Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Toxic!

Legacy Member
Gaat gewoon in september naar de muziekschool en die vooruitgang komt vanzelf wel :) Tenzij ge gitaarspelen gewoon niet plezant meer vindt...

Defees

Legacy Member
den Dime O Flage (360) is zen geld waard, maar de zwarte Dime Bag ML series van Dean zijn niet volgens mij overroepen, dus kan je volgens mij beter een gewone ML serie kopen, de razorbacks van 1000 euro zijn hun geld ook waard.

en 1 humbucker heeft weinig diversiteit in zen geluid, ik speel mss altijd op mijn bridge humbucker, maar ik wissel soms wel met men neck humbucker, dus ja, 1 humbucker kan afschrikken

Pomme

Legacy Member
DagothUhr zei:
ik ga waarschijnlijk mijn gitaar verkopen wegens geen vooruitgang,

enig idee wat ik nog zou krijgen voor een
Jackson warrior js30 black
Roland minicube amp
gitaarzak

aangekocht aan een schamele 450 euro ofzo (totaal)

we gaan doen ofda we da nie gezien hebben.. ;) tanden bijten is echt een pilaar van leren gitaar spelen, go for it :)

Pomme

Legacy Member
DagothUhr zei:
ik ga waarschijnlijk mijn gitaar verkopen wegens geen vooruitgang,

enig idee wat ik nog zou krijgen voor een
Jackson warrior js30 black
Roland minicube amp
gitaarzak

aangekocht aan een schamele 450 euro ofzo (totaal)

we gaan doen ofda we da nie gezien hebben.. ;) tanden bijten is echt een pilaar van leren gitaar spelen, go for it :)

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
den Dime O Flage (360) is zen geld waard, maar de zwarte Dime Bag ML series van Dean zijn niet volgens mij overroepen, dus kan je volgens mij beter een gewone ML serie kopen, de razorbacks van 1000 euro zijn hun geld ook waard.

en 1 humbucker heeft weinig diversiteit in zen geluid, ik speel mss altijd op mijn bridge humbucker, maar ik wissel soms wel met men neck humbucker, dus ja, 1 humbucker kan afschrikken
Merci :). Nu, ik denk dat ik eens ga kijken wat een Dean 79 MLF gaat kosten. Eentje van de 79 series dus, maar dan met floyd rose. Zal de originele prijs van 500 + 100 voor de floyd rose zijn zeker?
Trouwens, is er een verschil tussen de zwarte floyd roses die je ziet, en de chromen? :$

FatFish

Legacy Member
Natuurlijk is er een verschil! De zwarte zijn zwart en de chrome zijn chroom, lijkt mij toch duidelijk... :ironic: :p

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Merci :). Nu, ik denk dat ik eens ga kijken wat een Dean 79 MLF gaat kosten. Eentje van de 79 series dus, maar dan met floyd rose. Zal de originele prijs van 500 + 100 voor de floyd rose zijn zeker?
Trouwens, is er een verschil tussen de zwarte floyd roses die je ziet, en de chromen? :$

met de chrome ga je in overkill mode en met de zwarte ga je in brainblasting mode ...


en floyd roses moete wel eerst laten afstellen :p en dan nooit meer van snaar dikte wisselen ^^

Plutus

Legacy Member
M'n Dean zou ik eventueel kopen bij een dean-dealer in Waregem. Die beweert dat alle gitaren zijn nagekeken en afgesteld door een luthier. Valt daar op voort te gaan? Zelf bak ik daar niets van dusja :p.
Van snaardikte veranderen doe ik voorlopig toch niet. Een snaar gewoon vervangen is niet zo moeilijk hoop ik, op 'n floyd rose?

Defees

Legacy Member
dopke afknippen, dingeske opendraaien op de brug, snaar er in , toe draaien zodat et vast zit, en dan van boven in de stemdraaidinges ^^

Plutus

Legacy Member
Okies.
Nu nog 1 probleem oplossen voor ik de dealer contacteer.. Plaats. Op mijn kamer is al zeker geen plaats meer :p. Ach, da's een bijkomstigheid.
Nu alleen kijken of die vent mij ook een 79 ML met floyd rose kan leveren. In zijn catalogus staat enkel de standaard..

Lethall

Legacy Member
Manuvdv zei:
Okies.
Nu nog 1 probleem oplossen voor ik de dealer contacteer.. Plaats. Op mijn kamer is al zeker geen plaats meer :p. Ach, da's een bijkomstigheid.
Nu alleen kijken of die vent mij ook een 79 ML met floyd rose kan leveren. In zijn catalogus staat enkel de standaard..

Een gitaar is nu toch ook nie zo groot? :>

En al men gitaren sinds de eerste die ik had waren met een floyd rose, de eerste keer ooit dat ik snaren moest vervangen laten doen(bebop in gent als ge een nieuwe gitaar koopt moogt ge altijd es terug gaan om die gratis te laten afstellen) en es gevraagd als ze da snel es konden uitleggen sindsdien gewoon altijd zelf gedaan en nooit een probleem mee gehad.
Gewoon es een filmke zien en da lukt wel.

Ge moet natuurlijk wel weten zowa mee wa ge bezig zijt aangezien het net ietswat "ingewikkelder" is dan een gewone brug en als ge een dunnere/dikkere snaren er wilt opleggen zou ik toch zeker ze dan es even binnedoen in een gitaarwinkel zelf, ma gewoon snaren vervangen door dezelfde kunt ge snel zelf doen

Plutus

Legacy Member
'Staan' kan ze ja, maar heb toch liefst dat ze wat uit de weg staat. Zie dat ik er met mijn lompe poten eens op schip :D. Nuja dat komt wel snor.

Uit sommige filmpjes op Youtube raak ik nog niet echt wijs, maar ik vermoed dat alles zichzelf wel zal uitwijzen eens ik die floyd rose voor mijn neus heb liggen zeker?

Brolpaq

Legacy Member
Brolpaq zei:
:offtopic:
Vandaag bezig geweest aan een nieuwe voorplaat te maken voor mijn fender strat. Moeten nog een paar grotere gaten geboort worden, pickup selector dingske nog uitzagen, en de afwerking (pickup gaten nog wa bijschuren/veilen).
Wordt uiteraard nog geverft, maar dat is voor later.
Ni de moeite voor nieuw topic, dus hier mr gezet. ^^

Tot nu toe:
http://img403.imageshack.us/img403/8759/picture1846pv7.jpg


edit//

voila klaar:
http://aycu02.webshots.com/image/25601/2004109330454918261_rs.jpg

maak morge wel duidelijke foto's indien nodig grtz

iooo

http://aycu12.webshots.com/image/23251/2005779293879337338_rs.jpg

voila. brolpaq stratocaster custom.

grtz

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
'Staan' kan ze ja, maar heb toch liefst dat ze wat uit de weg staat. Zie dat ik er met mijn lompe poten eens op schip :D. Nuja dat komt wel snor.

Uit sommige filmpjes op Youtube raak ik nog niet echt wijs, maar ik vermoed dat alles zichzelf wel zal uitwijzen eens ik die floyd rose voor mijn neus heb liggen zeker?

mijn gitaren staan al (2) jaren niet meer ^^ die liggen ofwel op men kast ofwel hangen ze aan mijn muur ^^ misschieen ook een optie ? zon muurhangerke (zonder vijzen bij) kost 8 euro ofzo

Brolpaq

Legacy Member
*DeFees* zei:
spuit da dan op zen minst ook custom e spast -_- :p

Nah, kga binnekort over gans de oppervlakte van die voorplaat ne foto plakke, en derna vernisse. Maja kheb ze der voorlopig al opgeveze voor al te kunne spele. :p

HighWire

Legacy Member
*DeFees* zei:
mijn gitaren staan al (2) jaren niet meer ^^ die liggen ofwel op men kast ofwel hangen ze aan mijn muur ^^ misschieen ook een optie ? zon muurhangerke (zonder vijzen bij) kost 8 euro ofzo

Ik was daar ook aan aant denken voor mij zo een hangerke of 3 te gaan halen, tevreden van? Heb geen zin om men PRS hier tegen de grond te zien gaan :p

Vintage Hifi

Legacy Member
Zie maar dat die vijzen GOED vast zitten en dat een stevige muur is. Want ik heb één van mijn ex gitaren de grond op zien (vooral horen) gaan zo.

Defees

Legacy Member
HighWire zei:
Ik was daar ook aan aant denken voor mij zo een hangerke of 3 te gaan halen, tevreden van? Heb geen zin om men PRS hier tegen de grond te zien gaan :p

heb ze er nog nooit zien afvallen, blijven goed op un plaats de houderkes ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan