Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BadCompany

Legacy Member
FatFish zei:
Ja je leert het in het nederlands. Wat ik persoonlijk niet goed vind.:p
Iedereen gebruikt het Duits systeem.

Het Engels systeem zeker?
Je diminished en suspended four zijn toch Engels/Amerikaans...
Duits is met een H in plaats van een B geloof ik.

Defees

Legacy Member
Harley benton zelfbouw kit gitaar, plus DiMarzio Evo singlecoil humbucker (vai sig. pick up daar) besteld, ^^ project start soon !

Thin Liz

Legacy Member
Gisteren naar Musicstore in Keulen geweest:

Als gitarist de moeite om eens te zien :)... De Fender/Gibson afdeling is vrij groot en je kan er als liefhebber wel ettelijke uren tijd spenderen met testen. Ik had ook enkele metalliefhebbers bij die eerder voor het Ibanez/ESP-werk gingen, maar dat viel wat tegen. Prijsgericht natuurlijk niet te kloppen, maar ik denk dat bij Piens er meer van die gitaren opgesteld waren. De drum- en basafdeling in Keulen zijn ook vrij spectaculair om zien, zeker de trip waard :).

Wat me ook opviel was het gigantisch aandeel aan Custom shops/SE's en ander duur materiaal: het leek soms meer op een show. Mooi om zien, dat wel... maar voor mijn part laten ze dat voor een deel weg en stellen ze wat test-gerichter materiaal op.

Defees

Legacy Member
ik durf niet in die custom van fender / die vitrine van gibson een gitaar te pakke :p

en die gitaren zijn rap uit stock in de winkel zelf, ben voor mijnen Jackson ook naar t magazijn moete gaan :-)

en kheb al een zwart groene combinatie in gedachte (flashy groene pick guard, en zwarte body met enkele metallic strepen (als da mogelijk is )

en goude hardware

Access

Legacy Member
Thin Liz zei:
Wat me ook opviel was het gigantisch aandeel aan Custom shops/SE's en ander duur materiaal: het leek soms meer op een show. Mooi om zien, dat wel... maar voor mijn part laten ze dat voor een deel weg en stellen ze wat test-gerichter materiaal op.
mm, veel van de gear die op hun site staat valt ook niet te vinden in de winkel zelf, wat wel enorm jammer is. Kweet nog da'k er naartoe ging vr een LTD H-400 te testen, die op de site stond, maar m was er dus nie...

vloet

Legacy Member
Gisteren dus mijn eerste optreden gedaan. Het leek een groot succes te zijn ^^. We mochten een halfuur langer spelen dan normaal. (dus in totaal heb ik 2,5u mijn gitaar vastgehad, lol). Ik verschoot wel van het publiek. Iedereen bleef maar zeggen hoe goed ik het gedaan had. Dat is zeker een goeie motivatie voor mij. Ik krijg wsl later op de dag wel wat foto's en filmpjes die een vriend gemaakt had. Ik zal er zo wel een paar posten denk ik.
Over 2 weken volgende optreden op een BBQ :p

edit: Kheb een paar foto's op m'n space gesmeten.

Plutus

Legacy Member
Ben aan het proberen Bed of Razors van Children of Bodom te spelen. Alleen, na een 10tal seconden is er zo'n, wat ze noemen, een divebomb. Heel gedoe met die tremolo etc.. Alleen, met dat ding heb ik nog totaal geen ervaring (altijd op een LP gespeeld).
Op tab staat het zo (gekleurde deel):

http://img529.imageshack.us/img529/3553/bedofrazorsdm4.png

Op youtube (zoeken naar 'Bed of Razors') staan er wel verschillende die het blijkbaar goed doen, maar daar zie je nie veel op he. Ik ben op zoek naar een zeer praktische uitleg :P.

Defees

Legacy Member
0 aanslagen dive bomb beginnen naar beneden duwen dus dan halver wege de 5 aanslagen en aan houden en dan omhoog trekken ?

Plutus

Legacy Member
En die 17? Das toch geen bend, of wel? Mocht het wel enen zijn lijkt mij da toch wreed hoog amai :eek:

FatFish

Legacy Member
luister naar het nummer. Zoals ik het hoor open G diven.
Dan staat er iets fout, want dat moet geen 5 zijn maar een harmonic op die plek. dus A harmonic 5de fret diven.
Wat er dan staat snap ik niks van. Maar wat Alexi dan doet is een harmonic op de G. De plek moet ge een beetje zoeken. Tis niet op de 3de fret maar net een beetje ervoor. lijk 3/4de tussen u 2de en 3de fret in. En dan maar omhoog trekken eh. :p

edit: Nummer is trouwens in D gespeeld dus denk eraan.

t519416

Legacy Member
Vandaag nog wa naar gitaren gekeken en ineens zag'k op ebay zo'n esp exp (jaja het oude model!) kdenk van '97 ofzo :p ma nen orginele custom in goeie staat n kzou daar graag op biede eh ma kmag ni va mij pa :'(

Gromme

Legacy Member
Ben nu wat filmpjes aan't zien van Hendrix,... Die kan eigenlijk wel goed spelen.

Defees

Legacy Member
mor gast da zijn van die manne die nix anders kunne dan luisteren dus houde die hun eigen bezig met muziek :P geef mij maar mannekes die kunne zien ^^

Gromme

Legacy Member
*DeFees* zei:
mor gast da zijn van die manne die nix anders kunne dan luisteren dus houde die hun eigen bezig met muziek :P geef mij maar mannekes die kunne zien ^^

Dat manneke speelt pakken beter dan de meeste op zijn leeftijd die wel kunnen zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan