Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FatFish

Legacy Member
Overdrive kan ook uit een pedaal komen. Technische kant ken ik ook niet tegoei maar het heeft iets te maken met hoe je aan je distorted sound komt. Cascading gain stages en shit. Zelfde met Fuzz is een heel andere manier van aan u distortion te geraken.

En iedereen die The Early Days dvd van Iron Maiden heeft gezien weet waar die lelijke reverse V's van komen. :p

Vin

Legacy Member
overdrive uit een pedaal: vooral goed voor lampenversterkers.
Lampen die oversturen (teveel decibels erdoor jagen)= de warme overdrive klank.
Vandaar, in uw voorversterker regelt ge de "gain", de level van voorversterking dus.
Bij lage gain oversturen uw lampen niet, maar van zodra ge over een bepaalde treshold gaat dan gebeurt dit wel.
Vandaar heb je op lage gain settings geen overdrive, en op hoge gain settings wel.
Wat doet een pedaaltje zoals een tubescreamer? Da's een aparte voorversterker, die uw signaal al voorversterkt voor het naar de echte voorversterker van de amp gaat.
In de voorversterker van de amp komt dus een reeds voorversterkt signaal aan.
Ge gaat dus als het ware 2x voorversterking toepassen om uw lampen tot zeer ver over het maximum te drijven, en deze dus in extreme vormen te oversturen waardoor ge die lekkere overdriven sound krijgt.

Ik dacht alvast dat het zo ineen zat, correct me where i'm wrong

spectrious

Legacy Member
juist 2 dagen non stop studio erop zitten. 12 nr's opgenomen voor een demo. kben echt kapot :sleep:. Hopelijk is het eindresultaat behoorlijk, aangezien het hectisch was + onze eerste keer. me=kapot

BadCompany

Legacy Member
Dju ja, overdrive kan ook uit een pedaal komen, niet aan gedacht. Het grootste verschil zat em in het afronden van de sinussen geloof ik. Overdrive maakt mooi afgeronde sinussen, terwijl distortion ze echt afkapt.

redwhizard

Legacy Member
err, is er zo iemand die mij zo wa info kan geve
of mij eventueel gewoon mijn 1ste stappe kan helpe zette me een gitaar :p
tis me da ik onlangs een gitaar gekrege heb
(zo een oude btw, niks electrish)
en kzou da graag goe lere spele
enige da me wa lukt tot nu toe zijn deuntjes op 1 snaar
en ben nu aant probere om de intero van led zeppelin "stairway to heaven" te spele
ma da luk nie zo goe :p

et luk mij nie om mijn vingers zo te plaatse da ik maar 1 snaar mee heb
dus krijg ik altijd een dof geluid
=(

Thin Liz

Legacy Member
Dat dof geluid komt omdat je nog niet genoeg kracht hebt in je vingers, dat komt wel met de tijd... zeker met een akoestische gitaar heb je wat meer geduld nodig. Stairway to heaven is een leuk nummer, maar ik zou er nu ook niet mee beginnen... er zijn gemakkelijkere nummers om echt vanaf nul te beginnen zoals Californication.

Hondengans

Legacy Member
Wat doet Matthew hier om 3:52?
Ik dacht eerst dat het wss iets is wat die met zen gitaar heeft,
met zen snufjes, maar hij gaat niet naar de body maar naar de head?

vloet

Legacy Member
idd, hij bespeeld gwn de snaren op z'n gitaarkop, dat geeft dat hoog piepend geluid.

-----

Legacy Member
redwhizard zei:
err, is er zo iemand die mij zo wa info kan geve
of mij eventueel gewoon mijn 1ste stappe kan helpe zette me een gitaar :p
tis me da ik onlangs een gitaar gekrege heb
(zo een oude btw, niks electrish)
en kzou da graag goe lere spele
enige da me wa lukt tot nu toe zijn deuntjes op 1 snaar
en ben nu aant probere om de intero van led zeppelin "stairway to heaven" te spele
ma da luk nie zo goe :p

et luk mij nie om mijn vingers zo te plaatse da ik maar 1 snaar mee heb
dus krijg ik altijd een dof geluid
=(

lol beginnen met dat liedje is een héél slecht gedacht :p ( je raakt vlug als beginner gedemotiveerd \been there, done that/)

beetje snelheid en kracht leren dmv akkoorden of met zulke oefeningen waar je je 4 vingers moet gebruiken.

Je kan ook beginnen met de kleine gemakkelijke deeltjes uit Smoke on the water/Seven Nation Army/Old macdonalds/Behind Blue Eyes(v Limp Bizkit)

t519416

Legacy Member
Gitaar gistere besteld bij de musicstore samen me een case! Wooo :D Nu hopen dat ze snel die mail sturen en snel leveren -.-''

Plutus

Legacy Member
t519416 zei:
Gitaar gistere besteld bij de musicstore samen me een case! Wooo :D Nu hopen dat ze snel die mail sturen en snel leveren -.-''
Welke?:)
Kan zijn dat het al eerder vernoemd is, maar geen zin om alles weer te overlopen :P.

Defees

Legacy Member
mijn gitaar isser :P juist ineen gestoken. sound is met die 10 euro pick ups al vrij vet. alleen moet ik nu nog de neck en bridge beter afstellen qua stringbuzz, maar das voor morgen ofzo


eind volgende week doe ik ze binnen voor nieuwe tuners er op te zetten ( vrees dat deze niet zo stemvast zulle zijn) en om mijn DiMarzio ToneZone er in te laten solderen enzo ^^

Brolpaq

Legacy Member
kheb een vraagske, ik had hiernet weer een veelteveelenergiebui (adhd:p) En hebbek is een stukske opgepakt, maar nu vragek my af of deze 'muziek'stijl een naam heeft? :$ Dan kannek daar wa tabs van opzoeke. :p

http://users.pandora.be/Marco_Cools/REC167.MP3
Kheb geen meningen/reacties nodig over hoe sucky ik wel speel. tis maar om een idee te geven. ;)

grtz

t519416

Legacy Member
Manuvdv zei:
Welke?:)
Kan zijn dat het al eerder vernoemd is, maar geen zin om alles weer te overlopen :P.

een Epiphone Explorer (Pitch Black), maar kheb nog altijd geen gegevens ontvangen.

VirToX

Legacy Member
Brolpaq zei:
kheb een vraagske, ik had hiernet weer een veelteveelenergiebui (adhd:p) En hebbek is een stukske opgepakt, maar nu vragek my af of deze 'muziek'stijl een naam heeft? :$ Dan kannek daar wa tabs van opzoeke. :p

http://users.pandora.be/Marco_Cools/REC167.MP3
Kheb geen meningen/reacties nodig over hoe sucky ik wel speel. tis maar om een idee te geven. ;)

grtz


Ik zou zeggen Grunge met het solowerk van Slayer als Kerry King straal bezopen is ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan