Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Stagg is bekend omdat het gigantisch crap is... het is gelijk cheap turksen namaak brol... tziet er wel goe uit... maar de kwaliteit laat aan de wensen over, nogmaals Yamaha :)

Plutus

Legacy Member
Over Richwood had ik anders wel gehoord dat het relatief 'degelijk' materiaal was in die prijsklasse? Qua akoestisch dan, elektrisch zou dan weer pure rommel zijn.

Maar inderdaad, Yamaha is veilig :) al weet ik niet hoeveel je daar minimum voor neertelt.

morphius

Legacy Member
En voor richwood hetzelfde verhaal? Op internet had ik toch positieve reacties gelezen over richwood

Thin Liz

Legacy Member
Ik zou een Fender DG-5 nemen, je kunt voor dat geld niet veel verwachten... Ben er vrij content van :)

Lethall

Legacy Member
Richwood heb ik goede verhalen over gehoord zeker ivm prijs <> kwaliteit(gitaarnet.nl). Maar met richwood heb ik zelf nog geen ervaring.
Mischien eens in een gitaarwinkel gaan zien voor een degelijke 2dehandse?

Defees

Legacy Member
Ff een kleine vraag aan de mede gearfreaks... Ik heb nu al 3 jaar mijn Fender Frontman 65r, en ik ben er eigenlijk zeer tevreden over... nu ik twijfel een beetje over wat ik nu zou kopen, op zich is die overdrive/distortion er op zalig maar na 3 jaar geraak je er wat op uitgekeken...

Nu ik twijfel een beetje tussen 2 oplossingen... Of wel koop ik een nieuwe amp van rond de 350 euro, (zowel nieuw als 2dehands (ga eens langs bij Thoma Okaze) of te wel koop ik een Korg ax 3000 g en moet ik mijn amp (sentimentele waarde) niet verkopen ?

Alst op amps aankomt... het moet luid genoeg gaan om drum te kunnen evenaren tijdens repetities, enkele effecten(chorus, flanger?(+footswitch)) , en goed klinken! Aangezien ik een Korg fanboy ben benk er van overtuigt dat die ax3000g weer een zalige sound zal leveren... maar toch, ik twijfel....

Genre/Stijl : Heavy Metaaaaaaaaalllll

@ hierboven Ibanez is degelijk ja

de jerre

Legacy Member
Met Stagg en Richwood zijn beiden niks mis maar dan ook ENKEL akoestisch. Elektrisch trekt stagg idd op niks, Richwood weet ik niet.

Als je misschien nét iets duurder zou willen gaan (tegen de 200&#8364;) dan zou je eens kunnen kijken naar Oscar Schmidt (akoestische washburn) of Cort, beiden zijn zéér degelijk.
Ikzelf heb een Oscar Schmidt, eentje van 219&#8364;, en deze is zelfs al elektro-akoestisch, en ik ben er eigenlijk zéér tevreden over, in tegenstelling to wat je zou denken. Mooie klank, veel volume, redelijk vlotte bespeelbaarheid, ... Zn geld waard allesinds :)

Grtz,
Jerre

Lethall

Legacy Member
@De fees, ik kan genoeg amps opnoemen, maar ik denk dat je budget echt wel krap is voor een degelijk versterker te kopen. Het zal naar mijn mening toch 2dehands moeten zijn. Zeker omdat je als je metal speelt liefst je distortion uit je amp haalt (imo toch, maar ik ken toch weinig pedaaltjes die in de buurt komen van een distortion channel van een degelijke amp). Ik zou als ik van jou was toch nog even doorsparen naar pakweg 500-600 en in die prijsklasse kan je er al wat deftigs uithalen 2dehands.
Maar dat is mijn mening toch.

Pred

Legacy Member
Ik heb zelf ook een Stagg akoestische gitaar, en die vind ik zelf nog redelijk goed klinken voor dat geld (110euro)
Ge kunt best van de elektrische gitaren van Stagg vanaf blijven, maar die akoestische vallen nog mee.
Alhoewel ik u zelf toch zou aanraden om een Yamaha of Ibanez of een Cort te zoeken in die prijsklasse

Defees

Legacy Member
mja ik kan met de opbrengsten van mijn verjaardag enzo (in december) enzo wel aan 500 geraken maarja... we zijn niet allemaal zo rijk als BongZ

Petrango

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Kanaal 3 is een natte lead droom, van screaming hot naar supernova... Daar wordt de tube cascade ingeschakeld, als het donker genoeg is zie je gewoon de glow helderder worden...



Ach ja, volgende week in Duitsland spelen we blijkbaar in een tent voor goe wa volk, ik ga de pa man nie blij maken... Ik wil da ding horen scheuren, I want tube power!!!!

Groetjes,
BongZ
wie we daar hebben!!! Dag BongZ... wat een plezierige ontdekking!! ....ik pink al haast een traan weg bij het lezen van uw posts! zo te zien ben je nog steeds even "hevig"! :niceone:
hoe vergaat het je nog jong? dat ik uitgerekend hier terecht kom... tjonge!

Defees

Legacy Member
jot, je koopt die, en dan 3 jaar later koop je een Martin, en dan koop je er nooit meer een ander ;)

Pred

Legacy Member
Ik zou uw eerste gitaar alleszins niet via internet bestellen maar in een muziekwinkel in uw buurt kopen, die kunnen u dan ook wat tips geven en u laten zien hoe ge uw gitaar moet stemmen etc.

Defees

Legacy Member
Nie liegen pred... (niet alle maar die van mij) een muziekshop kerel ript iedereen zwaar af met cheap ass gitaren die hij dan ophemelt.

bestellen en laten afstellen ... zegt da ge ze van uwe nonkel hebt gekregen en ze leggen u da wel uit.

Petrango

Legacy Member
*DeFees* zei:
eik ne vreemdeling ! wie zijt gij!

goh laten we zeggen een oude bekende van BongZ... we hebben samen ooit veel plezier beleefd zij het in een gans andere context!:ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan