Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
Hoe spelen jullie een B majeur en mineur ?
Ik speel B
maar voor de Bm twijfel ik welke vorm te leren
http://z.about.com/d/guitar/1/0/B/C/chord_bminor5.gif
een goeje vorm ?

en wow :http://www.harmony-central.com/Guitar/chord-chart.pdf :oink:

Pak degene die uzelf het beste ligt en mooiste klank heeft. (en natuurlijk geen ommekering is :p)

Ik speel B (of een ander doorgeschoven A-akkoord) steevast met wijsvinger en pink, alletwee in barré.
Bm is gwn barré met daarnaast Am akkoord.

(en waar slaat die 'wow' op?, de hoeveelheid?)

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
Pak degene die uzelf het beste ligt en mooiste klank heeft. (en natuurlijk geen ommekering is :p)

Ik speel B (of een ander doorgeschoven A-akkoord) steevast met wijsvinger en pink, alletwee in barré.
Bm is gwn barré met daarnaast Am akkoord.

(en waar slaat die 'wow' op?, de hoeveelheid?)

Gewoon, allemaal in één document :D en amaj alle 2 in barré pf, mijn vingers zijn te knokkig. Eventjes barré geprobeerd en this op één plaats dat één snaarke nie hard genoeg geduwd wordt :sop: (niet bij de B of Bm é, bij Fmin) Ohja oefenen :p

Recipe4hate

Legacy Member
B en Bm speel ik alletwee in barré net zoals F. G en A durf ik ook wel eens barré te nemen als de positie gunstig is, anders gewoon open akkoord.

Plutus

Legacy Member
Implar zei:
Pfft, ik wilde net eens Twilght of the Thunder God leren spelen(van Amon Amath), bak er nieks van. Tab is niet moeilijk, maar kben veel te traag...best eens leren alt. picken
Zeker doen, is namelijk een zeer belangrijke techniek :)
Niemand geïnteresseerd in een MT-2 Metalzone?

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Niemand geïnteresseerd in een MT-2 Metalzone?

Ik krijg de mijne ook niet aan de straatstenen verkocht :D
Teveel mensen dat deze verkopen en sommige echt voor belachelijke prijzen :(

HighWire

Legacy Member
Manuvdv zei:
Zeker doen, is namelijk een zeer belangrijke techniek :)
Niemand geïnteresseerd in een MT-2 Metalzone?

Konde daar nu ni eerder mee afkomen? :p
Heb net mijne vorige vervangen door een nieuw exemplaar... :p

Carrion

Legacy Member
Manuvdv zei:
Zeker doen, is namelijk een zeer belangrijke techniek :)
Niemand geïnteresseerd in een MT-2 Metalzone?

k heb 'm ook ma gehoude, is toch nog altijd een tof pedaalke om mee te spelen :p

al zou ik wel eens ne nieuwe willen met wa meer opties voor wa verschillende sounds te krijgen zoals wa rock ipv enkel die pure metal enzo, of om er wa effecten tussen te vlammen, gewoon om wa te experimenteren dus :p, iemand een paar suggesties misschien?

HighWire

Legacy Member
Carrion zei:
k heb 'm ook ma gehoude, is toch nog altijd een tof pedaalke om mee te spelen :p

al zou ik wel eens ne nieuwe willen met wa meer opties voor wa verschillende sounds te krijgen zoals wa rock ipv enkel die pure metal enzo, of om er wa effecten tussen te vlammen, gewoon om wa te experimenteren dus :p, iemand een paar suggesties misschien?

als ge me allerlei effecten wilt spelen is zo een pod van line6 mss ni slecht?
Heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel iets waarmee ge wa opzoek kunt gaan naar u eige sound :) (is iig goedkoper dan al die effecten apart kopen :p)

Carrion

Legacy Member
jah, zou ook nog eens iets moeten hebben voor wa meer bas erin te krijgen, nu klinkt alles wa te scherp nog naar m'n goesting :p

en god wa klinken ernie ball snaren slecht als die nie ingespeeld zijn, als ik die dinge hoor heb k al geen zin meer om te spelen als 't zo kut klinkt

Plutus

Legacy Member
Carrion zei:
k heb 'm ook ma gehoude, is toch nog altijd een tof pedaalke om mee te spelen :p

al zou ik wel eens ne nieuwe willen met wa meer opties voor wa verschillende sounds te krijgen zoals wa rock ipv enkel die pure metal enzo, of om er wa effecten tussen te vlammen, gewoon om wa te experimenteren dus :p, iemand een paar suggesties misschien?
Ik zou hem kunnen houden, maar als iemand hem wil kopen mag dat. Dat ding ligt hier al bijna 2 jaar onaangeroerd in de schuif. Ik speel nog amper + de MT-2 is écht mijn ding niet.

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
alle 2 in barré pf, mijn vingers zijn te knokkig.

Ik heb ook knokige vingers :p
Oefenen zult gij doen!

Het ironische is dat ik die akkoorden zogoed als nooit meer gebruik sinds ik ze heb geleerd...:unsure:

Baats

Legacy Member
Mijn gitaar aant restringen.. Bij de laatste string wordt de bridge pin opeens uit mijn gitaar gekatapulteerd (blijkbaar zat die niet vast genoeg..). Gekatapulteerd in mijn kamer dus, en ik heb echt geen flauw idee waar het naartoe is. FFS

langun

Legacy Member
Baats zei:
Mijn gitaar aant restringen.. Bij de laatste string wordt de bridge pin opeens uit mijn gitaar gekatapulteerd (blijkbaar zat die niet vast genoeg..). Gekatapulteerd in mijn kamer dus, en ik heb echt geen flauw idee waar het naartoe is. FFS

ouch, veel zoekplezier toegewenst :hug:

Baats

Legacy Member
Teruggevonden...
Onder mijn hoofdkussen, ongelofelijk maar waar

Nieuwe snaartjes klinken goed, 'twas tijd denk ik :)

Recipe4hate

Legacy Member
Mijn gitaren dus laten afstellen bij Rik. Die man is blijkbaar erg goed in zijn vak, want hij wordt nogal eens gevraagd als gitaartech voor groepen die België passeren.
Ook een basgitaartje meegebracht. Nu heb ik wel het probleem dat ik niet genoeg standaards heb voor de gitaren. Heeft er iemand in mijn buurt een grote standaard (die hij niet meer gebruikt) te koop ofzo? Liefst ééntje met 7 plaatsen...

josuwa

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Mijn gitaren dus laten afstellen bij Rik. Die man is blijkbaar erg goed in zijn vak, want hij wordt nogal eens gevraagd als gitaartech voor groepen die België passeren.
Ook een basgitaartje meegebracht. Nu heb ik wel het probleem dat ik niet genoeg standaards heb voor de gitaren. Heeft er iemand in mijn buurt een grote standaard (die hij niet meer gebruikt) te koop ofzo? Liefst ééntje met 7 plaatsen...

Rik's Rockshop? Die kerel = God

Recipe4hate

Legacy Member
josuwa zei:
Rik's Rockshop? Die kerel = God

Ja, maar heb toch wel een tijdje mogen wachten op mijn gerief :p Da's wel het enige minpuntje, want de gitaren spelen echt heel plezant nu!

HighWire

Legacy Member
Wiiii, nieuw gitaar is gearriveerd =D

Ibanez RG350EX
Groot verschil ofc met de PRS maar enorm fijn gitaartje :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan