Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
voor zover ik de specs spreekt de 200 met meer aan dan de 400

ESP LTD M-200FM See Thru Black 490 EUR

Features:

* Agathiskorpus
* Riegelahorndecke
* 3-teiliger durchgehender Ahornhals
* weißes Binding an Hals & Kopfplatte
* Palisandergriffbrett
* Mensur: 648mm
* "Arrowhead" Griffbretteinlagen
* 24 Extra Jumbo Bünde

* EMG-ESP LH-300 Humbucker Set => zien hoe de ze klinken, en dan DiMarzio in de bridge steken of de neck, hangt er van af welke met het meeste tegenslaagt
* Volumen- & Toneregler
* push-pull Poti zur Singlecoil Umschaltung
* 3-Weg Schalter
* Floyd Rose licensed Tremolo
* Grover Tuners
* schwarze Hardware
* Finish: See-Thru-Black



ESP LTD M-400 Black 690 EUR
Features:

* Erlekorpus
* 3-teiliger durchgehender Ahornhals
* weißes Binding an Hals und Kopfplatte
* Palisandergriffbrett
* Mensur: 648mm
* 24 Extra Jumbo Bünde

* Pfeilspitzen Einlagen, Modellname am 12. Bund
* 2 EMG 81 Humbucker
* Volumen- & Toneregler, 3-Weg Schalter
* Black Nickel Hardware
* Grover Mechaniken
* lizensiertes Floyd Rose Tremolo
* Finish: Black


Alder of Agathis body 200 EUR verschil voor een body dat voor mijzelf niet al te vele uitmaakt, en 2 EMG's waar ik een beetje tegen ben :P..(kverwarde set up met de Kh4z of de MH serie ofzo?

ik ga dus eig voor een gelijkaardige gitaar als mijn jackson DK2, als ik daarvoor een prijs krijg die mij aanstaat, zal ik hem verkopen, zoniet heb ik 2 gitaren wat ook cool is ^^


edit: heb al op alle ESP's gespeeld rond de 500 euro, en ze klonken allemaal wel goed, maar ik zag men jackson (iets andere headstock) staan en ik was verkocht :P sound was ook nice \,,/

edit 2: als ik de jackson verkocht krijg aan een hoge prijs, en ik blijk 400 euro meer te hebben als een echte ESP dan koop ik hem :P maar ik wil gewoon geld over hebben

FatFish

Legacy Member
Er is wel een groot verschil tussen een volwaardig stuk alder en agathis eh. Mja, kzou toch nooit voor een budget gitaar gaan met een zwevende brug, da is vragen om problemen. Maar tis u keuze.

Defees

Legacy Member
mijn jackson zijn licensed floyd rose staat nochtans vrij goed afgesteld ^^

Plutus

Legacy Member
tot welke prijsklasse kan je eigenlijk spreken over een budgetgitaar? Dat ik weet waar ik mijn nieuwe zoal kan plaatsen..

Defees

Legacy Member
onder de 600 zijn het budget gitaren, 1000 is zowat de echte standaard

Defees

Legacy Member
ik zeg meestal , k ben nen amateur, geef mij maar iets da niet al te professioneel is maar wel degelijk

screwless

Legacy Member
Tempest zei:
Kent er iemand iets van Epiphones? En wat het verschil is tussen ne

-Epiphone - Les paul Standard
-Epiphone - Les paul Standard plain top
-Epiphone - Les paul Standard plus top

Want ze zien er allemaal hetzelfde uit en aangezien het mijn eerste gitaar zal zijn kennek nog niks van specificaties. Kzal me eerst eens te goei moeten gaan informeren in ne winkel peinsek :)

Ik dacht dat Epiphone ook van Gibson was, maar dan gewoon in goedkopere mate, met uiterlijk (bijna) geen verschil en iets minder van de kwaliteit van een echte les paul.
Correct me if i'm wrong:)

screwless

Legacy Member
oeps, het gaat hiet over de specificaties van plain/plus top, net gezien, best eens opzoeken denkik

spectrious

Legacy Member
1000 de standaard? Das echt bullcrap. :p

Voor 800 edde bij fender zelfs al een fucking deftige gitaar. Budget zou kik rond de 400 schatten.

Plutus

Legacy Member
Voor 500 hebt ge inderdaad al een originele Fender stratocaster. En voor 1500 hebt ge er ook eentje.. Zoek het verschil.
Ik wou gewoon geen fender als tweede, met een LP al in mijn bezit wou ik eens wat excentrieker :p, ook al zat de nonkel lichte hints voor n fender te geven.

Thin Liz

Legacy Member
2nd at hierboven...

Je hebt al heel deftige gitaren van rond de 600 euro die soms de duurdere modellen van boven de 1000 het vuur aan de schenen leggen...

Piekatsjoe

Legacy Member
Ben 3 dagen geleden beginnen met fingerpicking op m'n bas en m'n vingers liggen al open :/ Of ik doe iets verkeerd bij fingerpicking (leer het aan mezelf, dus wss wel :p) of ik kan tege nie veel :D

spectrious

Legacy Member
Ken$hee zei:
Ben 3 dagen geleden beginnen met fingerpicking op m'n bas en m'n vingers liggen al open :/ Of ik doe iets verkeerd bij fingerpicking (leer het aan mezelf, dus wss wel :p) of ik kan tege nie veel :D

das normaal, in het begin had ik constant blaren en lag da redelijk open soms. Mss doe je het te hard, en probeer je te hard naar een plectrum geluid te gaan. Mijn leraar zei altijd "streel uw snaren alsof ge zou een poesje strelen...of een konijnjte is ook goed"

Toxic!

Legacy Member
Ik vind ook dat de budgetgitaar-categorie ongeveer tot 1000 doorloopt. Wat niet wilt zeggen dat dat allemaal slechte gitaren zijn he, ik speel zelf 80 procent van de tijd op een gitaar van 450 euro.

Tot onder die prijs is de gitaar bijna altijd gebouwd naar het model van een standaardgitaar en is ze kwalitatief wat minder. Een groot deel van het prijsverschil zit spijtig genoeg ook gewoon in de merknaam.

Een Les paul, SG, Lucille, ... van Epiphone of een Fender Highway 1 zijn imo budgetversies (hoe goed ze ook mogen zijn).

Defees

Legacy Member
er zijn evenveel gitaren boven de 1000 als onder de 1000 te koop ze (denk ik :P) dus het is in mijn ogen wel de standaard

Thin Liz

Legacy Member
Ik denk dat het woord 'budget' voor iedereen wel een andere betekenis heeft:

Om eens een simpel voorbeeldje te geven:

Een Squier Strat is de budgetversie van een Standard Fender Strat
Een Standard Fender Strat is de budget van een American Standard...
... of gekker: Een Vintage 1957 RI (heruitgave) is de budget van een '57 Custom Shop...

Je hebt effectief van die mensen die een American Standard al behoorlijk 'budget' vinden...

Ze klinken allemaal anders, en dan kan je nog gaan discussieren over het woord 'budget van'...

Toxic!

Legacy Member
Ja da's waar... Voor veel mensen is 'budgetgitaar' erg negatief, maar dat heb ik niet. Als ik het negatief bedoel zeg ik 'beginnersgitaar' :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan