Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik ben lui in de zin van... 6 snaar "bewegingen" is te veel voor van buiten te leren :P lang leven de 4 , makkelijker vna buiten geleerd ^^
Van buiten leren. Zoveel werk komt er toch niet bij kijken? Ale ja, kweetniet :) misschien komt het gewoon omdat ik lang moet oefenen op een stuk, maar na een tijdje ken ik het gans vanbuiten, gewoon door zoveel te spelen.
Dus ja, geef maar toe dat ge'n tamzak zijt :p

Defees

Legacy Member
bass is echt de basis, zo moet ge niet soleren en zo :P, dus ja ik ben een beetje te tam om lead gitaar te doen :P


Me = proud owner of a Jackson CMG, echt een feest bass :O :love:

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
bass is echt de basis, zo moet ge niet soleren en zo :P, dus ja ik ben een beetje te tam om lead gitaar te doen :P


Me = proud owner of a Jackson CMG, echt een feest bass :O :love:
Knoop het nu eens heel goed in uw oren... BASIS heeft niets met een instrument te maken, zelfs al speelt ge triangel...
Ge zijt gewoon te lui om uw instrument een beetje goed te leren beheersen, wat ge ook speelt. Bass is minstens even moeilijk als gitaar, voor elk akkoord is er een basslijn, of zelfs meerdere basslijnen.

Groetjes,
BongZ

En nu ga ik mijn Tom Anderson en Suhr pickups nog wa testen...

Defees

Legacy Member
Bongz ssshhh ik ben niet te lui ffs ik speel death metal tegen 180 bpm :P das nie lui

Dees

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Bass is minstens even moeilijk als gitaar,

Een gitarist die zo'n dingen zegt is zeldzaam:) Maar het is wel waar, veel mislukte gitaristen spelen bas omdat ze denken dat het simpeler is. Een beetje zoals mislukte kunstenaars kunstgeschiedenis gaan studeren

Defees

Legacy Member
ik bass omdak mij beter op men gemak voel in een band dan ... dunno why ik ben niet graag in de volledige spotlight ^^

Defees

Legacy Member
neuh dan ist gewoon minder stresserend en maak je net minder blunders :P

Plutus

Legacy Member
Er zit wel iets in vind ik :).
Ik speel gewoon niet in een band, totaal gene stress :D

Defees

Legacy Member
eindelijk die verdomde pickguard binnen :love: we kunnen beginnen met de job :P morgen avond vernis laag op doen ,overmorgen avond de 2de
en dan hopelijk binnen doen bij gitaar dude zaterdag middag
en dan hopen dak het tegen eind volgende week heb he :P

QplQyer

Legacy Member
IcefoxXx zei:
Weet er iemand of het de moeite is een Jamlab te kopen? http://www.m-audio.com/products/en_us/JamLab-main.html
Ik zou da misschien kopen met het geld van mijn verjaardag.

Weet er iemand hoeveel dat hier zou kosten?
30 euro bij thomann.de
De moeite? Als je iets wilt waarmee je snel je gitaar kan opnemen zonder al teveel hassle voor een lage prijs is het de moeite jup. Voor de bijgeleverde software moet je het wel niet doen.

NeFerMeTu

Legacy Member
Weet er iemand in regio Leuven iemand zijn die gitaren afstelt?

Ik zit met een nieuwe gitaar waar de snaren de bovenste frets raken. Ik kan natuurlijk de brug verhogen, maar ik heb nu eigenlijk al teveel spatie tussen snaren en de onderste frets. Ik denk dus dat ik de nek ga moeten afstellen, maar daar kom ik als noob liever niet aan. :)

S.Clause

Legacy Member
Beste mensen,
Weet iemand een gitaar-hersteller in Brussel zijn? Of een winkel waar ze een gitaar-nut met kennis van zaken kunnen vervangen/herstellen?

alvast bedankt

IcefoxXx

Legacy Member
QplQyer zei:
30 euro bij thomann.de
De moeite? Als je iets wilt waarmee je snel je gitaar kan opnemen zonder al teveel hassle voor een lage prijs is het de moeite jup. Voor de bijgeleverde software moet je het wel niet doen.

Ik ben bij de lokale gitaarwinkel geweest. Daar hadden ze geen jamlab, maar wel een toneport van line 6. (een GX of UX1) Het gaat hem eigenlijk niet over het opnemen, maar over het gebruik van software (ik heb guitar rig) om effecten enzo te kunnen gebruiken zonder allemaal andere dingen te moeten kopen.

Die toneporte kostte €69. Is dit meer de moeite?

Defees

Legacy Member
Tss, bende posers van mijn nieuwe band (Mutilate), omdat de Robert (stichter v. Mutilate) dacht dat ik ook bij de band ging spelen van de 3 ex-leden van Mutilate ( die hij haat) zijn ze maar gaan repeteren zonder mij enzo -_- fuck da :P

Ik ging misschien met de Stefan, de zanger van die andere 3 leden hun nieuwe band een folkmetal ding opstarten, maar ja... achterlijke Robert, dat vind ik lame, kbedoel hij heeft nog ineens er niet over aangesproken/gebeld om te vragen of ik daadwerkelijk daar bij ging spelen, wtf man. Ach ja, Death Metal was toch niet volledig mijn ding... leek een toffe groep, tot dit dan gebeurd -_-. Nog iemand ervaringen met crappy bandsfeer/bandgebeurtenissen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan