Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yngwie

Legacy Member
een gallop is een snelle down-up-down beweging. en de beste manier om deze aan te leren is idd zo traag mogelijk beginnen en snelheid opbouwen.

Code:
      v      v  ^  v       v  ^  v                 v      v  ^  v      v ^  v
e-|--------------------------------------|------------------------------------
B-|--------------------------------------|------------------------------------
G-|--------------------------------------|------------------------------------
D-|-----------------------------8--8--7--|-----------------------------5--5--4
A-|-----------------------------8--8--7--|-----------------------------7--7--6
E-|--0-----0--0--0-----0--0--0--6--6--5--|--0-----0--0--0-----0--0--0---------
           ---t---     ---t---                    ---t---     ---t---

edit : men V'kes zijn een beke verschoven mr ge ziet het punt wel

Plutus

Legacy Member
Die snap ik niet. Die 6,8 & 8 sla je dan gewoon aan zoals een akkoord, of moet je elk apart aanslaan?

Defees

Legacy Member
dien heeft nen dean van 1000 euro en die snapt die tab nie :O? ^^ no offence zenne mor :oink: ^^

Plutus

Legacy Member
Tis net omdat ik het niet snap, dat ik het vraag he slimmen :). Ze zijn bezig over een gallop, iets wat ik nog nooit gehoord heb. En dan krijg ik die tab te zien. En dan komen er allerlei vragen op, zo vreemd? :p

Skoran

Legacy Member
Ge weet niet eens wat een powerchord is :p, zowat het basisakkoord als ge metal wilt spelen :p

Plutus

Legacy Member
t519416 zei:
Een vraagje: hoe leer je een gallop aan? Kwil die van in Battery (Metallica) leren maar kweetni hoe eraan te beginnen..Meeste mensen zeggen traag beginnen en altijd sneller gaan..maar hoe zit een gallop juist in elkaar?

Een gallop, geen powerchord. Mocht dat hetzelfde zijn, schiet me dan maar neer voor het feit niet alles te weten. Ik speel nu een jaar, lead en heb geen ambitie om in een band te gaan. Alles op zijn tijd dus? :)

Plutus

Legacy Member
Voila, dan weet ik het nu, big deal :). Bedankt. Ik moet nog veel leren dusja.

t519416

Legacy Member
Iedreen moet wel nog altijd iets leren dusja, no worries! :p kben vandaag 2 uur bezig geweest me die gallop, traag dan sneller enzo, kbegint al wa te werken! :D

BongZrGooD

Legacy Member
Wat is een gallop? Waarschijnlijk kan ik het wel, maar het woord zegt mij niks...
En ik kan ook geen tabs lezen, toch niet goed... Dus ja...

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
palm mute techniekje (denk ik toch)


en hoe zit et nog met de suhr?

en ik wil een JEM 555 als ik men bass stack+1bass verkocht krijg :p

QplQyer

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Wat is een gallop? Waarschijnlijk kan ik het wel, maar het woord zegt mij niks...
En ik kan ook geen tabs lezen, toch niet goed... Dus ja...

Groetjes,
BongZ

Hele noot gevolgd door gepalmmute triplet (of meerdere). Niks meer dan een benaming voor dat soort ritme dat metallica etc veel gebruikt dus.

TTC

Legacy Member
meestal zijn da 2 16de noten met een 1 achtste noot , en da zo constant , kort kort lang kort kort lang kort kort lang , of andersom , lang kort kort ...

Moto

Legacy Member
Metallica, Metallica, pff .... Iron Maiden ja als ge gallops moet hebben ;)

FatFish

Legacy Member
Huh? Da is dus totaal niet wat ik onder een gallop versta. En het klinkt er ook niet naar. Een gallop is gewoon een lange noot gevolgd door een triplet(zoals QplQyer zei) en dan die triplet aanhouden.
Luister naar battery van Metallica, de hoofd riff.

de jerre

Legacy Member
lijkt mij toch eerder wat TTC zegt, luister naar rythm sectie van the trooper... met wat verbeelding maak je daar toch een snel galloperend paard van ? (takatam, takatam, takatam)

migelle

Legacy Member
oi, k heb klein probleempje mss da iemand weet hoe dit komt:

k had dus gistre m'n snaar overgespeeld (de 5de "A") jah, ik dacht no problemo k steek der een nieuw op, so far so good, nieuw opgestoken & gestemd ma nu is het dus zo, die klinkt voor geen hol meer gelijk die vorige snaar, ik heb al met 3 verschillende tuners getest en die zeggen ook dat de snaar juist staat en het is nochtant ook dezelfde snaar die ik altijd gebruik

Defees

Legacy Member
inspelen ! ^^

is altijd metallic klankske bij als ge ze der juist op hebt staan

Skoran

Legacy Member
Altijd volledig nieuw setje snaren opleggen als ene springt anders klinkt het van geen kanten meer
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan