Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Heb ook geen zin om mijn toekomstige de grond te zien kussen :p. En heb eens rondgekeken, mits ik op een zolderkamer zit, heb ik plaats om maar 1 gitaar omhoog te hangen, de andere gaat dus nog steeds op een staanderke op de grond moeten blijven staan.

Ben hier momenteel met een kennis uit engeland ('t is een fin) aan het praten. Die vindt die Dean 79 MLF niet metal genoeg :D. Ik twijfel nu toch hoor. Ok, de komende 2 jaar toch zeker zal ze gebruikt worden om nog allerlei dingen op te leren (sweeps, .. veel!) aangezien ik nog maar een jaar speel. Maar daarna wil ik zeker wel dingen zoals hem gaan spelen: Children of Bodom, Wintersun, .. Metal dus. Ik veronderstel dat die Dean daarvoor wel hard genoeg is? Of niet?

Plutus

Legacy Member
Ik heb tot nog toe geen enkele winkel gevonden die'm binnen heeft. Trouwens, ik weet hoe hij klinkt maarja. Er is zoveel keuze, dat een mens rap gaat twijfelen :) . En zoals ik hierboven al zei, ik speel ongeveer 1 jaar nu, dus ik kan er ongemogelijk eens wat metal uithalen zodat ik onmiddellijk weet wat hij aankan :).

ThrusT!

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik heb tot nog toe geen enkele winkel gevonden die'm binnen heeft. Trouwens, ik weet hoe hij klinkt maarja. Er is zoveel keuze, dat een mens rap gaat twijfelen :) . En zoals ik hierboven al zei, ik speel ongeveer 1 jaar nu, dus ik kan er ongemogelijk eens wat metal uithalen zodat ik onmiddellijk weet wat hij aankan :).
Als hij niet hard genoeg gaat kan je er later nog altijd EMG 81/85 elementen inproppen. :p
Dan heb je een ferme gitaar. :drool:

Skoran

Legacy Member
BadCompany zei:
Jacky Claes heeft die gitaar dacht ik, ben niet zeker...

Tis al ff geleden dat ik langs hun etalage gewandeld ben maar de laatste keer stond die daar idd.

Plutus

Legacy Member
ThrusT! zei:
Als hij niet hard genoeg gaat kan je er later nog altijd EMG 81/85 elementen inproppen. :p
Dan heb je een ferme gitaar. :drool:
Ik had eerder Duncan in gedachten, maar EMG was ik nog niet opgekomen :).
Ik zie dat Jacky Claes winkels heeft in Genk & Hasselt, en ben niet echt geneigd om daarvoor helemaal naar de limburg te rijden :unsure:, toch niet met een Dean-dealer hier in de buurt. Eerst maar eens met die contact opnemen, kijken wat die te zeggen heeft.

Defees

Legacy Member
EMG is zo, overrated in mijn ogen ze zijn wel degelijk, maar t is altijd Emg dit emg dat -_- ik wil Dimarzio's ^^

ThrusT!

Legacy Member
*DeFees* zei:
EMG is zo, overrated in mijn ogen ze zijn wel degelijk, maar t is altijd Emg dit emg dat -_- ik wil Dimarzio's ^^
Mjaa Dimarzio maakt ook deftig spul :hug: , maar die 81/85 van EMG zijn echt wel niet overrated..

Vandaag trouwens nog een London City Spitfire II(Strat) gekocht.
Ik was eigenlijk niet van plan van iets te kopen maar toen ik die vergeleek met de sound van een USA Strat dan moest de LC echt wel niet veel onderdoen. :eek:
Kvraag me toch af hoe ze het voor zo weinig geld klaarspelen.
Het enige wat me niet bevalt zijn de tuners en de tremolo maar dan nog.. :)

Lethall

Legacy Member
ThrusT! zei:
Kvraag me toch af hoe ze het voor zo weinig geld klaarspelen.
Het enige wat me niet bevalt zijn de tuners en de tremolo maar dan nog.. :)

Gewoon nieuwe (en betere) derop , kost nu ook niet zo overdreven veel, en imo zijn tuners toch wel vrij belangrijk ivm stemvastheid, ik "haat" het om na iedere 2 nummers opnieuw te moeten bijstemmen.
Maar bravo met de aankoop, en nu foto's ervan! ^^

Vin

Legacy Member
Brolpaq zei:
Nah, kga binnekort over gans de oppervlakte van die voorplaat ne foto plakke, en derna vernisse. Maja kheb ze der voorlopig al opgeveze voor al te kunne spele. :p

'kvind het zo ook wel iets hebben, alleen zouden je elementen zwarte covers moeten hebben ipv witte. Alleen om't zo te laten moet er nog een laagje vernis over. Na een half uurke gitaren krijgt ge zweetpollekes, en zweet + hout = scheeftrekken.

Defees

Legacy Member
Iemand interesse in een Jackson DK2 ? 1 jaar en 1 maand oud? zo ja, hoeveel zout ge geven ^^?

zweebee

Legacy Member
heb mij een Blueridge BR-40 akoestische (folk) gitaar aangeschaft
plays like a charm! was duizend keer beter dan andere gitaren uit dezelfde prijsklasse

en het probleem met mijn nek is blijkbaar gewoon een probleem :) nix aan te doen dus en elke keer zelf bijvijzen, harde case kopen blijkt onnodig

?therapy?

Legacy Member
Hmm, mss ook nog maar eens beginnen. Alleen zit er een barstje onderaan mijn gitaar? Heb het gestemd maar het is al te lang geleden om te weten of het nu goed klinkt of nog steeds slecht :sad:

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
Iemand interesse in een Jackson DK2 ? 1 jaar en 1 maand oud? zo ja, hoeveel zout ge geven ^^?

Die Jackson DK2's gaan van 500 tot 700, nieuw, afhankelijk van het model. Is er enige mogelijkheid tot meer details? :p

Defees

Legacy Member
gewoon standaard zwarte DK2 met 1 humbucker 2 single coils van Seymour Duncan (standaard allemaal) extra veer bij gestoken voor zwaardere snaren aan te kunnen, enkele kleine gebruikers sporen maar voor de rest nog elemaal in orde\

edit : zwarte hardware geen lelijke chrome ^^

BadCompany

Legacy Member
Heb recent een paar studiomonitoren gekocht om als achtergrondmuziek op te zetten. (voor mn gitaar)
Het zijn KRK's RP-5 en ze klinken echt wel goed, stukken beter dan die Logitech Z2300 die ik daarvoor had.

Vin

Legacy Member
monitors om als achtergrondmuziek te gebruiken om over te gitaren, is da niet wat overkill?
bij mij komen er trouwens binnenkort dynaudio bm5a's aan nu we over het onderwerp bezig zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan