Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
Ik heb een heel stevige riem (had echt moeite om die errond te doen) en als ik merk dat die losser begint te worden ga ik mn locking nuts erop zetten

Vintage Hifi

Legacy Member
vloet zei:
Verkracht zou ik nu niet zeggen. Het is niet dat ze er ineens een zware versie van gemaakt hebben met een overdosis distortion he.
Integendeel, een saaie Emo versie van wat ooit een knap rocknummer van The Who was.

migelle

Legacy Member
vastmake met ducktape ^^ da spul plakt echt alles vast :p als ons materiaal is daarmee gemaakt :p:p

Defees

Legacy Member
ik gebruik straplocks, vooral dan met mijn bass -_- tijdens repetitie al meerdere verses verkloot door da em viel :p

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik gebruik straplocks, vooral dan met mijn bass -_- tijdens repetitie al meerdere verses verkloot door da em viel :p
Zou ik toch wel eens willen zien :rofl:
Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig tot zéér weinig staand gespeeld.. Met mijn Les Paul vondk dat gewoon niet aangenaam :) aangezien die toch wel aanzienlijk wat weegt. Nu met mijn Dean probeer ik het al wat meer, maar ik zit toch nog het liefst ze, kan er niet aan doen.

vloet

Legacy Member
Thin Liz zei:
Wel, als ik in jouw plaats was zou ik ze eerst een afdeppen met wat cola en dan insmeren met olie... probeer het desnoods eerst op een klein plekje en zie wat dat geeft.

Cola en olie? dat is de eerste keer dat ik dat hoor wel. Wat voor olie moet dat dan zijn?

TsD

Legacy Member
Cola 'knaagt' het roest weg;)

Dus pakken goedkoper dan een of ander duur middeltje...
En ik twijfel over olie hoor, allemaal goed en wel om iets te bewaren gewoon, maar om dat nu ingesmeerd op uw gitaar te draaien?
Mischien dezelfde boutjes zoeken gechromeerd of met een coatingske op?

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Zou ik toch wel eens willen zien :rofl:
Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig tot zéér weinig staand gespeeld.. Met mijn Les Paul vondk dat gewoon niet aangenaam :) aangezien die toch wel aanzienlijk wat weegt. Nu met mijn Dean probeer ik het al wat meer, maar ik zit toch nog het liefst ze, kan er niet aan doen.

echt letterlijk bij het zachtste en traagste stuk vant lieke (zowa cleanen arpeggio break met vrij aanwezigen bass) valt die zo -_- bats int midde van t repetitie kot, met dan van alle gezoing via de versterker er bij :P

maar ja Joey DeMaio doet da ook :cool:

Gromme

Legacy Member
Was daarstraks naar Muse - Knights of Cydonia aan't luisteren en damn dat wil ik nu echt leren spelen.

Defees

Legacy Member
was daarstraks naar Forbidden City - Marty Friedman aan't luisteren en damn dat wil ik nu echt leren spelen

vloet

Legacy Member
Gromme zei:
Was daarstraks naar Muse - Knights of Cydonia aan't luisteren en damn dat wil ik nu echt leren spelen.

Het leuke is dat het zelfs nog niet zo moeilijk is. Ik weet niet goed op welk niveau je zoal zit. Maar de riff op het laatste moet zeker doenbaar zijn.

Gromme

Legacy Member
Over het algemeen is het al duidelijk en de intro + het vervolgend refrein heb ik al onder de knie.... enkel nog wat vloeiender.
Alleen die riff lijkt mij lastig om te spelen, alé niet moeilijk maar als ik die speel dan krijg ik een geluid dat helemaal niet trekt op dat qat het riffke zou moeten zijn.

http://www.ogregod.com/view/muse/knights_of_cydonia.htm

En ook het stuk vanaf .... no-one's gonna take me alive...

Dat moet ik ook eens goed bekijken.. want qua tabs ben ik nog niet zo goed.

TTC

Legacy Member
Skoran zei:
Ik heb een heel stevige riem (had echt moeite om die errond te doen) en als ik merk dat die losser begint te worden ga ik mn locking nuts erop zetten

je bedoelt zeker strap locks, locking nuts zijn die vijzen die je op je nek zitten als je een floyd rose tremelo hebt.

Gromme

Legacy Member
Riff
e|-----------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------|
G|-----------------------------------------------|
D|----------------------------------------5------|
A|-5h7-7-7-7--5h7-7-7-7--5h7-7-7-7--5-7-5---5-7--|
E|-----------------------------------------------|

e|-----------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------|
G|-----------------------------------------------|
D|-----------------------------------------------|
A|-5----------5----------5----------5-----5h7-7--|
E|---7-7-7-7----7-7-7-7----7-7-7-7----7-7--------|

e|-----------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------|
G|-----------------------------------------------|
D|-----------------------------------------------|
A|-7p0-0-0-0--7p0-0-0-0--7p0-0-0-0--7p0-0--------|
E|----------------------------------------7-5-3--|

e|---------------------------------------------|
B|---------------------------------------------|
G|---------------------------------------------|
D|---------------------------------------------|
A|---------------------------------------------|
E|-3p0-0-0-0--3p0-0-0-0--3p0-0-0-0--3p0-0-0-0--|


Dit komt er maar niet vloeiend uit hé... damn

vloet

Legacy Member
Gromme zei:
e|-----------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------|
G|-----------------------------------------------|
D|-----------------------------------------------|
A|-5----------5----------5----------5-----5h7-7--|
E|---7-7-7-7----7-7-7-7----7-7-7-7----7-7--------|

Dit stuk speel ik volledig op de A snaar. Dat is volgens mij makkelijker + dan zal het wsl zelfs beter klinken.

Defees

Legacy Member
voila final plans have been made : rode parelmoer pickguard, eik kleurige vernis (ofzoiets) die nog genoeg transparant is om de hout golven te laten zien

Pickguard Strat Std. Red Moto 4-Ply, Fender 27,5
mid pu : Yngwie J Malmsteen white Noiseless Vintage Sound single coil ,DiMarzio 70,16 EUR
Bridge PU: ToneZone DP189 single coil Steve Vai, DiMarzio 72 EUR
Neck pu: Hot Strat Stack Neck white single coil, Seymour Duncan 66 EUR
gitaar body & neck : 77
vernis is gratis, nonkel heeft da nog genoeg staan ^^
nieuw tuners 20 euro
assemblage van het geheel : plus minus 40 euro met nieuwe potmeters en switcherke en dan werk uur of 2 ?

totaal: 370 EUR ongeveer,

aangezien de gitaar op zich vrij goed speelt (hebbet al geassembleerd met originele electronica erbij) goed neck gevoel, goed gewicht enzo ben ik zeer tevreden.

dus voila voor een kleine 400 euro heb ik nu een gitaar die imo mee gaat gaan ^^

nu nog een decal maken voor de headstock :P *Defees Guitars*


foto's komen vanaf ik men pu's en pickguard binnen heb from germany

Brolpaq

Legacy Member
:offtopic:
Ffkes verder gedaan aan gitaar:
Nieuwe humbucker gestoken
Humbucker en single coil weg gestoken.
To do:
Zwarte knoppen plaatsen (zijn al besteld)
Zeer klein houten raampje rond da zwart gedeelte monteren zoda de de randen en de vijskes van de pickups weggewerkt zitten. (kheb zitten denken voor da met 4 chrome schroefjes af te werken in elke hoek op het raampje) Tkaderke zelf gaak int mat wit doen.
Wa ik me die voorplaat ga doen wetek nog ni, ofwel ook int mat wit, ofwel gewoon int hout late.. Idea's??

owja pic:
http://img263.imageshack.us/img263/6304/picture379mk8.jpg

To have an idea of the tone:
http://files-upload.com/files/505732/REC169.MP3


grtz :offtopic:

rikush

Legacy Member
TTC zei:
locking nuts zijn die vijzen die je op je nek zitten als je een floyd rose tremelo hebt.

niet enkel bij een floyd rose.
Heb die ook op mijn deluxe strat en die heeft geen floyd rose. :)
dit terzijde...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan