Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ch@rliE

Legacy Member
Juist beslist...
Kga mij ne Epi Les Paul custom aanschaffen, maar ben nu gwn nog aan het piekeren of ik hem in het wit of zwart ga nemen :D

Iemand zijn gedacht daarover?:oink:

Thin Liz

Legacy Member
De Lite Ash Stratocaster uit Korea laat die Standard Mexicans ver achter zich, ik vind het een verschrikkelijk goede gitaar, en dat voor 600 euro... zeker niet overbetaald :)

migelle

Legacy Member
ik zou persoonlijk gaan voor de zwarte ^^
ma that's just me ^^

ma net als sir oinksalot vindt k het wa spijtig van de goude hardware, past er nie zo by imo :p

b011013

Legacy Member
klein vraagje: als beginnend gitarist ga ik normaal een 2de hands epi les paul kopen. Maar ik krijg nu een 7snarige epi aangeboden, is dat nu moeilijker om mee te leren spelen?

BadCompany

Legacy Member
Als beginner kan je beter op een zessnarige spelen, 7-snarigen worden meetal voor zware metal gebruikt.

Plutus

Legacy Member
"Je hebt die 7de niet nodig, maar het kan geen kwaad dat ze daar hangt, als je ze maar gerustlaat" zul je waarschijnlijk te horen krijgen. Maar ik zou het toch maar niet doen :P heb onlangs zelf een 7string in mn handen gehad, en is toch wel ff wennen vind ik. En om er als beginner op te gaan spelen.. Iets zegt me dat het niet klopt. Met 6 zult ge meer dan genoeg werk hebben!

FatFish

Legacy Member
Lijkt mij niks uit te maken of je nu begint op een 7 of een 6. Je BEGINT immers te spelen. Kijk welke richting je uit wilt gaan en beslis dan. Ik heb genoeg met 6 en als ik een lage B wil staat mijn peavey toch als een baritone gestemd dusja, het is persoonlijk.

sir oinksalot

Legacy Member
heb nog lange tijd op 7strings gespeelt, ma ben nu toch ook terug overschakeld naar 6strings in B gestemd

Defees

Legacy Member
Gisteren mijn bassstack verkocht voor 350, vandaag op mijn maat zijn Line 6 LowTone (ff te lui om de juiste naam te zoeken:P) gespeeld, was direct verkocht, kwam thuis, ff gezocht en em dan besteld bij Thomann :P

dus ik ben nu stiekem een Line 6 en Jackson fan boy :P

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
Gisteren mijn bassstack verkocht voor 350, vandaag op mijn maat zijn Line 6 LowTone (ff te lui om de juiste naam te zoeken:P) gespeeld, was direct verkocht, kwam thuis, ff gezocht en em dan besteld bij Thomann :P

dus ik ben nu stiekem een Line 6 en Jackson fan boy :P
Line6 LowDown dus...
Luien donder...:naughty:

Groetjes,
BongZ

Chibiboy

Legacy Member
Het kan zijn dat het al eens is gevraagd in deze thread, maar welke boeken (engels/nederlands) worden zo aangeraden om op uw eigen elektrische gitaar te leren spelen? Ben mij gaan inschrijven in muziekschool, maar nogal laat, dus de kans is klein dat ik er bij zal zijn :(.

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik ben bassist geworden met een reden he gast :p
Een geluk da mijne bassist hier nie zit... Dieje zou uw bas 48 keer rond uwe nek draaien manneke... En daar wil em best wa kilometerkes voor doen...
Ne degelijke bassist heeft minstens evenveel werk als ne gitarist, ne luie muzikant verdient nie alleen ne schop onder zijn kont maar ook suppositoire toediening van zijn instrument... Dus begin die gatkaken al maar te rekken.


Iets helemaal anders nu...

De gitarist van één van mijn ex groepen stopt er mee.
Hij verkoopt zijne HD147, en aangezien ik er al éne heb is mijn interesse niet zo groot.
Em zou er graag €800 voor krijgen.
Nu heeft em nog wa optredens af te werken, en de versterker zou pas beschikbaar zijn begin november.
Zijn vervanger koopt zijn cab over, en zijn gitaar houdt hij zelf...

Dus een Line6 HD147 voor €800 begin november. In perfecte staat buiten een heeeeeeel klein beetje wear and tear, een klein chipje vooronder.

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Een geluk da mijne bassist hier nie zit... Dieje zou uw bas 48 keer rond uwe nek draaien manneke... En daar wil em best wa kilometerkes voor doen...
Ne degelijke bassist heeft minstens evenveel werk als ne gitarist, ne luie muzikant verdient nie alleen ne schop onder zijn kont maar ook suppositoire toediening van zijn instrument... Dus begin die gatkaken al maar te rekken.

Groetjes,
BongZ

ik ben lui in de zin van... 6 snaar "bewegingen" is te veel voor van buiten te leren :P lang leven de 4 , makkelijker vna buiten geleerd ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan