Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
ge moet gewoon sjaans hebben dat ze "heavy"zijn opt moment... al gehad dat de Heavy afdeling 3x groter was dan een keer waar er gigantisch weinig Heavy gitaren waren

onsmozes

Legacy Member
En het is geworden: een telecaster thinline kopie van het merk London City. straks eens wat foto's posten, maar ik verzeker je; ze is heet :love:

Ch@rliE

Legacy Member
QplQyer zei:
Waar heb je de waarheid ontdekt?

op gitaarnet.nl hebben ze me dat ook al verteld (zoals sommige hier) dus kan ik dat maar besluiten he :p

Is het betrouwbaar om een gitaar te bestellen bij den duitsch en da laten overkomen naar hier?

Defees

Legacy Member
jawohl mein herr, das feintuning und abstelling und whatever könst du auch hier machen bij dein musicshoppe

ThrusT!

Legacy Member
onsmozes zei:
Lekker ding. :p
Proficiat met je aankoop. :)

Ik heb nog lang getwijfeld om deze ooit te kopen, uiteindelijk niet gedaan. :sad:
Die gitaartjes spelen gewoon fantastisch.
Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? :D

onsmozes

Legacy Member
in bebop gent. na ff gegoogle blijkt dat er maar 48 van zouden zijn gemaakt en dat geeft het toch nog net iets extra :).

BongZrGooD

Legacy Member
Mooi gitaartje...

Zelf minder goed nieuws ontvangen, mijn Suhr bestelling kan niet door gaan.
Ik kan ze natuurlijk zelf bestellen bij Suhr, maar als niets betekenende onbekende Vlaming zou de wachttijd kunnen oplopen tot 16 maanden...:cry:
Indien ik ze gewoon een maand eerder had besteld zou er niet echt een probleem zijn, maar ik ga niet in details treden.

Eerst even nadenken, want een wachttijd van 16 maanden staat me natuurlijk toe om langer te sparen voor mijn gitaar, en ondertussen kan ik me dan ook even een amp aanschaffen. Enige hinderpaal blijft dan natuurlijk moeder de vrouw, al hebben we geen kinderen...
Een goede €5000 spenderen aan één gitaar en één head is redelijk moeilijk te vatten voor een niet muzikant(e)... Zeker als dit binnen de 2 jaar gebeurt, en je al wat gear hebt staan...

Ik ben, zoals sommigen(:p) weten een Line6 fan maar ben ook altijd een enorme Rivèra aanhanger geweest. Dus nu Limit zijn uitverkoop houdt zou het dom zijn om daar geen Knuckelhead mee te nemen... Hij klinkt gewoon lekker, al laten ze hem zowel clean als op full distortion niet tot zijn recht komen in de soundsamples. Net niet clean, een tele met een Tom Anderson neck humbucker, en een giga vette funksound knalt door de speakertjes... Enige probleem is dat de Knuckelhead zich op zijn best voelt als hij kan doorblazen... En dat is niet overal even welkom natuurlijk... Mijn HD147 blijft zeker nog staan, de mogelijkheden met programmeerbare effect loops zijn gewoon te aanlokkelijk...
En mijn Ibanez krijgt een Anderson neck pup, en een Suhr bridge pup... Dit weekend nog, Knuckelhead zal voor half okober zijn...

I feel like a real gearslut right now...:p

Oh ja, mijn Flextone II gaat voor €450, dus een t.c. electronics effectenkitje staat er ook aan te komen... Goosebumps...:love:


Groetjes,
BongZ

xDama

Legacy Member
Mfg, het zou me verbazen moest het hier nog niet gepost zijn, maar ik ben zo enthousiast over dit programma dat ik het hier toch nog maar eens zet.

http://www.guitarspeed.com/

Echt een super harde aanrader als je een beetje je niveau wil opkrikken! Ik heb nooit muziekschool en toestanden gevolgd (wat je merkt in mijn gitaarspel) maar sedert ik hier elke dag een uurtje oefen met dit programma is mijn gitaarwerk al merkbaar beter geworden! Echt top imo.

-----

Legacy Member
lol :p wat een verschil

single is bij mij lik impossible op maat 180 en bij double is dat al 130 >.<

__hanske__

Legacy Member
Hallow,

Ik ben aan 't denken om een elektrische gitaar te kopen ('k weet 't: "google", maar forums zoals deze blijven immers een interessante vraagbaak). Hierbij wil 'k dus beroep doen op jullie kennis en kunde:

'k ben op zoek naar een "all-round" gitaartje. Liefst nog met een grote diversiteit aan sounds. Zal voornamelijk gebruikt worden om clean te spelen. De gernes die me interesseren zijn: Rock - Blues - '70. Solo's zoals die van Gun N' Roses zijn natuurlijk ook te gek. Verder nog grote appreciatie voor Stevie Ray Vaughan. Metal ligt me iets minder.

Men budget ligt momenteel op &#8364;750 en 2de hands lijkt me interessant. (der zou wel nog een versterkertje bij moeten, maar die kan van mindere kwaliteit zijn en "upgegraded" worden na een half jaartje).

De gitaar die ik momenteel heb uitgekozen is een Fender Fat Strat. Maar bij Fender betaal je je natuurlijk blauw voor de naam alleen al. De vraag is dus of der alternatieven zijn die mij ofwel beter zouden passen ofwel "beter" zijn voor dezelfde prijsklasse? 'k denk nu bv ook aan Ibanez, maar 'k weet niet echt goed welke daarvan de "allround" types zijn. Verder heb 'k ook nog een Cort X6 ontdekt. Als jullie me zouden willen helpen met kiezen? :D

En dan komt natuurlijk de versterker... Hiervan weet 'k al helemaal niets. 't geen dat der wel moet opstaan is een hoofdtelefoon-uitgang. Questie van 's nachts te kunnen doorspelen e :D

Dank bij voorbaat! :D

Access

Legacy Member
mhh, kzou zeker eens als eerste gitaar een redelijke Ibanez nemen of iets dergelijk. Mijn eerste was een Ibanez SA260 en kheb er doorheen de jaren alles op gespeeld (van metal tot classic rock tot post-rock nu). Nog een andere supergitaar voor zijn prijs vindk de Epiphone LP Plain Top. Deze steekt met kop en schouders boven een normale epiphone uit imo en kost evenveel.

En jah, qua amp... Je wil een koptelefoon aansluiting dus de mogelijkheid op een klein lampenversterkertje is al weg (valve junior fzo) dus ik zou voor een Line 6 spider III of Ronald Cube gaan, de meest gebruikelijke beginnersamps. Veel verschillende klanken om mee te spelen.

__hanske__

Legacy Member
'k weet al wel dat 'k 't ga volhouden hoor, dus in dat opzicht mag 't al een iets of wat deftige gitaar zijn. 'k "speel" momenteel akoestisch dus... Maar alvast bedankt voor je raad!

__hanske__

Legacy Member
Ash? Waar staat dat voor? Waarin gaat die dan bv beter zijn dan een Fat Strat?

Gaat een lampenversterkertje zo veel beter geluid geven dan bv een Line 6 ofzo? Dan heb 'k 't over de "lager budget-reeksen" he.

Mvg

TsD

Legacy Member
Is een fat strat niet met een humbucker?
Die zal wel meer 'scheuren' dan, een Epiphone LP kunt ge ook veel mee doen zoals hier gezegd!

Maar de amp is ook belangrijk voor welke stijl je wilt, lampenversterkers geven volgens sommige een 'warmere' klank. (persoonlijk ben ik een van die sommige:p)

Vox AD is mischien iets voor u ook?

Defees

Legacy Member
__hanske__ zei:
Ash? Waar staat dat voor? Waarin gaat die dan bv beter zijn dan een Fat Strat?

Gaat een lampenversterkertje zo veel beter geluid geven dan bv een Line 6 ofzo? Dan heb 'k 't over de "lager budget-reeksen" he.

Mvg

ASH = ik geef gewoon maar deze als voorbeeld omdat ze niet zo duur is als een usa, maar wel beter is als een mexican

ThrusT!

Legacy Member
__hanske__ zei:
Ash? Waar staat dat voor? Waarin gaat die dan bv beter zijn dan een Fat Strat?

Gaat een lampenversterkertje zo veel beter geluid geven dan bv een Line 6 ofzo? Dan heb 'k 't over de "lager budget-reeksen" he.

Mvg
Ash is een houtsoort.
De Ash series uit Mexico of Korea klinken over het algemeen beter dan de standards(waaronder de Fat Strat?).Maar volgens mij klinken ze nog steeds niet goed genoeg voor er 650&#8364; aan uit te geven.Maarja, dat moet je zelf maar ondervinden. :) Het zijn wel leuke dingen hoor.
Persoonlijk zou ik me een 2e hands Fender'tje of een London City Telecaster/ Strat kopen ( 250&#8364; ) en opzoek gaan naar een 2de hands lampenversterker van 15-50W.
Dan zulde wel al efkes voortkunnen denkik.

Defees

Legacy Member
mijn Fender Frontman 65r kickt ook aars eigenlijk zenne... ik krijg daar echt goei geluid uit... en ga ook goe luid zonder het te begeven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan