Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
HighWire zei:
To amp, or not to amp...

Ik speel nu door een Vox AC15CC1 en ben daar enorm tevreden van... Ma soms heb ik echt zin in iets anders, ma ik zou begot ni weten wat...

Grote droom van me zou een Mesa Boogie Roadking 2 zijn, ofc met bijpassende 4x12 cabinet, maar das eerder een droom dan iets anders :p (en niet bepaald geschikt voor slaapkamer gebruik :p)

Orange tiny terror kan me zeker smaken, heb em al gehoord in de winkel en ben ervan verschoten, zo een klein ding :p

Meh, we zullen voorlopig maar met onze oogjes kopen, en later als de nood er is de portemonnee bovenhalen... :p

*gaat nog wat kwijlen over een full stack mesa boogie...*

Vind ik nogal raar, van een Vox naar een orange, tenzij je natuurlijk beide zou houden :D

Sick`

Legacy Member
Iemand een idee wat dat zou kosten om een Orange PPC112 op een deftige manier een zwarte tolex te geven? :D Of een idee voor een deftig, niet te duur, en estethisch voor in de woonkamer verantwoord alternatief ;) Buiten een ENGL of MESA cab.

langun

Legacy Member
Sick` zei:
Iemand een idee wat dat zou kosten om een Orange PPC112 op een deftige manier een zwarte tolex te geven? :D Of een idee voor een deftig, niet te duur, en estethisch voor in de woonkamer verantwoord alternatief ;) Buiten een ENGL of MESA cab.

Bestaan die niet gewoon?

Edit: blijkbaar niet, grotere versies kan je wel in het zwart vinden.

Een ander alternatief dat deftig en estethisch is ( het is ook niet TE duur voor wat het is, maar goedkoop is het ook niet :) ), is een FAD cabinet. Belgische makelij waar we zeer trots op mogen zijn.

Sick`

Legacy Member
Carrion zei:
ge moest u schame!! ne orange moet oranje blijve, nie zwart :p

Mijn vriendin ziet da niet zitten ;) Enja, ergens past dat niet echt bij de "inrichting" dat donkerbruin, donkergrijs, gebroken wit en enkele aardekleuren zijn :)

Carrion

Legacy Member
zwarte heads ben k al tegen gekomen, maar zwarte cabs heb k toch nog nooit gezien :p al kan 't wel zijn da ze bestaan, maja, dan moet 'm z'n oranje verkopen eerst, dus maakt 'm sowieso verlies erop

Sick`

Legacy Member
Carrion zei:
zwarte heads ben k al tegen gekomen, maar zwarte cabs heb k toch nog nooit gezien :p al kan 't wel zijn da ze bestaan, maja, dan moet 'm z'n oranje verkopen eerst, dus maakt 'm sowieso verlies erop

Kheb er nog geen eh! Mah kzou wel willen :( Maar aangezien ik ze int zwart niet direct kan vinden vroeg ik me af of iemand een idee had wat dat zou kosten ;)

Sick`

Legacy Member
langun zei:
Een ander alternatief dat deftig en estethisch is ( het is ook niet TE duur voor wat het is, maar goedkoop is het ook niet :) ), is een FAD cabinet. Belgische makelij waar we zeer trots op mogen zijn.

Ook al veel goei dingen over gelezen, maar ze zien er redelijk ... euh .. klassiek uit :D

langun

Legacy Member
Sick` zei:
Ook al veel goei dingen over gelezen, maar ze zien er redelijk ... euh .. klassiek uit :D

Kan niet zo misstaan in een
..."inrichting" dat donkerbruin, donkergrijs, gebroken wit en enkele aardekleuren zijn...
En het gaat uiteindelijk over de sound!

Carrion

Legacy Member
Sick` zei:
Kheb er nog geen eh! Mah kzou wel willen :( Maar aangezien ik ze int zwart niet direct kan vinden vroeg ik me af of iemand een idee had wat dat zou kosten ;)

ah, ik dacht da ge er al een hebt, maja, eigenlijk is da materiaal een soort hard plastic eh, ma ge zult thuis nog wel ne amp hebbe die draagbaar is, volgens mij als ge die meeneemt naar, k zeg ma, de gamma ofzo, denk k wel da die weten met wa voor verf ge op da materiaal kunt verven ze

En net gegoogled, ze bestaan in 't zwart, ma k weet nie hoe betrouwbaar die winkel is en of ze naar belgië sturen
Orange 2x12 Cab in Black - PPC212

Recipe4hate

Legacy Member
Heb me eens een interessant weekschema opgesteld waar ik me aan ga proberen te houden. Is gebaseerd op het oefenschema van justinguitar. Zit beetje van alles op regelmatige basis is: opwarming, scales, fingergym, repertoire, transcribing, technique, theory,...
Ik heb namelijk het gevoel dat ik een beetje vast zit qua snelheid en techniek, dus ik hoop op deze manier op een plezante en gemotiveerde wijze veel bij te leren.

Heb bij deze ook mijn eerste liedje helemaal zelf op gehoor kunnen spelen :D 't Was wel een enorm simpel dat ik eigelijk al na 15-20min mee kon spelen, maar je moet ergens beginnen hé :)

langun

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Heb me eens een interessant weekschema opgesteld waar ik me aan ga proberen te houden. Is gebaseerd op het oefenschema van justinguitar. Zit beetje van alles op regelmatige basis is: opwarming, scales, fingergym, repertoire, transcribing, technique, theory,...

Heb bij deze ook mijn eerste liedje helemaal zelf op gehoor kunnen spelen :D 't Was wel een enorm simpel dat ik eigelijk al na 15-20min mee kon spelen, maar je moet ergens beginnen hé :)

Jimi Hendrix heeft ook niet gewoon een gitaar vastgenomen en de wereld weggeblazen (alhoewel, bij hem zou ik het nog geloven :D )

Carrion

Legacy Member
Sick` zei:
Ja, maar das 2x12, niet 1x12 ;) Das net ietske te groot voor in mijn bescheiden woonkamer :D

joa seg, zijt dan is ne keer wa specifieker :p

ma zoals k zei, stapt uwe lokale gamma binnen met ne versterker en die zulle wel een verf wete da ge daarop kunt doen

Redhunter

Legacy Member
langun zei:
Een ander alternatief dat deftig en estethisch is ,is een FAD cabinet. Belgische makelij waar we zeer trots op mogen zijn.

FAD + Haar
Is een goeie combo.
Ik heb zo een solid body als een semi-akoestische weten klinken (Iets Legrand-achtig). Ik kon mijn oren niet geloven


(ofwel was ik zo zat als ne patat :unsure:)

Implar

Legacy Member
Pfft, ik wilde net eens Twilght of the Thunder God leren spelen(van Amon Amath), bak er nieks van. Tab is niet moeilijk, maar kben veel te traag...best eens leren alt. picken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan