Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
hoe nice, ben jhonny b goode aant leren, klinkt 10x beter op m'n 150 euro kostende strat knock-off dan op m'n ltd :p

pc-ken

Legacy Member
ik zou mij dus een multi effect gaan kopen voor mijn gitaar
- gitaar : amerikaanse deluxe fender strat
- versterker : line6 spider III 150 watt + fender g-dec junior
- budget : maximum 450euro
(ik speel veel blues en jazz maar zou graag alle soorten klanken hebben)
ik dacht al aan :
- Boss GT-10
- Line6 X3 Live
- Digitech RP-1000
- Vox Tonelab LE
- TC electronic NOVA system
- Digitech GNX-4
- TC electronis G-natural
- Roctron G300 utopia
- Zoom 9.2tt
welke vinden jullie goed en welke slecht en waarom?
grtz
alvast merci
__________

Sick`

Legacy Member
@pc-ken: Uw gitaar en versterker liggen niet echt in lijn met wat je wil spelen ;)

Super gitaar! Daar niet van, maar ik denk dat je beter naar een andere amp gaat dan naar een multi fx; je zal merken dat je er uiteindelijk veel meer gaat kunnen uithalen met later bvb pedalen toe te voegen; zeker als blues en jazz je dink zijn moet je imho zeker niet bij dit soort toestellen zijn.

Een deftige amp is een redelijke investering, maar is een wereld van verschil; deze bepaald bovendien ook de bruikbaarheid van bvb pedals. In uw geval zou ik naar iets zoeken dat echt clean is, maar ook een beetje vuil kan gaan; en de rest voeg je gewoon met de tijd toe ;)

pc-ken

Legacy Member
als anp ben ik op zoek naar een echte oude jcm of blues deluxe voor een normale prijs. dus dat is ook op komst.
maar nu zou ik graag eerst een multi effect hebben.
die anp komt er als men andere kamer vrij is.
welke multi effecten raad je me dan aan en welke raad je meaf?
grtz
wel al bedankt.

de jerre

Legacy Member
pc-ken zei:
als anp ben ik op zoek naar een echte oude jcm of blues deluxe voor een normale prijs. dus dat is ook op komst.
maar nu zou ik graag eerst een multi effect hebben.
die anp komt er als men andere kamer vrij is.
welke multi effecten raad je me dan aan en welke raad je meaf?
grtz
wel al bedankt.
Ik zou eigenlijk eerder de handleiding van je amp eens lezen. In de spider III zitten namelijk al heel wat effecten ingebouwd.

Ook is de term "multi-effecten pedaal" een beetje misleidend. Een distortion of overdrive pedaal is namelijk ook een effecten pedaal en zit dus mee in zo'n unit.

Ga dus eens een middag met je handleiding neerzitten voor je amp en knoei ermee!

pc-ken

Legacy Member
ik weet dat dit allemaal in men amp zit.
maat ik zou het graag nog uitgebreider hebben .
en met wah wah pedaal enzo.
en ook voor later live!
grtz
al bedankt

BongZrGooD

Legacy Member
pc-ken zei:
ik weet dat dit allemaal in men amp zit.
maat ik zou het graag nog uitgebreider hebben .
en met wah wah pedaal enzo.
en ook voor later live!
grtz
al bedankt

Koop dan een expression pedal, die sluit je aan op de Spider en je hebt een wah...
Een multi-effect pedaal gaat echt niet klinken op die Spider, kwestie van overload aan effecten of door de bomen het bos niet meer zien. Imo is het weggegooid geld, maar natuurlijk doe je er zelf mee wat je wil.
Je zal er ook achter komen dat wanneer je live speelt het alleen maar ingewikkelder wordt naarmate je meer effecten gaat hebben. Verkoop die Spider, koop er een gewone buizenamp voor in de plaats en daarbij een beperkte multi effector. (Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Spiders zijn absoluut geen versterkers die mij aanstaan)...
Kortom, door meer effecten bij te kopen gaat je klank niet verbeteren, eerder andersom.
Natuurlijk doe je er mee wat je zelf wil. De Boss GT 10 zou ik je al niet aanraden, veel beloven maar weinig leveren imo.
TC electronics lijkt mij de beste keuze, ook rocktron is zeker niet slecht al heb ik persoonlijk alleen ervaring met de legendarische intellifex.

Groetjes,
BongZ

u4ea

Legacy Member
de zondag is hier ne vriend langs geweest van mijn vriendin.
damn die kan goe spele 0.0
die heeft mij dan proberen een beetje te leren spelen, goeie leraar, I still suck though.
as ge dan die zijn amp en gitaar ziet enzo heb ik direct goesting een nieuw gitaar enzo te kopen:p
kzal wa karakter moeten hebben en blijven oefenen, ma das zo moeilijk ,ik vergeet da altijd en vind nooit iets goed dak kan oefenen.

pc-ken

Legacy Member
ik heb al door dat jullie vinddn dat men.amp suckt.
ok. binnenkort : als ik toevallig eentje tegenkom zal er wel een goede amp komen!
en voorlopig wil ik gewoon al een multi effect voor an men k#t amp. en voor op te nemen.
dus : welke vinden jullie nu de beste?

grtz
bedankt alvast

de jerre

Legacy Member
pc-ken zei:
ik heb al door dat jullie vinddn dat men.amp suckt.
ok. binnenkort : als ik toevallig eentje tegenkom zal er wel een goede amp komen!
en voorlopig wil ik gewoon al een multi effect voor an men k#t amp. en voor op te nemen.
dus : welke vinden jullie nu de beste?

grtz
bedankt alvast
Nuance, we vinden niet dat je amp suckt. Spiders zijn zelfs vrij goed in wat ze doen. Het gaat alleen niet klikken tussen je amp en zo'n multi-effect.

Wat we de "beste" vinden, dat is smaak. Maar kijk eens rond, bekende namen zijn o.a. een BOSS GT10 (hoewel die blijkbaar teleurstelt t.o.v. zijn voorgangers), Line6 POD-reeks, TC-electronic (al iets duurder), ...

Recipe4hate

Legacy Member
Met jouw mentaliteit (no offense), zou ik voor de line6 pods gaan. Je praat ook over opnemen, dan ga je misschien zelfs beter voor een line6 studio UX, aangezien je die ook tussen je amp kan hangen.
Maar dan opnieuw: Line6 spider + line6 effecten kan een overkill zijn.

Ik heb ooit 1 keer geen amp meegehad naar de repetitie en heb toen mijn stompboxes op een line6 spider aangesloten, die ik had geleend van de bassist. Sindsdien zorg ik altijd dat ik mijn amp bijheb, zodat ik daar niet op hoef te spelen :p

HighWire

Legacy Member
Zozo, eerste keer dat ik met een floyd rose achtige brug werk (EDGE 3 in dit geval)

Grootste probleem dat ik had was het stemmen ervan en met name dan dat men treble snaren netjes in tune bleven, maar dat mijn bass snaren telkens dropten (men D bvb een beetje, A iets meer en men lage E bena een halve stap)

Na beetje opzoekwerk bleek dit te liggen aan de veren (en meer bepaald de veer aan de bass kant) die meer spanning nodig had, backplate eraf, schroevendraaier paraat en in kleine stapjes aangedraaid.

Na beetje te foefelen: tadaaaaaa, in tune! blijft zelfs netjes in tune na wat whammy abuse :D En de brug staat mooi parallel met de body (exact zoals in het boekje aangeduid :p)

Intonatie staat ook vrij tot zeer goed (kan iets beter in feite, maar das voor morgen :p)

Kan best begrijpen dat sommige mensen "schrik" hebben van zo een brug, maar als je wat info verzamelt (en nekeer naar de lokale gitarenboer gaat voor wat uitleg) en voorzichtig te werk gaat is er op zich niet zo veel aan...

Weer wat bijgeleerd! :D

Sick`

Legacy Member
Als multi fx unit kan ik de POD X3 ook niet echt toejuichen, veel mogelijkheden, maar ik vind alle effecten maar zo-zo. Als je echt de effecten alleen wil kan je ook beter naar de M13 of de M9 kijken. Versterks door een andere versterker emuleren geeft ook niet altijd het gewenste resultaat.

Ergens kan zo'n M9 en M13 wel waar voor zijn geld zijn; bekijk de prijs en deel dat door 80 a 100; als het aantal effecten dat je uiteindelijk de moeite vind, gelijk of hoger is aan de uitkomst, doe je misschien een goeie deal ;)

Recipe4hate

Legacy Member
@pc-ken: ik zou even in de B&S gaan kijken. Daar is blijkbaar net een GT10 te koop :)

Recipe4hate

Legacy Member
Van iemand een Keiper Les Paul (alpine white) kunnen kopen. Behalve wat gebruikssporen op de lak en headstok is er eigenlijk niks mis mee. Nek is rek, gitaar is geïntoneerd, actie is net goed...
Heb al direct nieuwe pups besteld ervoor en kga waarschijnlijk nog de tuners moeten vervangen. Al bij al schoon gitaartje voor 120€ :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan