Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sir oinksalot

Legacy Member
met die contour knop kan je echt een hele diversiteit aan distortion klanken bekomen
de crunch kanalen zijn ook super om oldskool te rocken

Obi-Jan

Legacy Member
freakykiller zei:
Dus black metal is goed te doen ermee :p Of hebde nog nen hoop pedalen ?

Ik heb nog een Boss GT-6 ervoor hangen :p Maar zonder die pedalen klinkt hij ook al goed voor black metal mee te doen hoor. En uiteindelijk is zo een gt-6 toch een beetje overkill, aangezien ik nog niet een kwart van de functionaliteit ervan gebruik :unsure:

Plutus

Legacy Member
Ik heb zowel een MG-series als een Valvestate 8080 gehad, en de VS is echt wel superieur aan de MG hoor. En dat voor minder geld :) die 20W verschil ga je écht niet merken.

freakykiller

Legacy Member
Alé merci voor de raad mensen :)
Kzal dan wel eens kijken voor Valvestate, alleen ferm jammer van die headphone jack. Kzal dan mijn crap Ibanez versterker van 20 watt op kot moeten gebruiken :unsure:

langun

Legacy Member
Wat in principe nog niet zo erg is, dan moet je je versterker niet constant verhuizen :P

freakykiller

Legacy Member
langun zei:
Wat in principe nog niet zo erg is, dan moet je je versterker niet constant verhuizen :P

Idd maar kzal meer op kot zitten dan thuis é, minder quality time... :p

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Effecten op een versterker zijn altijd crap.

Voor een echt goeie sound heb je sowieso pedalen nodig.
(Zéker reverb)

IMHO

Theoretisch is dat zelf de grootste onzin ;) Maar in de genoemde prijsklasse weten we echter allemaal dat er inderdaad meestal de klak naar gesmeten word.

Een echte spring reverb op een amp vind ik nog altijd beter klinken dan eender welke reverb pedaal in de betaalbare klasse (=goedkoper dan een reverb tank). Nuja, dat is misschien ook weer een kwestie van smaak, ik weet niet of iedereen voor een spring reverb staat te springen, maar elke andere reverb hoor ik liever niet dan wel :)

En digital delay... geen ervaring op versterkers mee, maar als je daar 3 knoppen voor hebt (time, mix, repeats) lijkt me het wel heel moeilijk om dat effect te laten falen :D Meeste betaalbare pedalen hebben dan ook weer ofwel geen delay trails, ofwel een cost-improved buffer dat je geluid ook weeral naar de knoppen helpt.

Maarja, inderdaad, op de meeste multi-fx units en versterker is het gewoon een rush om zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld/moeite te hebben; dus eindig je waarschijnlijk met een dom algoritme dat gewoonweg een handvol variable timing parameters aanvaard en op die manier instaat om zowel chorus, flanger, phaser, delay, en reverb geluiden te genereren :D

medic

Legacy Member
Allez, zal ook maar eens een bijdrage leveren aan deze thread :)

Ik speel iets meer dan anderhalf jaar nu voor de moment. Laat mee begonnen (22 jaar toen). Maar vind het een zalige hobby :) Voor nog niet zo lang te spelen heb ik in feite overkill gear:

- Fender Blues Junior (Lacquered Tweed limited edition) -> was een tweedehands buitenkansje
- Squier Vintage Modified Thinline Tele (Schitterend beestje voor z'n geld)
- LAG 4 seasons Spring acoustische gitaar
- Gibson SG Standard Cherry (was een afstudeercadeau van m'n vader, zalige gitaar)
- Heb ook nog een Epiphone Blues Custom te koop staan moest iemand interesse hebben

Pedaaltjes
- Boss SD-1 (met tubescreamer chip)
- Boss DS-1 (tweedehands, 6 jaar oud)
- Boss Digital Reverb RV-5
- Boss Looping Station RC-2

Momenteel ben'k vrij tevreden van mijn gear. Alleen heb ik soms bij m'n squier het gevoel dat ik met die gitaar stilaan aan m'n limiet zit. Maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. (Het is de gitaar waar ik momenteel het meeste op speel, omdat ze op mijn kot staat).

Alleszins ben ik ook pro tweedehands, al veel leuke spullen gekocht voor een fractie van de nieuwprijs (plus daarenboven dat ouder spul soms beter is dan nieuwer spul :)).

Ps. welke snaren gebruiken jullie eigenlijk op jullie tele's? Heb er momenteel Dean Markley's op staan. Ik vond dat die in het begin vreselijk trebly klonken. Nu ze er langer als een week op staan is het al wel wat beter, maar heb toch de indruk dat de d'addarios die er voordien op stonden beter klonken (10-52 btw).

Baats

Legacy Member
Damn, ik even lang bezig als jou, heb een brol-elektrische van €100 en een deftige akoestische (Takamine) van €600, allemaal zelf betaald :p

medic

Legacy Member
Goh tja, maar heb ook geen andere hobby's, ik rook ni, ga ni op cafe... Het enige waar ik dus geld aan uitgeef is guitar stuff ;)

Het enige da'k ni zelf betaald heb is m'n Gibson :)

Plutus

Legacy Member
Ik amuseer(de) mij gewoon evenveel met het bekijken/vergelijken/aankopen van gear als met het spelen zelf, het is voor mij gewoon een hobby op zich. Nu is het wat minder geworden, na een paar jaar is mijn smaak gestrand bij een paar modellen en mijn budget laat het niet meteen toe om mij daar op te schieten :p. En mijn huidige gitaren doen wat ze moeten doen, dus momenteel ben ik tevreden!

medic

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik amuseer(de) mij gewoon evenveel met het bekijken/vergelijken/aankopen van gear als met het spelen zelf, het is voor mij gewoon een hobby op zich.

Same here, my god 2dehands sites zijn verslavend :sad:

Plutus

Legacy Member
't Is dat, altijd leuk om eens rond te kijken. Gelukkig beperk ik mij wel steeds tot een paar merken/modellen, de kans dat ik iets tegenkom is altijd vrij klein.

Wel net nog een mailtje verstuurd voor een Jackson RR24. De eigenaar vermeldt wel dat er al wat schade is, dus denk niet dat ik het ga doen. Waarom hebben alle RR24's op de 2dehandsmarkt toch zo'n schade! Vorige keer een mooie RR24 Limited edition gezien maarja, die had echt al kappen en barsten in het hout. Hooligans :angry:

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Theoretisch is dat zelf de grootste onzin ;) Maar in de genoemde prijsklasse weten we echter allemaal dat er inderdaad meestal de klak naar gesmeten word.

Een echte spring reverb op een amp vind ik nog altijd beter klinken dan eender welke reverb pedaal in de betaalbare klasse (=goedkoper dan een reverb tank). Nuja, dat is misschien ook weer een kwestie van smaak, ik weet niet of iedereen voor een spring reverb staat te springen, maar elke andere reverb hoor ik liever niet dan wel :)

En digital delay... geen ervaring op versterkers mee, maar als je daar 3 knoppen voor hebt (time, mix, repeats) lijkt me het wel heel moeilijk om dat effect te laten falen :D Meeste betaalbare pedalen hebben dan ook weer ofwel geen delay trails, ofwel een cost-improved buffer dat je geluid ook weeral naar de knoppen helpt.

Maarja, inderdaad, op de meeste multi-fx units en versterker is het gewoon een rush om zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld/moeite te hebben; dus eindig je waarschijnlijk met een dom algoritme dat gewoonweg een handvol variable timing parameters aanvaard en op die manier instaat om zowel chorus, flanger, phaser, delay, en reverb geluiden te genereren :D

Ok...een écht goeie springreverb kan misschien concureren met een pedaal. Daarin heef ik je gelijk. Kan je zo direct een versterker noemen met zo'n goeie reverb? (gewoon uit interesse, geen uitdaging ofzo :unsure:)

Eneuh..Wat is de prijs van een reverb tank precies? (na 3 minuten google nog niet gevonden dus opgegeven :scream:).

En om geen eindeloze discussie aan te gaan: de schoonheid van de klank is nog altijd subjectief. Het komt er vooral op neer om een klank te vinden die je zelf prachtig vindt.

(btw...ben ik de enige die bij jouw laatste paragraaf spontaan aan een Line 6 spider denk :p)

vloet

Legacy Member
idem :p

Btw, nog iemand hier waarvan de Boss MT-2 veel te veel 'ruis' maakt? Wanneer ik hem tijdens een nummer opzet heb ik er geen last van, want dan valt dat toch weg in het lawaai. Maar wanneer ik een nummer moet beginnen of eindigen met die pedaal aangeschakeld is het wel irri. Zijn al die MT-2's zo? of moet ik hem eens openvijzen :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan