Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hondengans

Legacy Member
Ik ben wat op zoek naar een kleine versterker,
Iets wat ik met de fiets zou kunnen dragen..
Ik dacht zo'n Micro Cube van Roland leek me wel leuk,
maar het is zoveel geld voor zoiets kleins, al klinken de sounds wel goed.
Op musicstore vind ik dan voor de helft (50€), een 15W van Behringen,
Maar daar vind ik geen sounds van..

Als iemand enige dingen om aan te raden heeft, of
andere ideeën, go nuts :).

BongZrGooD

Legacy Member
Skizzy zei:
Hehe, neenee, die wissel ik voor geen geld van de wereld in :).
Hoe? Voor "geen geld van de wereld" betekent dus redelijk gratis dacht ik...
Maar ja...
Stopt dan met dieje Chiro...
Wa is op langere termijn aantrekkelijker? Chiroleider op uw 25 of op een podium staan?
Tegen dan heeft uw lief u waarschijnlijk toch al laten zitten voor die kerel die bij da groepke van achter den hoek gitaar speelt...

En diene American Football... Rugby voor janetten, komaan...:ironic:
En dan verkoopt ge uw gear, maakt ge de volgende training een verkeerde beweging, krak... 3 maanden thuis, en geen garantie da ge nog ooit Amerikaanse foetbal ga kunnen spelen... Hadde da spul nu maar nooit verkocht achter diene van achter den hoek...:wtf:

Ge gaat dus tijd genoeg krijgen... Laat da versterkerke en die gitaar nog maar wa stof vergaren... You'll be grateful later... J/K...natuurlijk...:p

Prijs weet ik niet meteen, zal ne keer checken...

Groetjes,
BongZ

FatFish

Legacy Member
Hondengans zei:
Ik ben wat op zoek naar een kleine versterker,
Iets wat ik met de fiets zou kunnen dragen..
Ik dacht zo'n Micro Cube van Roland leek me wel leuk,
maar het is zoveel geld voor zoiets kleins, al klinken de sounds wel goed.
Op musicstore vind ik dan voor de helft (50€), een 15W van Behringen,
Maar daar vind ik geen sounds van..

Als iemand enige dingen om aan te raden heeft, of
andere ideeën, go nuts :).
Mijn advies, don't be a cheap bastard. 200€ kan er toch wel vanaf, zelfs voor een student.

Skizzy

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Hoe? Voor "geen geld van de wereld" betekent dus redelijk gratis dacht ik...
Maar ja...
Stopt dan met dieje Chiro...
Wa is op langere termijn aantrekkelijker? Chiroleider op uw 25 of op een podium staan?
Tegen dan heeft uw lief u waarschijnlijk toch al laten zitten voor die kerel die bij da groepke van achter den hoek gitaar speelt...

En diene American Football... Rugby voor janetten, komaan...:ironic:
En dan verkoopt ge uw gear, maakt ge de volgende training een verkeerde beweging, krak... 3 maanden thuis, en geen garantie da ge nog ooit Amerikaanse foetbal ga kunnen spelen... Hadde da spul nu maar nooit verkocht achter diene van achter den hoek...:wtf:

Ge gaat dus tijd genoeg krijgen... Laat da versterkerke en die gitaar nog maar wa stof vergaren... You'll be grateful later... J/K...natuurlijk...:p

Prijs weet ik niet meteen, zal ne keer checken...

Groetjes,
BongZ


Mja, tis allemaal beetje veel spijtig genoeg. Ma chiroleider daar kank onmogelijk mee stoppen. Kvindt het gewoon echt plezant en het grootste deel van men medeleiders zijn ook gwn allemaal men beste vrienden.

En niks tegen American Football he :p.

Ma kheb er ook nog aan gedacht om het gewoon te laten staan. Moestek er ooit trug tijd voor hebben om erop te spelen zou ik het me waarschijnlijk beklagen dat ik ze verkocht heb. Maar langs den andere kant hebk het zo druk gwn. En tligt gewoon aan mij ook waarschijnlijk, ik wil teveel tegelijk doen. (Kwil al lang leren harmonica spelen, maar daar komt nu ook niks van in huis)

Het is zo'n beetje een dilemma dus :unsure:.

Cheers

Hondengans

Legacy Member
Als ge het geld niet echt nodig hebt,
dan zou ik het laten staan ;).

menlor

Legacy Member
Idd als ge het geld niet nodig hebt, laat ze staan.
Vriend van mij gaat zen bass verkopen omdat em nimeer op speelt + geld nodig heeft. Anders zou em ze laten staan, benk zeker van

grtz

xDama

Legacy Member
Over kopen en verkopen gesproken.

Ik zou me een LTD EC-500S willen kopen. Maar die gitaar is dus in een satijn matzwarte afwerking, wat ik persoonlijk supergeil vind, maar nu vraag ik me af bij die satijnafwerking: krijg je na verloop van tijd niet zo van die blinkende plekken op je gitaar? Waar je arm en hand bv. rust... Of is dat enkel nog bij oudere en goedkopere modellen?
Anders koop ik me eentje uit die reeks met een andere afwerking qua paint.

onsmozes

Legacy Member
ik ga deze week wat winkels doen in en rond gent en brussel. 'k zoek een telecastermodel voor een klein budget (max 300). Ik hoop vooral dat ze nog wat london city gerief in de bebop in gent hebben. Iemand nog wat zien hangen?

Plutus

Legacy Member
Fender Squier Telecaster? Zal allesinds niet boven de 300 gaan vermoed ik :)

onsmozes

Legacy Member
ben geen squier fan ;). Dan nog liever wat doorsparen voor een echte fender.

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Fender Squier Telecaster? Zal allesinds niet boven de 300 gaan vermoed ik :)
Spaar dan een 100-200€ meer, en je hebt een mexicaanse, zelfs nieuw bij musicstore bvb.

Access

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Over kopen en verkopen gesproken.

Ik zou me een LTD EC-500S willen kopen. Maar die gitaar is dus in een satijn matzwarte afwerking, wat ik persoonlijk supergeil vind, maar nu vraag ik me af bij die satijnafwerking: krijg je na verloop van tijd niet zo van die blinkende plekken op je gitaar? Waar je arm en hand bv. rust... Of is dat enkel nog bij oudere en goedkopere modellen?
Anders koop ik me eentje uit die reeks met een andere afwerking qua paint.
ik heb de vorige versie van die EC 500 (met stringthrough bridge). Zalig gitaarke en nen geweldige aanrader. Kzie na een jaar nog altijd geen vetplekken, maar ik veeg ze om de zoveel tijd ook wel eens af.

Access

Legacy Member
onsmozes zei:
ben geen squier fan ;). Dan nog liever wat doorsparen voor een echte fender.
sommige van die squiers zijn nochtans temenes goed spul als je de prijs in het achterhoofd houdt. nieuwe elementen erin en je hebt een zeer goede gitaar

xDama

Legacy Member
Access zei:
ik heb de vorige versie van die EC 500 (met stringthrough bridge). Zalig gitaarke en nen geweldige aanrader. Kzie na een jaar nog altijd geen vetplekken, maar ik veeg ze om de zoveel tijd ook wel eens af.

Aight. Dan is mijn keuze gemaakt :) Bedankt.

Ch@rliE

Legacy Member
Ik kom zojuist terug van piens in Deinze en heb mij daar laten betoveren door een leuke gitaar. namelijk een Cool LP LSP custom ofzoiet... :d

Ik ben daar samen me ne maat, die er wel iets van kent, naartoe geweest en die vond het echt een goed dingske. De verkoper (zo ne oude rocker) zei dat dat het echt zijn geld waard is (€600) en beter is dan een epiphone LP ofzo.

Voor de mensen die zich afvragen waar dat merk "Cool" vandaan komt, dat is het merk van Piens zelf. Die verkoper leek mij echt eerlijk toen hij dat zei. Het is ook echt mooi afgewerkt...

Nu wat denken jullie daarvan? een goeie koop of denken jullie toch iets anders? Ik heb mij allesins laten overtuigen en die maat van mij ook! (hij heeft zelf ne Ibanez, maar was toch jaloers :d)

TsD

Legacy Member
Nog nooit van gehoord maar kzou toch niet teveel op die verkoper afgaan als het het huismerk van piens is:p

Mss eens wat andere gitaren vergelijken in dezelfde prijsklasse?

Dees

Legacy Member
Ik zou toch een beetje wegblijven van Cool. Over hun gitaren kan ik niet oordelen, maar hun bassen zijn niets waard in mijn ogen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan