Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Sick` zei:
Persoonlijk zie ik een Roland Cube 30X nog als een verbetering, maar 200 is ook redelijk weinig als je een aanzienlijke verbetering wil (en dat is dan ook weeral een objectief gegeven; ik ken je niet om je te kunnen inschatten). Ik weet dan ook weer niet wat ge net wil, hoe lang ge speelt, wat ge speelt, ... maar een hogere prijsklasse is aanzienlijk beter (en duurder :().

Ik zou misschien nog tot 300 euro gaan maximum.

Ik speel 1 jaar en vooral rock (Muse, Rage Against the machine enzoverder...) op het moment en ik gebruik een multieffecten pedaaltje. Ik speel op een Squier Affinity Strat.

Ik heb gewoon het gevoel dat mijn geluid zo onzuiver is, kan natuurlijk ook aan mij liggen. Mijn grootste twijfelpunt is eigelijk of dat ik beter een nieuwe gitaar koop of een nieuwe amp.

Sick`

Legacy Member
Onzuiver, as in, het gevoel dat je constant door een ruis aan het spelen bent? Of eerder dat het echt raar klinkt? Indien het laatste eens kijken wat het geeft met wat minder mids.

Maar nu ik er even bij stilsta herinner ik me de MG15 van mijn broer, en dat was idd toch een geval apart :D Nu, als dat je budget is en je toch een multifx degelijk wil kunnen gebruiken ben je inderdaad met een Roland Cube 30x beter af.

Gezien ze die bijna overal hebben; trek gewoon eens met je gitaar naar een winkel :)

Anoniem04

Legacy Member
Ja, ik kan het niet echt uitleggen. :p

Ik heb zo'n 30X gehoord van een kennis van mij en dat klonk iets beter. Als ik speel heb ik altijd het gevoel dat mijn akkoorden niet zo mooi klinken zoals dat zou moeten.

De vraag is natuurlijk of dat aan mij, mijn gitaar of mijn amp ligt.

Sick`

Legacy Member
Clean of met distortion? Kan me voorstellen als die strat geen humbucker heeft dat die feedback en ruis geeft langst alle kanten :)

Anoniem04

Legacy Member
Distortion.

Inderdaad, daar stond redelijk wat ruis op, nu staat er met die multieffecten pedaal een noisegate op.

Redhunter

Legacy Member
Plots een rare, luide buzz. Direct alles afgezet en alles eens gecheckt.

Alles weer ingeplugged en alles werkte perfect de komende uren.

Zo'n kutgevoel, die minihartaanval.

Plutus

Legacy Member
Dillyracer zei:
Zo'n Ibanez RG470 ziet er wel sexy uit. :drool:
Zo zijn er toch 13 in een dozijn? :p

Ik heb denk ik al 2 maanden geen gitaar meer aangeraakt en de interesse blijft ver weg. Op een manier spijtig, maar ik kan 't natuurlijk niet forceren :sop:

xlievenx

Legacy Member
Kspeel Zelf Ook Gitaar =D
in een groepke legend liquor;;Dees Jaar Mogen we op wa kleine festivals optreden.
Hier staat ons eerste lied -->http://www.myspace.com/legendliquor<--
Kwil is weten wat julie er van vinden ;D
Btw;; Stem is nogal Raar;;we zijn allemaal 14 :D

Redhunter

Legacy Member
Manuvdv zei:
Zo zijn er toch 13 in een dozijn? :p

Ik heb denk ik al 2 maanden geen gitaar meer aangeraakt en de interesse blijft ver weg. Op een manier spijtig, maar ik kan 't natuurlijk niet forceren :sop:

Een les krijgen van een vriend ofzo kan je motivatie weer opkrikken.

Anoniem04

Legacy Member
Manuvdv zei:
Zo zijn er toch 13 in een dozijn? :p

Ik heb denk ik al 2 maanden geen gitaar meer aangeraakt en de interesse blijft ver weg. Op een manier spijtig, maar ik kan 't natuurlijk niet forceren :sop:

Ja, maar daarom worden die dingen er niet lelijker op. :unsure:

Redhunter

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ja, maar daarom worden die dingen er niet lelijker op. :unsure:

Als ik mocht kiezen uit het Ibanez-assortiment zou ik toch voor deze gaan.

Enigste twijfel zou dan zijn: 1 of 2 pickups?

langun

Legacy Member
Redhunter zei:
Plots een rare, luide buzz. Direct alles afgezet en alles eens gecheckt.

Alles weer ingeplugged en alles werkte perfect de komende uren.

Zo'n kutgevoel, die minihartaanval.

Ik krijg al een minihartaanval als ik mijn gsm plots niet in mijn broekzak voel, ik wil niet weten wat ik zou krijgen als dat gebeurt :P

Sick`

Legacy Member
langun zei:
Ik krijg al een minihartaanval als ik mijn gsm plots niet in mijn broekzak voel, ik wil niet weten wat ik zou krijgen als dat gebeurt :P

Ik als mijn GSM buiten mijn werkuren afgaat :D

Plutus

Legacy Member
Redhunter zei:
Een les krijgen van een vriend ofzo kan je motivatie weer opkrikken.
Kan zijn, ware het niet dat ik geen (actieve) gitaristen in mijn vriendenkring heb, beginners niet meegerekend.

't Is dat ik op een niveau gekomen ben dat ik niet echt makkelijk nog iets bijleer. De grote basis heb ik zeker al mee, voor theoretischere zaken of moeilijkere technieken heb ik geen tijd/goesting. Het is ook vooral afwerking die ik nog mis, maar dat is logischerwijze gewoon het gevolg van een gebrek aan oefening. Tijdens het jaar heb ik niet echt tijd over om nog te spelen. Als ik dan 's avonds een halfuurtje tijd heb, heb ik geen zin om nieuwe/moeilijke dingen te gaan inoefenen en val ik terug op de dingen die ik al beheers en dus makkelijk zijn: covers afwerken en enkele scales.
Aan improviseren en theorie beleef ik ook geen plezier meer, daar ik niet de tijd heb om me er grondig in te verdiepen. Zelf schrijven is prachtig maar vraagt ook enige kennis van zaken en veel tijd. Zoals reeds gezegd heb ik geen tijd, en de kennis is daar nu eenmaal een rechtstreeks gevolg van. Bijgevolg val ik terug op coveren. Mijn favoriete genre is 'melodic death', niet meteen het makkelijkste om te spelen. Het lukt wel maar aan de afwerking is nog werk. Ook dit vraagt weer tijd en oefening --> heb ik niet --> afwerking blijft ondermaats --> motivatie daalt --> ik ga minder oefenen --> ... Soort van vicieuze cirkel, maar zolang mijn huidige situatie niet verandert ga ik daar ook niet uitraken :)

Gitaar is ook niet het enige dat 'verwaarloosd' wordt hoor. Het voorbije jaar is zeer druk geweest en dat gaat de komende 2-3 jaar niet beteren. Ik las veel boeken, daar ben ik noodgedwongen zo goed als volledig met gestopt. Een aantal online games die ik speelde (Hattrick, beleggerscompetitie, ...) heb ik ook moeten stoppen, etc. Time's a bitch, dagen zouden langer moeten zijn :p
Toch weiger ik resoluut om mijn ESP te verkopen. Dat is echt mijn droomgitaar die ik na lang zoeken heb gevonden, ooit zal de situatie beteren en ondertussen is ze mooi om naar te kijken!

Redhunter

Legacy Member
Yup herken het. Net een neiuw inzicht verworven en dan eventjes de motivatie niet kunnen opbrengen om aan iets nieuws te beginnen...

Er moet altijd voldoende passie zijn, en die heeft zo z'n dipjes.

Redhunter

Legacy Member
langun zei:
Ik krijg al een minihartaanval als ik mijn gsm plots niet in mijn broekzak voel, ik wil niet weten wat ik zou krijgen als dat gebeurt :P

Ben ook zo iemand. Dat zijn echt kutmomenten.

De opluchting daarna is wel tof :p

Sick`

Legacy Member
Manuvdv: als ge u niet meer met improviseren amuseert pak je het verkeerd aan denk ik. Verdiepen in theorie is ook niks voor mij, maar elke dag speel ik misschien voor 90% dezelfde rotzooi, en de andere 10% kom ik op een leuke riff door gewoon trail&error.

Ik kom op een paar noten of een ritme dat me bekend in de oren klink, probeer er wat variatie in te brengen of eens wat anders mee te doen, of naar een ander genre om te vormen, ...

Met trail&error bedoel ik gewoon, ik speel willekeurig 3 powerchords dat in elkaars buurt liggen; en de rest vul ik aan door halve/volle stappen te zoeken dat er bij klinken. Daarbuiten zie ik dat een E5 er uiteraard ook in past; gezien ik de E snaar of meestal zelf gewoonweg een E5 nogal graag ge(palm)mute wil spelen :p

Enja, riffs zoeken waar je 90% van kan en 10% iets inzit dat toch nog wel niet zo simpel is; en dat smijt je er dan ook weer dagelijks bij.

Plutus

Legacy Member
Morgen eens een dikker setje (ik gok 11-56 of iets dergelijks) halen, op mijn Les Paul zwieren, in drop C stemmen en wat Children of Bodom gaan coveren. En hopen dat de goesting dan terugkomt :p

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
Morgen eens een dikker setje (ik gok 11-56 of iets dergelijks) halen, op mijn Les Paul zwieren, in drop C stemmen en wat Children of Bodom gaan coveren. En hopen dat de goesting dan terugkomt :p

CoB :drool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan