Redhunter zei:
Een les krijgen van een vriend ofzo kan je motivatie weer opkrikken.
Kan zijn, ware het niet dat ik geen (actieve) gitaristen in mijn vriendenkring heb, beginners niet meegerekend.
't Is dat ik op een niveau gekomen ben dat ik niet echt makkelijk nog iets bijleer. De grote basis heb ik zeker al mee, voor theoretischere zaken of moeilijkere technieken heb ik geen tijd/goesting. Het is ook vooral afwerking die ik nog mis, maar dat is logischerwijze gewoon het gevolg van een gebrek aan oefening. Tijdens het jaar heb ik niet echt tijd over om nog te spelen. Als ik dan 's avonds een halfuurtje tijd heb, heb ik geen zin om nieuwe/moeilijke dingen te gaan inoefenen en val ik terug op de dingen die ik al beheers en dus makkelijk zijn: covers afwerken en enkele scales.
Aan improviseren en theorie beleef ik ook geen plezier meer, daar ik niet de tijd heb om me er grondig in te verdiepen. Zelf schrijven is prachtig maar vraagt ook enige kennis van zaken en veel tijd. Zoals reeds gezegd heb ik geen tijd, en de kennis is daar nu eenmaal een rechtstreeks gevolg van. Bijgevolg val ik terug op coveren. Mijn favoriete genre is 'melodic death', niet meteen het makkelijkste om te spelen. Het lukt wel maar aan de afwerking is nog werk. Ook dit vraagt weer tijd en oefening --> heb ik niet --> afwerking blijft ondermaats --> motivatie daalt --> ik ga minder oefenen --> ... Soort van vicieuze cirkel, maar zolang mijn huidige situatie niet verandert ga ik daar ook niet uitraken
Gitaar is ook niet het enige dat 'verwaarloosd' wordt hoor. Het voorbije jaar is zeer druk geweest en dat gaat de komende 2-3 jaar niet beteren. Ik las veel boeken, daar ben ik noodgedwongen zo goed als volledig met gestopt. Een aantal online games die ik speelde (Hattrick, beleggerscompetitie, ...) heb ik ook moeten stoppen, etc. Time's a bitch, dagen zouden langer moeten zijn

Toch weiger ik resoluut om mijn ESP te verkopen. Dat is echt mijn droomgitaar die ik na lang zoeken heb gevonden, ooit zal de situatie beteren en ondertussen is ze mooi om naar te kijken!