Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Bah... Ik begin stilaan radeloos te worden. Het laatste jaar speel ik meer en meer snaren af. En hiermee bedoel ik minstens 1 per week, soms 2-3.
Het zijn altijd mijn 3 bas snaren, en altijd breken ze op de brug.
Floyd rose brug of tune-o-matic, het maakt niet uit, ze blijven op die plek breken.

Ik ben overlaatst overgeschakeld van 1.0 plectrums naar 0.73, maar nog steeds blijven ze breken.

Hoe kan dat nu toch? Komt het door verkeerd muten of te harde aanslagen? Ik betaal mij echt blauw aan snaren de laatste tijd...

Skoran

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Bah... Ik begin stilaan radeloos te worden. Het laatste jaar speel ik meer en meer snaren af. En hiermee bedoel ik minstens 1 per week, soms 2-3.
Het zijn altijd mijn 3 bas snaren, en altijd breken ze op de brug.
Floyd rose brug of tune-o-matic, het maakt niet uit, ze blijven op die plek breken.

Ik ben overlaatst overgeschakeld van 1.0 plectrums naar 0.73, maar nog steeds blijven ze breken.

Hoe kan dat nu toch? Komt het door verkeerd muten of te harde aanslagen? Ik betaal mij echt blauw aan snaren de laatste tijd...

Vijl uw brug af, waarschijnlijk zit er ergens een scherp randje

Defees

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Bah... Ik begin stilaan radeloos te worden. Het laatste jaar speel ik meer en meer snaren af. En hiermee bedoel ik minstens 1 per week, soms 2-3.
Het zijn altijd mijn 3 bas snaren, en altijd breken ze op de brug.
Floyd rose brug of tune-o-matic, het maakt niet uit, ze blijven op die plek breken.

Ik ben overlaatst overgeschakeld van 1.0 plectrums naar 0.73, maar nog steeds blijven ze breken.

Hoe kan dat nu toch? Komt het door verkeerd muten of te harde aanslagen? Ik betaal mij echt blauw aan snaren de laatste tijd...

Aan u nek aanslagen ipv aan u brug te zitten rammen :P?

Zenko

Legacy Member
Lethall zei:
http://www.911tabs.com/link/?4322005

Deze heb ik al gevonden, ik zal straks het zelf eens snel leren om te zien hoe goed deze zijn.
Er vallen er wel vrij veel te vinden imo, tis natuurlijk even zoeken naar de juiste versie

EDIT
http://www.911tabs.com/link/?4320488
En nog een die er vrij volledig uitziet op het eerste zicht

EDIT
In dat filmke zijn dat trouwens 2 gitaren die boven elkaar gespeeld zijn

Bedankt voor de snelle reply, ik heb de intro die je hier post een beetje aangepast, en ben nu bezig met verschillende tabs en GP bestanden samen te voegen zodat het naar mijn oren goed klinkt, en overeenkstemt met het filmpje dat ik hier gepost heb. Als het klaar is zal ik hier een link posten.
Dat van die 2 gitaren boven elkaar wist ik al, er is ook een filmpje waar je dat ziet (http://www.youtube.com/watch?v=xw2fnX74POs ziet er wel cool uit met dat video effect)

Skoran zei:

Bedankt!

Plutus

Legacy Member
Heeft er iemand ook al het gevoel gehad dat een gitaar hem niet zo ligt?
*hides for flaming*

Plutus

Legacy Member
Grapjas :p.
Nee ma, goh ja. 'k heb vooral m'n twijfels met die floyd rose, of dat wel helemaal mijn ding is. Achteraf gezien heb ik toch liever een vaste brug. Stemvast is hij wel, akkoord; maar zo'n gekloot telkens jongens, voor iets wat ik eigenlijk toch niet gebruik. Bij deze valt uw Jackson ook direct af hé.
En dan die hals, die is toch opvallend wat breder dan die van mijn LP; en op één of andere manier ligt me dat niet helemaal. Bij het testen ging dat alemaal wel, dat zat en speelde goed etc, maar na een tijdje merk ik toch het verschil. En dan betrap ik mezelf er op dat ik meer naar mijn LP grijp dan naar de Dean, tenzij ik echt eens een hardere sound wil.

Verder wel een prachtgitaar :) mijn opmerkingen zijn puur persoonlijk.. Verkopen zou in principe geen probleem mogen zijn, maar naar wat moet ik dan wel op zoek? 't is niet dat het dringend is, ik speel niet in een band of dergelijke, dus ik heb alle tijd van de wereld :).

Ik probeer mezelf dan wijs te maken dat het gewoon aan mij ligt, maar na enkele maanden zal ik toch wel al weten welke er me het best ligt zeker.. Maar zeg dat maar eens tegen mijn pa, ik heb zo'n lichtbruin vermoeden dat hij dat toch niet gaat begrijpen.

Sick`

Legacy Member
Iemand ervaring met de Ibanez RGT42DX? Geen idee ofk die floyd rose veel ga gebruiken, dus vraag me af of er voor de rest veel verschil is met de RG321MH die maar de helft van de prijs kost en ik persoonlijk ook een ferme gitaar vind. Moest ge toevallig ne winkel in het antwerpse weten dat die zou kunnen hebben, of redelijk wa andere Ibanez modellen in huis heeft om eens te kunnen testen :)

Ulukai5

Legacy Member
Ik heb 2 avonden geleden aan mijn gitaar gesleuteld: action beetje verlaagd door de brug naar beneden te draaien, maar ben vergeten mijn gitaar erna weer recht te zetten en ze heeft bijgevolg een hele nacht plat gelegen.

Wanneer ik nu open snaren speel, en ik sla mijn snaren gemiddeld tot hard aan, dan hoor ik een ratelend geluid. Het is geen fret buzz, de action is niet te laag, maar echt enkel als ik ze open speel en het is een ander geluid dan de typische fret buzz...

Iemand dit nog al gehad? Ik heb mijn gitaar al weer meer dan 24 uur recht laten staan, maar het is nog steeds niet weg en heb alles aan de buitenkant al gecheckt of er iets los zou zitten, maar dat is niet het geval. Ik heb geen flauw idee waar het geluid vandaan komt, maar het is er wel...??

Ik speel op een Epiphone SG G-400 van enkele maanden oud. Alle tips zijn welkom!

Ulukai5

Legacy Member
Pomme zei:
uw locking nuts die nie dichtgeschroefd zijn misschien ?

Wat bedoelt ge precies met de locking nuts?

Het opvallende is echt dat ik dit pas na die nacht neerliggen had en daarvoor nooit. Ik heb heel de buitenkant nagekeken:

- Brug zit vast.
- Het zijn niet de pickups die beginnen meetrillen.
- Truss rod beschermingsplaatje zit goed vast.
- Even licht gevoeld aan truss rod, die zit ook vast en als ik op mijn nek een tik geef met mijn knokels, haar ik niks.
- De vijzen van de plaat die pickups afschermen en van de pickupshouders heb ik allemaal gecontroleerd, niks dat los zit, ...

Vreemd is ook dat als ik de gitaar even plat leg en dan de snaren hard aansla, ik het ratelgeluid niet heb. hou ik ze op mijn schoot in speelpositie, heb ik het altijd bij de open snaren en hoef ik er zelfs niet veel moeite voor te doen. Door de versterker hoor ik gelukkig niks, maar ik vind het zo ongewoon dat dit geluid zich voordoet. Vroeger had ik dat niet en met mijn vorige gitaren heb ik dat ook geen enkele keer gehad.

:wtf: :eek: :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan