Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
de naam alleen zegt het al, ja ik heb een Cool gitaar -_- komaan hoe kan je dan nog kwaliteit vast hebben?

binnekort 2 jacksons in mijn bezit :O (als de ruil van mijn warlock +150 voor ene Jackson CMG bass door gaat)

Ik vraag mij af, een gitaar via ebay kopen is da te betrouwen?

Ch@rliE

Legacy Member
kent er iemand een belgische site die alleen over gitaren gaat of een populair forum ofzo... kan het daar dan ook nog es vragen

Defees

Legacy Member
wij zijn wel de gitaargoeroes van België he, t t t, koop gewoon een Yamaha telecaster :P?

GeeMPie

Legacy Member
ik ben van plan binnenkort een wah-wah pedaal te kopen.
maar er is nogal veel keus en de prijzen liggen ver uit elkaar soms.
welke zijn het beste qua prijs kwaliteit?

Defees

Legacy Member
onder de 50 is niet goed :P ^^

Crybaby van Dunlop, of de wah wah van Morley enzovoort?

Pred

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Helemaal niet, de volgende zin:
"Also featured in the second picture is the name Greg Ryan followed by a phone number. I'm assuming it's a past owner."

Voila... Verklaart al een hele hoop.:p

Groetjes,
BongZ

Ik zie niet echt wat dat nu verklaart eigenlijk :)

Thin Liz

Legacy Member
Vind het steeds bizar om in de Piensgitaarafdeling binnen te komen, je wordt daar rond de oren geslagen met die Coolgitaren... En het zijn allemaal kopieëen van SG's/Strats... noem maar op. Ik heb ze nog nooit getest, mss is het een vooroordeel of een voorgevoel, ik weet het niet :)

BongZrGooD

Legacy Member
Cool gitaren worden waarschijnlijk in één of andere Chinese fabriek gemaakt, samen met nog tig andere, al dan niet nog belachelijker klinkende merknamen.
En masse geproduceerd op zijn typische Chinese wijze met totaal nihil de botten aandacht voor afwerking en kwaliteit...
Ingekocht voor €59 per stuk en verkocht voor €259 per stuk...
Alleen de naam al, heeft zo'n hoog "Blokker" gehalte...
I wouldn't touch the stuff with a 10ft pole...

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
tis idd allemaal onder de 100 euro waard, maar het is dan ook in mijn ogen gewoon voor de beginnende onwetende gitarist int zak te zetten "wooow, cool!" en dan glanst die gitaar een beetje en hangt er een redelijk prijskaartje aan en dan denke die mannekes die willik :love: terwijl ze die fender mexican strat er naast niet willen omdat die niet genoeg glimt voor zijn prijs -_-

Ch@rliE

Legacy Member
kheb zojuist de waarheid ontdekt over de "cool" gitaren :)

Tzijn dus inderdaad gewone brolgitaren (China) die mr Piens voor weinig geld inkoopt en dan weer doorverkoopt voor het groffe geld :naughty: :puke: :naughty:

Ik heb het echt gehad van piens e!! Kga nu wel ergens anders es gaan kijken voor een Epiphoneke LP te kopen ofzo...

Thin Liz

Legacy Member
Nog een reden waarom je het niet zou doen: tweedehands krijg je er bijlange niet zoveel meer van als een Epiphone bv...

Access

Legacy Member
ge moet zeker es een epiphone LP Plain Top testen. Da's de enigste Epi die nog uit vol mahonie-hout gemaakt wordt. Kheb onlangs in de jacky claes op een gespeeld en kvond het qua feeling en sound toch temenes dicht tegen een echte gibbie aanleunen. Mja, de pickups zijn nie het van het, maar de afwerking en sustain hebben mij verrast ze :)

ThrusT!

Legacy Member
*DeFees* zei:
tis idd allemaal onder de 100 euro waard, maar het is dan ook in mijn ogen gewoon voor de beginnende onwetende gitarist int zak te zetten "wooow, cool!" en dan glanst die gitaar een beetje en hangt er een redelijk prijskaartje aan en dan denke die mannekes die willik :love: terwijl ze die fender mexican strat er naast niet willen omdat die niet genoeg glimt voor zijn prijs -_-
Wat maakt dat voor zo'n kerels dan ook nog uit eigenlijk?
Iemand die echt wil gitaar spelen gaat volgens mij toch wel eens raad vragen aan een kenner of iemand meenemen die er wat van af weet.

En zo'n Fender is niet noodzakelijk veel beter als een Cool hoor, niks tegen Fender ze, ma ik heb al Mexicans gezien die een multiplex body hebben.:doh:
Daar betaalt ge dan meer dan 500Euro voor..en hij is geen bal beter dan een Cool of iets dergelijks.

Ik zou gewoon bij Keymusic en Piens langsgaan, een gitaar kiezen die me aanstaat en bestellen in Duitsland, dan bespaart ge nog een aardige duit ook. Maar goed, sommige mensen testen liever eerst de gitaar in kwestie zelf alvorens ze te kopen om zeker te zijn dat ze geen brol in handen hebben, wat ook begrijpelijk is.

Defees

Legacy Member
of beter, rij naar den duits, test er 3x meer gitaren dan je kan in Belgie en neem er 1 mee naar huis ^^

QplQyer

Legacy Member
Ch@rliE zei:
kheb zojuist de waarheid ontdekt over de "cool" gitaren :)

Tzijn dus inderdaad gewone brolgitaren (China) die mr Piens voor weinig geld inkoopt en dan weer doorverkoopt voor het groffe geld :naughty: :puke: :naughty:

Ik heb het echt gehad van piens e!! Kga nu wel ergens anders es gaan kijken voor een Epiphoneke LP te kopen ofzo...

Waar heb je de waarheid ontdekt?

Thin Liz

Legacy Member
Tip voor diegene die naar Musicstore willen rijden:

Niet doen als je puur op ESP/LTD of Jackson wil gaan spelen... Zelfs Ibanez is daar niet overdreven aanwezig tov Piens. Ik durf zelfs zeggen dat ze meer Ibanez hebben hangen in Gent dan in Keulen. Fender/Gibson fans komen dan weer wel aan hun trekken in Duitsland, die moeten zeker eens naar ginder gaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan