maar het intresseert me wel om liedjes mee te proberen spelen van oasis en robbie williams en dergelijke... Om te beginnen heb ik een goeie zaak gedaan met deze set aan te schaffen?
Slecht is het niet, Yamaha maakt 'degelijk' beginnersmateriaal. Maar als je het ietwat serieus neemt, schat ik dat je binnen een jaar al zit rond te neuzen naar beter materiaal :)

langun

Legacy Member
Ik denk dat dat een vrij goede veelzijdige gitaar is, juist wat je nodig hebt als beginner.

Zoals manuvdv zegt, als je je serieus bezig houdt met gitaar spelen zal je wel geen jaren doen met die gitaar, maar als gitaar spelen toch niet blijkt te zijn wat je verwacht had dan scheur je er je broek niet aan :D

Defees

Legacy Member
Je kan misschien, met een "ervaren" kenner , de 2dehands markt afschuimen en voor minder even goed gerief kopen. en daarna voor praktisch dezelfde prijs verkopen in geval van suckage op de gitaar.

Hondengans

Legacy Member
Ben ook pro 2dehands, maar koop het bitter weinig, omdat het in de buurt nooit is wat ik wil, en na lang lang zoeken weet ik meestal precies wat ik wil. Wat je nog te vaak tegenkomt zijn mensen die het niet willen wegdoen voor een schappelijke prijs. "Jama het komt hier uit een Belgische winkel éh", alle respect ervoor, maar iets uit een winkel hier in de buurt, 2 jaar oud, geen garantie meer, duurder willen verkopen dan iets wat ik bij mij thuis kan laten leveren.. Some people :ironic:.

Natuurlijk, ik zoek altijd eerst 2dehands, heeft me ook al uitgespaard, zeker in het begin, als je toch niet weet wat je wilt :).

Recipe4hate

Legacy Member
Annebel123 zei:
Ik heb vandaag deze set besteld bij musicstore keulen:

Yamaha - Paket ERG-121, GA-15,B YT-100,Bag,Gurt,Kabel,Plektren : Elektrische gitaren

Ik ben echt nieuw met het hele guitaar gebeuren maar het intresseert me wel om liedjes mee te proberen spelen van oasis en robbie williams en dergelijke... Om te beginnen heb ik een goeie zaak gedaan met deze set aan te schaffen?

Met zo'n dingen moet je in feite veel geluk hebben. De ene gitaar is de andere niet en in deze prijsklasse zeker. Er zullen kneusjes tussen zitten, maar ook gitaren die verdorie lekker spelen. Op zich heb je niet echt veel misgedaan om die te kopen. Nu begint de plezante, pijnlijke en stresserende weg :p

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
en in deze prijsklasse zeker.

Als je een gitaar koopt zonder ze te bespelen moet je altijd geluk hebben. Er zijn gitaren van 10000€ die als shit in je handen liggen.

(niet letterlijk :unsure:)

Sick`

Legacy Member
Defees zei:
Je kan misschien, met een "ervaren" kenner , de 2dehands markt afschuimen en voor minder even goed gerief kopen. en daarna voor praktisch dezelfde prijs verkopen in geval van suckage op de gitaar.

Mwa, ik ben daar tegen eigenlijk, dan kan je beter wachten tot je weet wat je wil. Het is dikwijls zo dat je dan koopt wat die kerel zou kopen, en niet wat je eigenlijk zelf zou kopen moest je er iets meer van kennen.

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Mwa, ik ben daar tegen eigenlijk, dan kan je beter wachten tot je weet wat je wil. Het is dikwijls zo dat je dan koopt wat die kerel zou kopen, en niet wat je eigenlijk zelf zou kopen moest je er iets meer van kennen.

Hangt ook van die kerel af denk ik.

Hij kan zeggen:" kies er een die u aanstaat, ik zal dan zeggen of ze goed is of niet."
of: "Hier, das een goeie!"

Hangt af van persoon tot persoon.

freakykiller

Legacy Member
Wat zeggen de kenners hier van deze amp: Marshall Amps :: MG100DFX
2de hands van een vriend voor 350 €

Ik heb er al eens op gespeeld enja wel leuk ^^, volgens hemzelf is het geen voor metal te spelen (ik speel graag zowel zachte dingen als metal) maar als ik die overdrive op OD2 zet komt er daar toch ferm wat uit :D

Plutus

Legacy Member
freakykiller zei:
Wat zeggen de kenners hier van deze amp: Marshall Amps :: MG100DFX
2de hands van een vriend voor 350 €

Ik heb er al eens op gespeeld enja wel leuk ^^, volgens hemzelf is het geen voor metal te spelen (ik speel graag zowel zachte dingen als metal) maar als ik die overdrive op OD2 zet komt er daar toch ferm wat uit :D
Neen :unsure:
Ik dacht dat dat ondertussen wel al duidelijk was, voor het geld is er véél beter te vinden dan een Marshall MG-series!
€ 350 voor een 2dehands MG100DFX is trouwens dikke ripoff :p

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
Neen :unsure:
Ik dacht dat dat ondertussen wel al duidelijk was, voor het geld is er véél beter te vinden dan een Marshall MG-series!
€ 350 voor een 2dehands MG100DFX is trouwens dikke ripoff :p

Als ik dingen lees over versterkers skip ik da meestal omdat ik er geen geld voor heb :unsure:

Carrion

Legacy Member
freakykiller zei:
Wat zeggen de kenners hier van deze amp: Marshall Amps :: MG100DFX
2de hands van een vriend voor 350 €

Ik heb er al eens op gespeeld enja wel leuk ^^, volgens hemzelf is het geen voor metal te spelen (ik speel graag zowel zachte dingen als metal) maar als ik die overdrive op OD2 zet komt er daar toch ferm wat uit :D

da 350 wa veel is 2de hands, ik heb voor nie veel meer ne half stack MG100 gekocht :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan