Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Die Jaguar is toch behoorlijk, hoe zegt de jeugd dat?... cool? ;)

Vind de humbuckers erin wel lekker om eens te scheuren of om wat donkere blueslickjes op uit te testen.

Defees

Legacy Member
mja... ik vind die gewoon... :P ne Fender das gelijk da ge iets koopt in de Springfield (qua kleren) imo, terwijl ge in den celio coolere dingen vind :) snapte, allemaal goe en degelijk, maar mijn stijl niet echt :) ik heb nu wel een strat copy als project gitaar, maar das anders... da wast goeikoopste dak vond ^^

TsD

Legacy Member
Het Fender strat-model gaat dan ook al een tijdje mee...

Niettemin blijven ze Geil (met hoofdletter, ja:p)
Schone strat btw, leuke familie:drool:

Vraagje, Ik zag op die foto dat ge zeker 2 gitaarkoffers hebt, zijn dat er van Fender zelf of niet? En tevreden van + hoeveel € als ik mag vragen?
Ben van plan me ook een kistje te kopen nu ik met de auto naar de les kan gaan:)

Thin Liz

Legacy Member
De onderste (bruine) gitaarkoffer is een Fender Vintagemodel (in dit geval: een heruitgave van vroeger)... die krijg je als je een USA Vintage Stratocaster/Telecaster koopt (in dit geval een 1957). (Ik weet niet of dit ook zo is met de Japanse RI modellen.) In ieder geval: je kan deze apart kopen mits wat zoekwerk, goedkoop zijn ze alvast niet echt. Maar ze zijn wel zeer degelijk (lederafwerking , goudkleurige metalen sluitstukken, stoffen interieur en buitenkant):

http://www.musicstore.de/is-bin/INT...yID=5WrVqHzls1EAAAEVcRxWf70R&JumpTo=OfferList

De zwarte koffer daarboven is een standaard 'hardshell case' die je bij alle standaard USA stratocasters krijgt

http://www.musicstore.de/is-bin/INT...yID=5WrVqHzls1EAAAEVcRxWf70R&JumpTo=OfferList

Pas wel een beetje op met koffers aan te kopen, want niet elke gitaar past juist overal in. Het voordeel met deze koffers hierboven is dat ze perfect op maat gemaakt zijn, maar ik moet niet proberen om m'n Jaguar erin te proppen want dat lukt niet echt :)

TsD

Legacy Member
Hmm, probleem is dat ik ook kofferkes zag staan van 70€ ofzo (dnno meer welk merk) en ik me nu afvroeg of die kwalitatief evengoed waren.

Thin Liz

Legacy Member
Het probleem dikwijls met koffers van een goedkoper merk is dat ze slecht afsluiten, ik heb hier een koffer van J&D van 30 euro en nog een andere van één of ander Chinees fabriekje van dezelfde prijsklasse...: Daar moet je niet je duurste gitaren inleggen want het regent er zo in (letterlijk soms :) ).

Voor 70 euro mag je al iets degelijk hebben, neem desnoods je gitaar mee naar de winkel: leg ze erin en kijk of ze goed ligt en niet weg kan.

Pomme

Legacy Member
Vroeger vond ik strats maar nieks hebben. Ik vond ze gewoon doodsaai. Maar sinds ik verliefd ben geworden op de klank, I like 'em so damn much. Laat mij nu opnieuw moeten een gitaar kopen, en ik neem een strat :)

Defees

Legacy Member
ik zou er niets mee inzitten hoor met een Fender Stratocaster te hebben, maar gewoon ze komen niet zo modern over :)

Pomme

Legacy Member
Inderdaad, flashy zijn ze niet. Maar da hoeft helemaal niet. uitstraling, zelfzekerheid, prominentie, dat straalt een strat voor mij nu uit, nu ik zo kan genieten van srv, eric clapton en anderen.

Defees

Legacy Member
terwijl (dacht ik) het meest legendarische album van eric clapton is opgenomen met een les paul standard '54 ^^

Defees

Legacy Member
ik ben een beetje mijzelf aant richten op de Marshall lampen versterkers, zijn deze die dan van 't type Valvestate ?

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
terwijl (dacht ik) het meest legendarische album van eric clapton is opgenomen met een les paul standard '54 ^^
Dacht ik ook ja, en kort daarna is hij (definitief) overgeschakeld op de strat. Right?

Lethall

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik ben een beetje mijzelf aant richten op de Marshall lampen versterkers, zijn deze die dan van 't type Valvestate ?

Uhm even uit het geheugen, deze "simuleren" alleen maar buizenamps, of ze hadden 1 buisje in de pre-amp. Dus geen "echte" buizenamp. Voor marshal lampenversterken moet je eerder naar jcm800/2000 etc gaan zien. Maar verder kan ik ook niet helpen. Kben niet zo thuis in marshall amps

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
de mens wier ook oud he, zijne rug kon da nie houde ^^
Mij moet je't niet zeggen! Als ik rechtsta neem ik liever m'n Dean dan die LP ze, zonder twijfel. Ik wil graag nog enkele jaren genieten van mijn rug :D.

d.C.

Legacy Member
Klein vraagje. Eergisteren moest ik bij een vriend de snaren van zijn akoestische (folk) gitaar vervangen. Zijn snaren worden vanvoor vastgemaakt met van die witte plastieke pinnetjes, maar bij het losmaken is er daar ééntje van afgebroken. Ik weet niet of jullie weten waar ik het over heb, maar zijn die pinnetjes apart verkrijgbaar in de handel.

Ben vandaag al bij een gitaarshop langsgeweest, maar daar hadden ze enkel onderdelen voor elektrische gitaren; en ze konden me ook niet zeggen of het elders verkrijgbaar was.

Alvast bedankt.

Defees

Legacy Member
6 stuks te koop voor 4 euro in eneder welke gitaar winkel normaal... al achter gevraagd?

d.C.

Legacy Member
*DeFees* zei:
6 stuks te koop voor 4 euro in eneder welke gitaar winkel normaal... al achter gevraagd?

Ik ben twee winkels afgegaan, maar bij de ene hadden ze geen onderdelen en de andere was puur voor elektrische gitaren. Zal nog eens verder zoeken, want er zijn nog heel wat winkels waar ik nog niet langs ben gegaan.

Bedankt!

de jerre

Legacy Member
En voila se, daarstraks mn nieuwe gitaar besteld :)
Nu hopen dat ze snel doorhebben dat het geld gestort is :p

Het is deze

Bolteh

Legacy Member
Op m'n nabije toekomst aankoop briefje staat ook een Fender Jaguar de top te sieren. Wel met een mustang brug en (mss) een Telecaster-ish neckpickup..

Zalige gitaren die Jaguars, enkel jammer van de stock brug (iets wat die Baritone van Thin Liz dus niet heeft) die rapper dan normaal out of tune geraakt door de whammy. Tevens zijn de stock saddles van een Jaguar niet echt top omdat de snaren de neiging hebben uit de groef te springen (iets wat de Mustang saddles dus niet hebben).. Nuja, een Japanse Jaguar met Mustang bridge/saddle combo = een schat van een betaalbare gitaar.

Ik hou van de oeroude klassieke looks van de Fender gitaren (op de Telecaster na, vind ik dus een gortlelijke gitaar, klinkt wel zalig though).. Als iemand vraagt om een elektrische gitaar te tekenen, 9 van de 10 keer tekenen ze een gitaar die op een strat lijkt. Sure, ze hebben geen belachelijke flying-V models of bodies met meer hoekjes dan een kubistisch schilderij, maar dat is naar mijn mening een grote plus :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan