Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

onsmozes

Legacy Member
krawler zei:
echt gewoon ne strakke heldere clean.. ma kan ik dat nie verkrijgen met effecten?

Vanzelfsprekend niet. Clean = clean, duidelijker kan niet. Als je een amp koopt let je eigenlijk beter op wat ie clean waard is, dat blijft immers de basis. spreekt de distortion je minder aan dan kan je er nog steeds een pedaal aan hangen.

FatFish

Legacy Member
Bullshit. Ge koopt geen fender om de distortion. Maar evengoed koopt ge ook geen ENGL powerball voor de clean eh.

En over clean, beetje reverb en wat chorus + delay en ge kunt zelf van de 5150 een mooi clean maken.

Defees

Legacy Member
mijn Fender Frontman 65r heeft zalige distortion, die ik beter vind tov een marshall MG100 van mijn maat

BadCompany

Legacy Member
FatFish zei:
Bullshit. Ge koopt geen fender om de distortion. Maar evengoed koopt ge ook geen ENGL powerball voor de clean eh.

En over clean, beetje reverb en wat chorus + delay en ge kunt zelf van de 5150 een mooi clean maken.

Clean van een powerball is helemaal niet slecht hoor...
En sommige kopen een Fender wel voor hun overdrive, goed voor blues en lichte rock.

@ Defees: dat zijn nu ook 2 amps om "U" tege te zegge..

FatFish

Legacy Member
Dat de clean goed is weet ik, maar ik ga geen powerball kopen omdat ik een cleane amp wil eh.

En distortion != overdrive

Defees

Legacy Member
ik ben gefascineerd door Sustainiac pick ups, maar ze hebben de productie stilgelegd ofzo dus das alleen 2de hands te koop via e bay enzo... dus ik kan der niet aankomen boe :cry:

VirToX

Legacy Member
krawler zei:
Ik moet zeker zalige distortion hebben!
ma clean is ook wel essentieel eigenlijk (voor van die zalige clean interludes), nie zo fender blues clean ofzo
echt gewoon ne strakke heldere clean.. ma kan ik dat nie verkrijgen met effecten?


Tuurlijk valt het aan te passen met equalizer en effecten enzo... Maar het valt op dat ze het niet onder stoelen of banken steken dat de distortion HET ding van de amp is... Ik raad trouwens de 5150II/6505II ipv de gewone. De gewone heeft namelijk een gedeelde equaliser voor zowel het clean channel als het distortion kanaal.wat Het afregelen van je clean moeilijk maakt, gezien je de eq altijd voor het distortion kanaal gebruikt.
Never the less ben ik er tevreden over. De koop van het jaar ;)

grtz

t519416

Legacy Member
Juicenator zei:
Ik veronderstel dat je dan het volume van iedere humbucker appart kunt regelen.

Aangezien ik nieuw ben aan dat 2 volume thing..Kunt ge die beiden volledig open zetten (0-10 :p) of maar een van beide?

Die mattschwarze Lackierung schluckt Lichtreflektionen wie ein schwarzes Loch während die "Black Chrome" Hardware die Saiten wie Gitterstäbe über den gefährlich heißen Alnico V Humbuckern hält. Als ob die Hörner nicht genug wären, trägt nun auch die Gothic SG einen mattschwarzen Schleier, unter dem nur die schwarze Hardware hervorblitzt. Ebenso wie die Les Paul Gothic ist auch hier der Hals eingeleimt. Der typische Biss des SG Charakters wird durch Verwendung der High-Output Alnico V Humbucker auf ein Maximum an Sound gebracht.
Ok, ier sta er dus iet over die humbuckers, ma kversta het dus ni en mijn va is ook ni echt goe in duits dusja :D Kan iemand zowa uitleggen wa er staat? :bow:
Kmoet juist nog weten of die humbuckers degelijk zijn, en dan bestel'k ze:applause:
PS. Als'k zo'n hardcase wil kopen voor die explorer, kan ik dan zo'n een 76' model-case kopen (aangezien ze toch dezelfde vorm hebben)?
Gz~:bow:

t519416

Legacy Member
Oh die hebben ne site :p *shame on me* Thx anyway lol

edit: na effe zoeken heb ik gevonde hoe de site werkt :p
dit zou hem dus moeten zijn:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=40&CollectionID=5
Maar die plate is precies in een andere kleur... >> en de description is ook een beetje anders..Maar tis de enigste da er op lijkt anyway, kga nog wa zoeken ^^
*Edit2: de uitlegt verschilt ook, ma ik lees zowa de reacties van kopers en iedreen is er toch positief over dusja, kdenk da dees mijn nieuw gitaar'ke wordt! Wooo!

Defees

Legacy Member
ik wou die vorig jaar kopen , maar ons vader was aant zeiken dak dan Kiss ging spelen enzo , dus hebbek maar mijn DK2 gekocht :P

BadCompany

Legacy Member
FatFish zei:
Dat de clean goed is weet ik, maar ik ga geen powerball kopen omdat ik een cleane amp wil eh.

En distortion != overdrive

Ja, overdrive komt uit ne versterker (oversturing van de lampen) en distortion komt uit een pedaalke dacht ik?

t519416

Legacy Member
BadCompany zei:
Ja, overdrive komt uit ne versterker (oversturing van de lampen) en distortion komt uit een pedaalke dacht ik?

Volgens mij kan distortion ook uit uw versterker komen als het preprogrammed is^^
en @Defees, kdenk da'k ze toch ga bestellen in de musicstore ofzo (morgen dan) en direct een hardcase derbij kopen..

BlaXander

Legacy Member
Als ik me niet vergis is overdrive de term die wordt gebruikt voor lichtere clipping en distortion voor zware clipping, ongeacht de oorzaak ervan (versterker die hard wordt gepushed of een pedaal).

edit: iemand toevallig ervaring met Hamer guitars? Als zijnde een dromer heb ik mijn oog laten vallen op zo een Hamer Studio Custom: http://www.hamerguitars.com/?fa=detail&mid=392&sid=180 . Tot nu toe heb ik veel positieve dingen over dit merk gelezen. Nog op kleine schaal met hand gemaakt en veel oog voor detail.

edit2: uit de Guitar Buyer van november 2006: "Distortion and overdrive are the same thing, just that overdrive is usually taken to mean a more amp-like lower level of gain, while distortion usually refers to much higher gain."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan