Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Een whammy is wel iets wat ik af en toe mis op m'n Jaguar, ik heb nog serieus zitten twijfelen over een sunburst Jaguar uit Japan... uiteindelijk is het de Special geworden. Ik hou van de humbuckers en de afwerking, de kleinere frets zijn soms ook handig :)

Thin Liz

Legacy Member
Musicstore Keulen... net als de USA, de DG-5 en de '57 RI Stratocaster. De Lite Ash komt uit Piens in Gent :)

Thin Liz

Legacy Member
Die laatste vind ik trouwens nog altijd één van de beste Fender Strats die je kan kopen ifv prijs/kwaliteit ratio. Schitterende gitaar zonder meer! ;)

Bolteh

Legacy Member
Ben niet echt een Piens-fan.. Had het gevoel dat ze me vierkant aan't uitlachen waren toen ik achter een eerste gitaar kwam.. Uiteindelijk in de Guitar Shop in Gent terecht gekomen waar ik wel degelijke hulp kreeg.

Dit terzijde though :)


Zou je mss wat soundsamples kunnen maken? (van die Lite Ash dan :) Eventueel ook van de Jaguar, eheh)

morphius

Legacy Member
Ik de fender cd 60 maar gekocht :) Zeer tevreden over, zeker prijs/kwaliteit verhouding. Gelukkig heb ik dat richwood idee laten varen :)

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
youtube ze gewoon :P


en I am negotiating een bitjen for nen JCM 900 :)
Why?
JCM 900 klinkt als een JCM 800 lead met een zware snotvalling...
Ultranasaal...
Enige wat je kan doen is de clean van de 900 gebruiken en een goed distortionpedaaltje kopen.

Natuurlijk is dit maar mijn persoonlijke mening over de JCM 900, maar ik vind het een ongelooflijk slechte amp reeks...

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
I like the sound ... en anders kan je er andere lampen insteken toch :P

en ik heb men Korg ax3 nog :)

kwistenbiebel

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Why?
JCM 900 klinkt als een JCM 800 lead met een zware snotvalling...
Ultranasaal...
Enige wat je kan doen is de clean van de 900 gebruiken en een goed distortionpedaaltje kopen.

Natuurlijk is dit maar mijn persoonlijke mening over de JCM 900, maar ik vind het een ongelooflijk slechte amp reeks...

Groetjes,
BongZ

Ik heb een jaar (+/-) gespeeld op een jcm 900 en 'k was blij dat ik verandert ben van amp! Een erg schelle klank. Ben nu de gelukkigste mens met de Vetta! Komt ge daar aan met een 2x12" combo en zeggen ze: "is dat al?" ... Tot ik 'em is opendraai!! Kan met gemak mee met een 4x12" cab

BadCompany

Legacy Member
disturbed_mind zei:
Ik heb een jaar (+/-) gespeeld op een jcm 900 en 'k was blij dat ik verandert ben van amp! Een erg schelle klank. Ben nu de gelukkigste mens met de Vetta! Komt ge daar aan met een 2x12" combo en zeggen ze: "is dat al?" ... Tot ik 'em is opendraai!! Kan met gemak mee met een 4x12" cab

Dat ken ik van mn Mesa f-50 combo. Maar een klein doosje maar hij gaat verdomme hard :D

Lethall

Legacy Member
Ik ga hier nog even een postje plaatsen voor het volgende.
Ik zoek een band(die nog een gitarist nodig heeft), of mensen die geinterreseerd zijn om een band te starten.
qua richting, denk aan bands zoals underoath, the maple room, enter shikari, eyes set to kill, etc dus richting screamo.
In de buurt van Gent ongeveer, moest er iemand geinterreseerd zijn, of mensen kennen die een nieuwe band willen starten in dit genre, laat maar weten.

Defees

Legacy Member
nvm ik heb mijn droom amp gevonden :P een Protube van 50 watt, zalige isntellingen enzo :P 400 :)

Defees

Legacy Member
neuh ik ging normaal voor die jcm... maar ik stapte vandaag de String & things binnen en ik zag die protube staan, kheb dan dien getest, en t was meteen :love: vetten distortion en overdrive, heerlijken clean... :) I just loved it :)

plus er is waarschijnlijk nen hollander mij voor met die JCM :)

Defees

Legacy Member
Lethall zei:
Ik ga hier nog even een postje plaatsen voor het volgende.
Ik zoek een band(die nog een gitarist nodig heeft), of mensen die geinterreseerd zijn om een band te starten.
qua richting, denk aan bands zoals underoath, the maple room, enter shikari, eyes set to kill, etc dus richting screamo.
In de buurt van Gent ongeveer, moest er iemand geinterreseerd zijn, of mensen kennen die een nieuwe band willen starten in dit genre, laat maar weten.

iedereen negeerde u de vorige keer :P dus ... ik zou een "main post" doen ipv hier in deze thread alleen :)

Defees

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Protube? Nooit van gehoord... Linkje?

Groetjes,
BongZ

idd, ik ook nog nooit van gehoord, volgens verkoper een klein merk enzo voort

maar serieus, die sound :O als ik hem heb ( hoop dat ik hem mag kopen van mijn ouders... -_- mijn geld, hun regels, wtf :oink: ) zal ik wat sound clips laten horen :P


editje : het is niet echt een recent beestje, ik gok zelfde ouderdom als een jcm 900 (mid 90)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan