Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Ik zeg eerder 'crapgitaar' ;).

Langs de andere kant: voor de zoon van een oliemagnaat zal een Custom Shop ook mss nog een beginnersgitaar kunnen zijn :)

Defees

Legacy Member
ESP LTD is letterlijk de budget versie van ESP zelf, maar de duurste LTD's zijn volgens mij even goed als de goedkoopste ESP gewoon ...

de jerre

Legacy Member
sjah, dan wil ik wel eens weten wat het 1000€ verschil kan maken tussen mijn LTD en de ESP-versie buiten de naam...

Defees

Legacy Member
de ESP KH serie (om maar ene voorbeeld te doen) is als goedkoopste 1200 ne de ESP LTD KH serie is als duurste 1100 euro en heeft minstens evenwaardige specs?

Skoran

Legacy Member
Enigste verschil tussen ESP en LTD is handwerk versus machinewerk.

Bij ESP betaalt ge vooral voor de werkuren en de afwerkingen want manueel kunt ge meer details afwerken als met een machine.
De beste LTD's (zoals mijn EX-400) hebben precies hetzelfde hout/pickups/tuners/ ....als de ESP versie

FatFish

Legacy Member
de jerre zei:
sjah, dan wil ik wel eens weten wat het 1000€ verschil kan maken tussen mijn LTD en de ESP-versie buiten de naam...
Uw komt uit Korea en die ESP komt uit Japan, is wel een zeer groot verschil. De kwaliteitscontrol van een ESP gitaar is dan ook wel pakken hoger als zo een Koreaans ding waar zo nogal eens een oogje toeknijpen.

Het hout mag mss wel van dezelfde boomsoort zijn maar dat wil niks zeggen. Omdat een bepaalde wijn ontzettend goed is wil niet zeggen dat een andere wijn die van dezelfde druif is gemaakt even goed gaat zijn eh. Hout is iets zeer delicaat.

Voor mij is een budget gitaar een budget gitaar wanneer men door slechte kwaliteitscontrole en budget komponenten de kosten wil drukken. Juist lijk die ltd gitaren. Voor 800€ nog altijd een licensed floyd en koreaan? Mijn gitaar kwam niet veel meer geld en dat is alles behalve een budget gitaar. Prijs heeft er dus weinig mee te maken of iets budget is of niet.

En als slot zin: Er is een reden waarom Bongz nu een Suhr van rond de 3000€ gaat kopen... een ESP van 1700€ is dus nog altijd een schappelijke prijs. Zoek een vakantie job lui honden! :p

Defees

Legacy Member
Fat Fish, den Bongz kan gitaar spelen, dus dien kan daar iets mee doen :P ^^

ik kan nu wel 1200 euro gaan uitgeven voor een gitaar, maar ik hou nu eenmaal liever wat geld over en dat ik den een "goede gitaar" koop in plaats van een "verdomd goeie gitaar" :p

Plutus

Legacy Member
FatFish zei:
Uw komt uit Korea en die ESP komt uit Japan, is wel een zeer groot verschil. De kwaliteitscontrol van een ESP gitaar is dan ook wel pakken hoger als zo een Koreaans ding waar zo nogal eens een oogje toeknijpen.

Het hout mag mss wel van dezelfde boomsoort zijn maar dat wil niks zeggen. Omdat een bepaalde wijn ontzettend goed is wil niet zeggen dat een andere wijn die van dezelfde druif is gemaakt even goed gaat zijn eh. Hout is iets zeer delicaat.

Voor mij is een budget gitaar een budget gitaar wanneer men door slechte kwaliteitscontrole en budget komponenten de kosten wil drukken. Juist lijk die ltd gitaren. Voor 800€ nog altijd een OFlicensed floyd en koreaan? Mijn gitaar kwam niet veel meer geld en dat is alles behalve een budget gitaar. Prijs heeft er dus weinig mee te maken of iets budget is of niet.

En als slot zin: Er is een reden waarom Bongz nu een Suhr van rond de 3000€ gaat kopen... een ESP van 1700€ is dus nog altijd een schappelijke prijs. Zoek een vakantie job lui honden! :p

Op uw uitleg over Korea.. Mijn Dean Dime-O-Flame komt uit Korea, en dat is allesbehalve een budgetgitaar hé. Dus ik denk dat het ook wel degelijk aan de firma ligt, in plaats van over een land in het algemeen te spreken. De allereerste 150 DFHs zijn USA-made. De rest (CFHs) komen van China.
De gitaren uit die landen kunnen ook wel degelijk van kwaliteit zijn, maar dat zijn dan inderdaad de 'duurdere'. Het low-end materiaal lijdt er anders wel degelijk onder, de kwaliteit laat de wensen over. Maarja, valt weer over te discussieren.

FatFish

Legacy Member
Manuvdv zei:
Op uw uitleg over Korea.. Mijn Dean Dime-O-Flame komt uit Korea, en dat is allesbehalve een budgetgitaar hé. Dus ik denk dat het ook wel degelijk aan de firma ligt, in plaats van over een land in het algemeen te spreken. De allereerste 150 DFHs zijn USA-made. De rest (CFHs) komen van China.
De gitaren uit die landen kunnen ook wel degelijk van kwaliteit zijn, maar dat zijn dan inderdaad de 'duurdere'. Het low-end materiaal lijdt er anders wel degelijk onder, de kwaliteit laat de wensen over. Maarja, valt weer over te discussieren.
Floyd Rose Licensed Tremolo, Korea en het top punt... in de brug steken ze een seymour en in de neck een homemade Dean... als dat niet de kosten drukken is om er extra winst uit te slaan weet ik het ook niet...
Staat voor mij gelijk aan budget gitaar, no excuses. Ik ben hard maar eerlijk. :p
Is uw gitaar goed? Geen idee, nog nooit op die Dean gespeeld. Dus wie weet is hij idd echt geweldig... maar budget is hij wel.
Ik breek hier trouwens geen budget gitaren af, Ik heb zelf een Peavey Wolfgang, de Koreaanse versie dan. De gitaar is eigenlijk zeer goed, maar de wolfgang reeks zijn dan ook allemaal goed geweest met de customshop van Peavey die alles goed onder controle hield.

Plutus

Legacy Member
Thin Liz zei:
Ik denk dat het woord 'budget' voor iedereen wel een andere betekenis heeft:
Ik zal dit dan nog maar eens quoten zeker. Als ge aan een gitaar nieuw 900 euro uitgeeft, vind ik niet dat ge met een budgetgitaar bezig zijt. Mijn LP van 300 euro vind ik dan wel weer budget. Ieder zijn standpunt zeker? Ik speel voor mezelf, als hobby. Veel meer wil ik er ook niet aan uitgeven, dus voor mij is het wel degelijk geen budget.

In het algemeen gezien, in vergelijking met anderen. Ok, dan trek ik mij terug :).

@DeFees: inderdaad, de USA reeksen zijn beter. Maar ik geef mijn geld dan toch liever ergens anders aan uit :p. Waarom kocht ik een chinese LP, en geen Gibson? Ik ben nu eenmaal een jobstudent, en niet de zoon van een oliemagnaat :D. Ik klaag allesinds niet over de klank van beide gitaartjes. En dan nog, een gitaar is 1 ding. De klank er echt kunnen uithalen is iets anders, en ik zou me beter daar wat op richten.

de jerre

Legacy Member
en dan nog, uw klank gaat toch ook grotendeels door uw amp bepaald zijn (grosso modo toch he ;))

Defees

Legacy Member
ff nog een vraagje over de JEM (steve vai signature series :P) die 555 is made in korea, is het dan zo'n slechte gitaar tov de 777?

Access

Legacy Member
tegenwoordig is het meeste van ibanez Made in Korea, ge gaat daar nix van merken maar kzou toch eerst es tegoei kijken of alles in orde is (neckjoint goed strak, brugpickup niet scheef, gekraak aan volume en tonepots) maar ibanez heeft een redelijk goede quality-control

de jerre

Legacy Member
Voila se, men FBV Express pedaal is besteld :p nu hope da ze rap ne mail sture me de rekening ^^

krawler

Legacy Member
@ budget discussie ;)

Esp ltd H-1000 speelt wel anders wel gestoord lekker...

zover dus mijn inbreng...
jow

t519416

Legacy Member
ni te vergeten de ltd ex-400.. ^^

Een vraagje: hoe leer je een gallop aan? Kwil die van in Battery (Metallica) leren maar kweetni hoe eraan te beginnen..Meeste mensen zeggen traag beginnen en altijd sneller gaan..maar hoe zit een gallop juist in elkaar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan