Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
QplQyer zei:
Verkijk u wel niet dood op die EMG's (en al het positieve geleuter erover) en bekijk nog wat andere elementen (die 81/85 combo in mijn explorer klinkt wel redelijk, maar de elementen in mijn RR Pro klinken beter).
l

ge leest nie goed he ^^ ik wil er ander, niet EMG's in steken, ik vind EMG's het Johnnymerk onder de gitaar stuff :p ik gaan gewoon mss een ESP kopen met van die EMG hz4 crap passieve elementen kopen maar als t waar is van die elementen dan kannek beter verder zoeken :P want ik wil geen "te kleine" humbuckers hebben op mijn gitaar

QplQyer

Legacy Member
*DeFees* zei:
ge leest nie goed he ^^ ik wil er ander, niet EMG's in steken, ik vind EMG's het Johnnymerk onder de gitaar stuff :p ik gaan gewoon mss een ESP kopen met van die EMG hz4 crap passieve elementen kopen maar als t waar is van die elementen dan kannek beter verder zoeken :P want ik wil geen "te kleine" humbuckers hebben op mijn gitaar
Ahja, ik had enkel de gequote post gelezen en de voorgaande niet. Van HZ's kan ik het niet zeggen, maar EMG-81 en 85 zijn alleszins niet groter.

Je kan op de EMG-site ook altijd eens naar de afmetingen gaan kijken van die elementen hé (spec-sheets enzo).

Wa_Denkte zei:
Leprechaun is puberaal. Case closed.
Agrrreeeed.

Defees

Legacy Member
Trivium Matt Heaffy dingeskes is goe imo omdat em ook zingt, maar voor de rest geeft mij maar Micheal Romeo of Bjorn Gelotte ^^

krawler

Legacy Member
Jow,

ik ben op zoek naar een multi effect processor..
kan iemand mij wat raad geven?
is de pod 2.0 goed? de boss me 50 ?

ik heb nog nooit een effecten processor gehad...

alvast bedankt

Dees

Legacy Member
POD zou ik eerlijk gezegd niet kopen als je puur een effectenprocessor zoekt. De hoofdfunctie van zo'n line6 is nog steeds als voorversterker, de effecten zijn minder belangrijk dan de versterkermodellen.
Ik zou eerder naar een Boss van de GT reeks kijken. 2de hands vind je die wel tegen een schappelijke prijs. Ook de Boss me-50 schijnt goed te zijn

Skoran

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
ik was van mening dat trivium één van de beste gitaristen had , in de vorme van matt heafy,
maar nu ik aandachtig het nummer "hollowed by thy name" (cover van iron maiden) door cradle of filth hoor, moet ik toch wel eerlijk toegeven dat die er ook écht wel wat van kunnen hoor :o

onder de indruk!
en ik ben normaal anti gothic/black metal ;)

Spreken is zilver, zwijgen is goud.

In uw geval gelieve dit spreekwoord vaak toe te passen. Want ge kent er duidelijk NIKS van

Dank u

S.conceiçao7

Legacy Member
pfff, ik spreek nu es goeie dingen over een andere band , en tis weer nie goed :(

FatFish

Legacy Member
EMG's hebben dezelfde afmeting als andere pickups. Tzijn de EMG 707 en EMG 81-7 die de bouw van een basspickup hebben.

Defees

Legacy Member
bewijs, ik geloof u nie !

en De Jerre ^^ ik haat et als mensen de gitaristen van bands waar de fanbasis bestaat uit minstens 25% 14 jarige emokindjes / wannabe metalheads de beste van de wereld noemen terwijl ze gewoon "goed zijn in wat ze doen" er zijn er zoveel betere -_- , ik moet nie veel zeggen ik ben fan van Manowar, maar toch :p ^^

edit : @ fatfish, dus als ik een ESP (ltd) MH 250 koop en daar een Dimarzio humbucker in wil steken ipv die EMG Hz4 zou er geen probleem zijn?

Access

Legacy Member
krawler zei:
Jow,

ik ben op zoek naar een multi effect processor..
kan iemand mij wat raad geven?
is de pod 2.0 goed? de boss me 50 ?

ik heb nog nooit een effecten processor gehad...

alvast bedankt
het hangt er vanaf wat je er mee wilt doen. Een pod 2 is gewoon een kastje wat effecten maakt, maar je kan ze niet aan en uit zetten tijdens een nummer tenzij je het floorboard hebt, of een 3de arm ;). Je kant ook een Floorpod kopen (een floorboard met zo'n pod ingebouwd) maar ik zou eerder wachten op de nieuwe generatie POD's die uitkomen in september. Deze hebben dezelfde technologie aan boord als de Vetta 2 versterkers en kunnen veel meer dan de huidige generatie POD's.

Plutus

Legacy Member
Nu zult ge wel moeten :P.
Op alle sites stond er "Dimebucker Treble Pickup", maar blijkbaar zijn dat aan de brug Seymour Duncans die er inzitten.
Zalig ding. Speelt mooi, en die duncans scheuren dat het geen naam heeft :D. De gitaar zelf is ff wennen, maar dat zal maar al te snel lukken.

En dan de pics:
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/HPIM1932.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/HPIM1933.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/HPIM1934.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/HPIM1935.jpg

Btw die headstock IS huge :D

Defees

Legacy Member
sorry maar staat dien floyd rose nie wa te hoog :P ik kan zien wat em hee gegeten deze morgend -_- (op den eerste foto)

krawler

Legacy Member
ik heb net een boss me 50 gekocht!...

toch bedankt voor de info over POD!

joow

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
sorry maar staat dien floyd rose nie wa te hoog :P ik kan zien wat em hee gegeten deze morgend -_- (op den eerste foto)
't is voor mij ook de eerste keer dat ik met 'n floyd werk. Ik heb ze zo meegekregen, hij heeft alles nog eens afgesteld voor mij. Ik vermoed dat het wel goed zal staan he? :)
En die foto is ook schuin getrokken, misschien daarmee. Je kijkt er als het ware recht in.

Defees

Legacy Member
neemt anders ne foto vanaf de body he loodrecht langs opzij der op ^^ wete wet ineens

FatFish

Legacy Member
*DeFees* zei:
edit : @ fatfish, dus als ik een ESP (ltd) MH 250 koop en daar een Dimarzio humbucker in wil steken ipv die EMG Hz4 zou er geen probleem zijn?
Is geen probleem. Kheb alleen gehoord dat alles onder de 400 series van ltd het kopen niet waard is. Maar zelf geen ervaring met modellen onder de 400 dus eerst proberen zou ik zeggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan