Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FatFish

Legacy Member
de 5150 heeft dan ook geen clean kanaal. enkel drive die clean kan klinken. of zo is het mij toch gezegd.

Gromme

Legacy Member
Wie van jullie kan allemaal Dust in the Wind spelen van Kansas? Is het een goed liedje om je fingerpicking beter onder knie te krijgen?

Defees

Legacy Member
begint maar eerst met ietske makkelijker als ge wilt fingerpicken

t519416

Legacy Member
Sinds de box het meerendeel uitmaakt van je geluid heb ik besloten om te besparen op mijn gitaar (van een van 800 naar rond de 500 :p) en te "investeren" in mijn box..Maar die is nog ni voor nu btw :p
Maar juist 1 vraagje..Ben dus van plan om normaal dees gitaar te kopen..
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/epiphone-explorer-gothic-pitch-black-p-15502.html
Wa er inzit enzo:
Explorer Style
Massivholz = massive (w)hole? :p ofwa? :p
2x Humbucker
Bij die humbucker maak ik mij zorgen, er staat niet bij welke, dus weet je niet of het wel degelijke zijn? (En kan je (als je wilt) er ook active pickups op plaatsen?)
2x Volume-Regler
Noobie question, wrm 2?
1x Tone-Regler
1x Toggle-Switch
Farbe: Pitch Black -> Kleur? :p
Ik maak me vooral zorgen om de humbuckers, iemand comment hierop?
Thx :p

Gz~

Pred

Legacy Member
Ik had al een hele tijd goesting om een akoestisch gitaarke te kopen om wat op te pingelen maar had nooit ene gekocht omdat ik dacht van "ja en na 3 weken staat dat daar"

deze morgen kon ik mij niemeer houden en dacht "fuck it, kga ene kopen" en nu heb ik dus een akoestisch gitaarke :woohoo:
Kheb ook zo'n boekske gekocht om de basis wat te leren

m'n vingertoppen doen nu wel pijn, duurt da lang eer ge een eeltlaag ontwikkeld hebt? :)

dit wou ik even gezegd hebben ;)

Defees

Legacy Member
no pain no gain ... telt voor alles :P

na een kleine maand zijde da gewoon ze (na enkele dagen voeldet nie meer maar hebde nog wel groeven in u vingers :P, maar na een maand hebde da allemaal nie meer)

HighWire

Legacy Member
Pred zei:
Ik had al een hele tijd goesting om een akoestisch gitaarke te kopen om wat op te pingelen maar had nooit ene gekocht omdat ik dacht van "ja en na 3 weken staat dat daar"

deze morgen kon ik mij niemeer houden en dacht "fuck it, kga ene kopen" en nu heb ik dus een akoestisch gitaarke :woohoo:
Kheb ook zo'n boekske gekocht om de basis wat te leren

m'n vingertoppen doen nu wel pijn, duurt da lang eer ge een eeltlaag ontwikkeld hebt? :)

dit wou ik even gezegd hebben ;)

Pijn aan de vingers, bloedende vingers (hoge E huray!), frustraties alom omdat dat verdomde akkoord er maar niet in wil of omdat je je vergist van snaar na een stukje perfect te hebben gespeeld horen nu eenmaal bij het leerproces...

Veel oefenen en doorbijten is de boodschap, je gaat het je echt niet beklagen... Probeer ook me andere mensen te spelen, zo leer je imho sneller dan op je eentje :) (en zeg nu ni van: daar benk ni goe genoeg, maakt niks uit :p)

Gromme

Legacy Member
Ik ga morgen kijken om eventueel een accoustische gitaar te kopen. Niets te duur. Ik dacht aan een bedrag richting de € 100.

Gromme

Legacy Member
Dat is inderdaad de vraag. Enige interesse om deze met een antwoord in te vullen?

Defees

Legacy Member
als ge electrische gewoon zijt zou ik western pakken das iets minder grote aanpassing

Toxic!

Legacy Member
Gromme zei:
Ik ga morgen kijken om eventueel een accoustische gitaar te kopen. Niets te duur. Ik dacht aan een bedrag richting de € 100.

Ik zou toch nog ff doorsparen, ik vind de bespeelbaarheid van akoestische gitaren in die prijsklasse echt frustrerend.

Toxic!

Legacy Member
Neen, ik denk dat zeker 80 procent op basis van tablatuur speelt.

-----

Legacy Member
Mijn akoestische stagg die niet zoveel gekost heeft,heeft wel een superzalige klank :)

Handmade Western Guitar met nen zalig zwart kleurtje ^^


edit: crap kheb echt moeite met het ritme van Creep (akoestische versie) :s

krawler

Legacy Member
VirToX zei:
Ik bezit de 6505 (de opvolger van de 5150) en kmoet zeggen, het clean kanaal is niet om over te stoeffen.
Het doet zijn werk, maar een eq + effecten zijn ZEKER welkom. De distortion daarintegen is een bom... echt om op te kwijlen. En juist daarom koop je hem, dat crappy clean channel neem ik er graag bij ;)

Ik moet zeker zalige distortion hebben!
ma clean is ook wel essentieel eigenlijk (voor van die zalige clean interludes), nie zo fender blues clean ofzo
echt gewoon ne strakke heldere clean.. ma kan ik dat nie verkrijgen met effecten?

Defees

Legacy Member
_-Anoebis-_ zei:
Mijn akoestische stagg die niet zoveel gekost heeft,heeft wel een superzalige klank :)

Handmade Western Guitar met nen zalig zwart kleurtje ^^


edit: crap kheb echt moeite met het ritme van Creep (akoestische versie) :s

stagg is alles behalve handmade, tenzij ze er een bende capucijn aapjes aan hebben gezet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan