Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vin

Legacy Member
FatFish zei:
Huh? Da is dus totaal niet wat ik onder een gallop versta. En het klinkt er ook niet naar. Een gallop is gewoon een lange noot gevolgd door een triplet(zoals QplQyer zei) en dan die triplet aanhouden.
Luister naar battery van Metallica, de hoofd riff.

Nu kan ik me vergissen, maar hetgeen ik hoor bij battery is toch:
achtste zestiende zestiende achtste zestiende zestiende achtste zestiende zestiende... etc.
(of zestiende -32ste - 32ste - zestiende - 32ste - 32ste etc....)

QplQyer

Legacy Member
de jerre zei:
lijkt mij toch eerder wat TTC zegt, luister naar rythm sectie van the trooper... met wat verbeelding maak je daar toch een snel galloperend paard van ? (takatam, takatam, takatam)
Ja, je hebt gelijk. Volgens "It's easy to bluff ... metal guitar", dé referentie natuurlijk, is het:

achtste - zestiende zestiende | achtste - zestiende zestiende | achtste - zestiende zestiende | achtste - zestiende zestiende

Battery volgt dat precies wel ongeveer nu ik het eens beter bekijk.

t519416

Legacy Member
Mijn ouders stellen voor om muziekschool te doen met notenleer, nuja tis een volledige maandagavond + nog eens een zaterdag voor het oefenen zelf..Kzie er eignlijk wel tegen op om notenleer te doen..Mrja, kwil verderdoen met mijn gitaar enzo nja, tis mss best da'k noten ken?

BadCompany

Legacy Member
migelle zei:
oi, k heb klein probleempje mss da iemand weet hoe dit komt:

k had dus gistre m'n snaar overgespeeld (de 5de "A") jah, ik dacht no problemo k steek der een nieuw op, so far so good, nieuw opgestoken & gestemd ma nu is het dus zo, die klinkt voor geen hol meer gelijk die vorige snaar, ik heb al met 3 verschillende tuners getest en die zeggen ook dat de snaar juist staat en het is nochtant ook dezelfde snaar die ik altijd gebruik

Juiste octaaf? Je komt eigenlijk wel redelijk dom over met zo'n vragen als je een Dean van 1000€ hebt gekocht. (DeFees, iemand is het eens met je, maak dat mee! :hug: )

Defees

Legacy Member
BadCompany zei:
Juiste octaaf? Je komt eigenlijk wel redelijk dom over met zo'n vragen als je een Dean van 1000€ hebt gekocht. (DeFees, iemand is het eens met je, maak dat mee! :hug: )

das de andere dude :p Manuvdv :p

FatFish

Legacy Member
ugh, volgende keer dak de wijsneus wil uithangen kan ik beter men gitaar der bij pakken.Tis idd wat hier gezegd werd. Maar wat ik zei klinkt ook vet. :p
Net da filmpke gezien, iemand neem die kerel zen wha pedaal af.

migelle

Legacy Member
BadCompany ^^ ik heb ne j&d van 160€ :p:p

binnekort wel epiphone les paul (hoop k)

BongZrGooD

Legacy Member
Mijn Ibanez heeft een Edge, dat is dus licensed... Alleen vind ik hem wel beter dan de originele Floyd Rose die ik oa. op mijn Charvel en ESP had.

Groetjes,
BongZ

Vin

Legacy Member
t519416 zei:
Mijn ouders stellen voor om muziekschool te doen met notenleer, nuja tis een volledige maandagavond + nog eens een zaterdag voor het oefenen zelf..Kzie er eignlijk wel tegen op om notenleer te doen..Mrja, kwil verderdoen met mijn gitaar enzo nja, tis mss best da'k noten ken?

Ookal lijkt het saai, het heeft echt een nut hoor.
Ik heb het vroeger vanaf 8 jarige leeftijd 4 jaar gedaan met matige tegenzin, het feit dat ik toen een instrument mocht spelen heeft mij daardoor getrokken.
Achteraf bekeken ben ik er content van dat ik het gehad heb, op uzelf gaat ge zo'n dingen niet spontaan leren omdat ze saai lijken, daar verplicht men het u.
De AMC die erop volgt heeft me ook zelfs nog 2 jaar kunnen boeien, het laatste jaar had ik een andere leerkracht die het veel minder interessant overbracht.
Bijkomend voordeel van muziekschool: het is retecheap, en als ge'n goeie gitaarleraar hebt en met niet teveel volk samen zit ist even goed als privéles.

FatFish

Legacy Member
Wat ik veel merk is dat mensen die naar de muziek school gaan der eigenlijk nog altijd geen klote van kennen. Ken mensen genoeg die piano hebben geleerd 7-8 jaar lang en die nog niet eens weten uit welke intervallen een Diminished of sus4 akkoord bestaat. En dat voor een pianist dan nog.
Imo kunt ge notenleer zelf leren en dan nog 10 keer zo snel als op de muziekschool.

*DeFees* zei:
ligt da aan mij of zijn er prcies gene origineel te verkrijgen :P of zijn die ibanezzen originele floyd roses ?? (kwas is aant rondneuzen, zien hoeveel den echte kost tov ne licensed)
Die van ibanez zijn ook heel goed. En de Schallers maken ook heel goede.
Wat ik met licensed bedoel is een no name brand trem. En de edge series en Schaller zijn alles behalve no name. :p

Defees

Legacy Member
mmm ik denk er aan om ipv een duurdere gitaar te kopen een floyd rose original ( of dan zon merk naam licensed brug) en dan mss een nieuwe humbucker te pakke goed idee?

Dees

Legacy Member
*DeFees* zei:
mmm ik denk er aan om ipv een duurdere gitaar te kopen een floyd rose original ( of dan zon merk naam licensed brug) en dan mss een nieuwe humbucker te pakke goed idee?

Dat moet jij weten. Ben je tevreden over de gitaar op zich? Nek, body? Als je deze dingen meer dan goed vindt kun je beginnen denken over upgraden, anders heeft het in mijn ogen geen zin.

Defees

Legacy Member
kheb jackson dk2 , speelt vrij goed , kwil dus een licensed vervangen met een original en desnoods ander neck pu of bridge pu

Plutus

Legacy Member
BadCompany zei:
Juiste octaaf? Je komt eigenlijk wel redelijk dom over met zo'n vragen als je een Dean van 1000€ hebt gekocht. (DeFees, iemand is het eens met je, maak dat mee! :hug: )
Lol, ik ben het die 'n Dean heeft. En sorry, maar dat wist ik, heel toevallig, wel :wtf:.

Defees

Legacy Member
wie kan er hier eigenlijk sweeppicken :P ? al 2 dagen op bezig en da lukt nog zelfs geen beetje met de simpelste oefening :p

Plutus

Legacy Member
Ook al geprobeerd met simpele oefeningen, maar is toch iets op (zéér) lange termijn hoor :p.
Kweet niet of je het Offstage-forum kent? Daar staat het in het lang en het breed uitgelegd hoe je het beste met sweepen begint, vanaf 0..

Thin Liz

Legacy Member
Sweep picking is inderdaad een werk van lange duur...
Als je zegt dat je al 2 dagen bezig bent dan... wel, ik oefen het al 2 jaar en het lukt nog maar net sporadisch op de simpelste stukken: oefenen en geduld hebben! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan