Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

QplQyer

Legacy Member

KIPP

Legacy Member
krawler zei:
jow,
kan iemand mij paar amps aanraden? ik heb binnen een maand weer geld en heb dringend een nieuwe nodig..

ik speel vooral (post) hardcore,metalcore,rock.
ik zoek een lekkere distortion maar de cleans moeten zeker strak zitten..
het budget gaat tussen de 700 en 1500 euro zijn..

ahja mijn gitaar is een Epiphone LP standard met EMG 81/85.

alvast bedankt
Combo of head? 'k zou alleszins voor een tube gaan met dat budget

als ge een combo zoekt:
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=2266C

verder nog:
peavey JSX (Satriani signature model, kan nie slecht klinken imho)
mesa boogie lonestar
mesa boogie road king

line6 heeft ook zitten werken aan een tube amp samen met bogner, maar 'k heb em tot dusver nog niet in actie gezien. Ben er nog vrij skeptisch over. Een prijs weet ik ook niet.
Mijn pa heeft een line6 spider2, en 'k vind die distortion van die spider reeks persoonlijk maar vrij shitty.

HighWire

Legacy Member
KIPP zei:
Combo of head? 'k zou alleszins voor een tube gaan met dat budget

als ge een combo zoekt:
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=2266C

verder nog:
peavey JSX (Satriani signature model, kan nie slecht klinken imho)
mesa boogie lonestar
mesa boogie road king

line6 heeft ook zitten werken aan een tube amp samen met bogner, maar 'k heb em tot dusver nog niet in actie gezien. Ben er nog vrij skeptisch over. Een prijs weet ik ook niet.
Mijn pa heeft een line6 spider2, en 'k vind die distortion van die spider reeks persoonlijk maar vrij shitty.

Een road king voor 1500 euro? O_O waar? :p gimmeh! :p

KIPP

Legacy Member
HighWire zei:
Een road king voor 1500 euro? O_O waar? :p gimmeh! :p

Yah i know, eerder 3000 :P
Maar als ge al zo'n budget kunnen samenrapen hebt kunt ge mss nog wa verder sparen voor de creme de la creme :P

krawler

Legacy Member
KIPP zei:
Combo of head? 'k zou alleszins voor een tube gaan met dat budget

als ge een combo zoekt:
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=2266C

verder nog:
peavey JSX (Satriani signature model, kan nie slecht klinken imho)
mesa boogie lonestar
mesa boogie road king

line6 heeft ook zitten werken aan een tube amp samen met bogner, maar 'k heb em tot dusver nog niet in actie gezien. Ben er nog vrij skeptisch over. Een prijs weet ik ook niet.
Mijn pa heeft een line6 spider2, en 'k vind die distortion van die spider reeks persoonlijk maar vrij shitty.

hmm die combo ziet er nie slecht uit..
ma maakt nie uit of het combo of head is.. het moet wel power hebben

ik dacht zo aan de 6505.. of miss de marshall Jcm 800 of 900
iemand ervaring mee?

Mesa is zalig.. ma wel iets te duur naar mijn zin.. i
k heb de triple rectifier getest en ja klinkt gestoord goed wel zo DE distortion ma ik heb zo het gevoel dat je veel voor de naam betaalt...

Vin

Legacy Member
peavy 5150 vindt ge tweedehands voor minder als uw maximumbudget, en voldoet voor de rest ook aan uw eisen.

PolletPoulet

Legacy Member
b0red zei:
peavy 5150 vindt ge tweedehands voor minder als uw maximumbudget, en voldoet voor de rest ook aan uw eisen.

zeker aanrader of een mesa, als ge echt een koud metaal geluid wil :)

FatFish

Legacy Member
Zijn allemaal heads wat jullie aanraden. Is die 1500 inclusief een cab? Want dan hebt ge niemeer veel keus.

Vintage Hifi

Legacy Member
Bloodraven zei:
Wat een slechte burn was dat zeg :lol:
Wow, see me care.

QplQyer zei:
Vergeet niet dat ge hoogstwaarschijnlijk importkosten en btw gaat mogen betalen op die gitaar als ge ze zou kopen uit de VS.
Yep. Daarbij komend dat uw gitaar waarschijnlijk maanden bij de douane ligt, en uiteindelijk duurder uitvalt als dat je ze hier zou gekocht hebben.

Geloof me, het is me al overkomen.

FatFish

Legacy Member
Als ge u tab achterstevoren leest wel ja. 15h17 wil zeggen dat ge een 15 speelt en dan hard naar beneden duwt met een andere vinger op de 17 zonder deze aan te slaan.
Staat u gitaar trouwens in drop D? Want anders gaat da nie klinken lijk op de plaat aangezien da nummer in drop D staat.

Hondengans

Legacy Member
krawler zei:
zijn er hier nog me 50 gebruikers?

geez.. cool ding ma die distortion is echt brol..
de delay enzo is wel nice zenne..
ma kan iemand wat tips geven?

Ik heb ook een Boss ME-50, distortion klinkt hier goed vind ik.
Ik heb bij de distortion alle knopjes gewoon recht naar boven staan.
Equalisen doe ik op men amp zelf, mss dat dat verbetering brengt.

Welke ik vaak gebruik, OD-1, BD-2, Lead, Hi-Gain en Square.
Square vind ik echt een zalige, toch wel één van de betere fuzz wat ik
gehoord heb. Maar dat is allemaal persoonlijk hé :).

Bij de modulation zet ik de opties nooit te ver, mijn pijlkes
gaan nooit voorbij de helft daarbij, ik ben dan ook niet fan
van overdreven gemodde sound met phaser etc.
Bij delay heb je echt goede finetuning, maar daar kan je bijna niet
de mist ingaan.

Probeer ook de tone modify in de links bovenhoek wat te gebruiken,
soort van equaliser, maar zorgt voor de afwerking vind ik :).

krawler

Legacy Member
Hondengans zei:
Ik heb ook een Boss ME-50, distortion klinkt hier goed vind ik.
Ik heb bij de distortion alle knopjes gewoon recht naar boven staan.
Equalisen doe ik op men amp zelf, mss dat dat verbetering brengt.

Welke ik vaak gebruik, OD-1, BD-2, Lead, Hi-Gain en Square.
Square vind ik echt een zalige, toch wel één van de betere fuzz wat ik
gehoord heb. Maar dat is allemaal persoonlijk hé :).

Bij de modulation zet ik de opties nooit te ver, mijn pijlkes
gaan nooit voorbij de helft daarbij, ik ben dan ook niet fan
van overdreven gemodde sound met phaser etc.
Bij delay heb je echt goede finetuning, maar daar kan je bijna niet
de mist ingaan.

Probeer ook de tone modify in de links bovenhoek wat te gebruiken,
soort van equaliser, maar zorgt voor de afwerking vind ik :).

joow,
merci voor de tips
maar ik heb ondertussen toch al wat coole sounds eruit gekregen (ben ook niet echt een modulation fan behalve rotosphere vind ik wel cool)
de proco rat distortion vind k wel goed qua distortion...
enja ik blijf gewoon verder zoeken, het is een kwestie van experimenteren..

ahja vind gij die reverse delay ook zo cool?
:lol:

underduck

Legacy Member
Mijn gitaar kennis is zeer bepekt. Maar meestal begrijp ik toch de akkoordenopbouw ect in liedjes toch kan ik aan deze opbouw niet aan uit. Is er een scale met G-Ab-A achter elkaar?

Ik zeg het, ik ken er eigenlijk niets van maar het zou tof zijn als iemand zou kunnen zeggen of dit klopt of niet en waarom.

Hondengans

Legacy Member
krawler zei:
joow,
merci voor de tips
maar ik heb ondertussen toch al wat coole sounds eruit gekregen (ben ook niet echt een modulation fan behalve rotosphere vind ik wel cool)
de proco rat distortion vind k wel goed qua distortion...
enja ik blijf gewoon verder zoeken, het is een kwestie van experimenteren..

ahja vind gij die reverse delay ook zo cool?
:lol:

Echt zalig hé,
Als ik ooit een album uitbreng, maakt ge daar zo
muse-achtige intro's mee :D .

Vin

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Over slechte burns gesproken :lol:
dames, vecht dat eens ergens anders uit.

over het head-cab - combo gedoe: die 5150 bestaat ook in comboversie, en vindt ge 2dehands voor 600-800 euro.
De lead gitarist van men band speelt daarop en geloof het of niet, die versterker scheurt een pak. Clean is em daarentegen haarfijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan