Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
Volgende week is het zover. Op 1 september mijn eerste optreden met mijn vader z'n coverband. Eigelijk in het algemeen mijn allereerste optreden :p
Als er foto's gemaakt worden zal ik er wel eens 1 posten.

Thin Liz

Legacy Member
1 september is bij mij Musicstoredag (en ik bedoel wel degelijk DAG ;) )

Defees

Legacy Member
Thin Liz zei:
1 september is bij mij Musicstoredag (en ik bedoel wel degelijk DAG ;) )

pffft ik heb 5 zo'n feestdagen op een jaar ^^ begin februari, begin mei den 3den augustus, en der kome der nog vant jaar :p

-----

Legacy Member
vloet zei:
Volgende week is het zover. Op 1 september mijn eerste optreden met mijn vader z'n coverband. Eigelijk in het algemeen mijn allereerste optreden :p
Als er foto's gemaakt worden zal ik er wel eens 1 posten.

Coverband of eigen nummers? :o
Veel geluk in elk geval :p


edit : oops klees nu pas het woord coverband xD

vloet

Legacy Member
jep, covers he. Maar de ambitie is er wel om in de toekomst eigen nummers te maken.
en Merci ^^

Defees

Legacy Member
Thin Liz zei:
Welke religie is dat dan? :p

Tips voor daar te geraken/parkeren?

gewoon zien da ge aan den dom geraakt ^^ das daar vlak bij ^^ ik weet menne weg altijd te vinden ak er op men eentje enne gaan (3 keer gedaan ^^ met den trein) maar der is een parking bij ze^^ da kost nix als ge iets koopt daar :-)

edit : ^^

Skoran

Legacy Member
Ik heb btw een tijd terug een gitaar gezien zonder snaren die had drukknoppen op de frets (en nee het was geen guitar hero controller :p).
Nog iemand die dat ooit gezien heeft? Hoe werkt dat precies (want ik kan mij niet meer herinneren hoe de body eruit zag)

Tempest

Legacy Member
Kent er iemand iets van Epiphones? En wat het verschil is tussen ne

-Epiphone - Les paul Standard
-Epiphone - Les paul Standard plain top
-Epiphone - Les paul Standard plus top

Want ze zien er allemaal hetzelfde uit en aangezien het mijn eerste gitaar zal zijn kennek nog niks van specificaties. Kzal me eerst eens te goei moeten gaan informeren in ne winkel peinsek :)

Plutus

Legacy Member
Zou het zelf niet weten. Misschien best eens opzoeken of informeren in de winkel ja.

Hier is de deal rond. Zondagnamiddag ga ik in Nederland achter mijn gitaar :). De Dean "Dime-O-Flame". Dit schatje: http://www.deanguitars.com/bnds_v1/dime_o_flame_ml.htm
Het is dus uiteindelijk iets anders geworden dan de 79MLF die ik op het oog had, maar heb er geen spijt van. Nog niet allesinds :p

Plutus

Legacy Member
Is meer voor het metal-achtige he. Al speelt het nekelement wel zeer goed clean (denk toch nek ja? soit). Samen met mijn Les Paul kan ik dus zowat alle genres aan zeker? :p

Defees

Legacy Member
Skoran zei:
Ik heb btw een tijd terug een gitaar gezien zonder snaren die had drukknoppen op de frets (en nee het was geen guitar hero controller :p).
Nog iemand die dat ooit gezien heeft? Hoe werkt dat precies (want ik kan mij niet meer herinneren hoe de body eruit zag)

midi input, wss ne grote zwarten les paul van yamaha stijl

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Is meer voor het metal-achtige he. Al speelt het nekelement wel zeer goed clean (denk toch nek ja? soit). Samen met mijn Les Paul kan ik dus zowat alle genres aan zeker? :p

razorback imo zijn zoveel cooler ^^

Defees

Legacy Member
is't waar dat EMG's groter zijn als andere humbuckers? waardoor nieuwe humbuckers te klein zijn voor de vijzen etc?

Gromme

Legacy Member
Spelen jullie liever electrisch dan accoustische of beide of net omgekeerd?

Wat zijn voor jullie de verschillen dat jullie doen spelen op één van de twee?

S.conceiçao7

Legacy Member
ik was van mening dat trivium één van de beste gitaristen had , in de vorme van matt heafy,
maar nu ik aandachtig het nummer "hollowed by thy name" (cover van iron maiden) door cradle of filth hoor, moet ik toch wel eerlijk toegeven dat die er ook écht wel wat van kunnen hoor :o

onder de indruk!
en ik ben normaal anti gothic/black metal ;)

QplQyer

Legacy Member
*DeFees* zei:
is't waar dat EMG's groter zijn als andere humbuckers? waardoor nieuwe humbuckers te klein zijn voor de vijzen etc?

Bij mijn weten niet. Ze hebben toch alleszins niks moeten bijrouten op mijn explorer toen ik er EMG's in liet steken (tenzij ze mij iets verzwegen zouden hebben).

Verkijk u wel niet dood op die EMG's (en al het positieve geleuter erover) en bekijk nog wat andere elementen (die 81/85 combo in mijn explorer klinkt wel redelijk, maar de elementen in mijn RR Pro klinken beter).

Leprechaun3 zei:
ik was van mening dat trivium één van de beste gitaristen had , in de vorme van matt heafy,
maar nu ik aandachtig het nummer "hollowed by thy name" (cover van iron maiden) door cradle of filth hoor, moet ik toch wel eerlijk toegeven dat die er ook écht wel wat van kunnen hoor :o

onder de indruk!
en ik ben normaal anti gothic/black metal
1. Dubbelpost
2. Als het een cover is van Iron Maiden, zou het dan niet logischer zijn om te besluiten dat de gitaristen van Iron Maiden goed zijn.
3. anti een stijl zijn is enorm puberaal
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan