Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
440, da's "concert pitch" en hetgeen wat er ALTIJD gebruikt wordtCurze zei:Ik heb een elektrische gitaar, mijn leraar zegt da ik ze moet stemme op 440, maar hijzelf stemt ze en hij komt nie eens aan 437 ??? De les daarachter zegt hij: "440, da is wel zwaar he"
Wa is dan het beste??
persoonlijk weet ik zelfs niet direct waarom je op iets anders zou stemmen, maar soit 
Curze zei:Ik heb een elektrische gitaar, mijn leraar zegt da ik ze moet stemme op 440, maar hijzelf stemt ze en hij komt nie eens aan 437 ??? De les daarachter zegt hij: "440, da is wel zwaar he"
Wa is dan het beste??


Curze zei:Ik heb een elektrische gitaar, mijn leraar zegt da ik ze moet stemme op 440, maar hijzelf stemt ze en hij komt nie eens aan 437 ??? De les daarachter zegt hij: "440, da is wel zwaar he"
Wa is dan het beste??
de jerre zei:440, da's "concert pitch" en hetgeen wat er ALTIJD gebruikt wordtpersoonlijk weet ik zelfs niet direct waarom je op iets anders zou stemmen, maar soit
![]()
FatFish zei:Das gewoon op welke pitch uw A4 hoort te resoneren als hij juist staat. 440hz dus.
Hoe zit da nu met de jam als da nog door gaat?
redhunter zei:ik denk niet dat gij effkes hebt gecheckt of ze op 440 staat juist nadat hij ze eeft gestemd?
Waarschijlijk ttijdje drna... leslokaal buite, auto in, auto uit ,huis in => ontstemd![]()
BongZrGooD zei:Stemkaske, twee pijltjes, middenpositie, done...

Punkrock zei:idd ..
niks van 440 of 437...
gewoon een stemkaske kopen... en gedaan!![]()

Ge kunt op uw stemkastje aangeven op hoeveel hertz die aangeeft dat uw A in pitch zit. Dus als die op 437hz staat dan is uw A eigenlijk lager maar geeft die die wel juist aan. Zijn enkele componisten van vroeger die ook in andere hertzen hebben gecomponeerd enzo. AC/DC die sommige van hun platen een beetje te snel hebben opgenomen en dan hebben vertraagd(om da heavier te maken) zijn theoretisch ook niet meer op 440hz dan.BongZrGooD zei:Heh? 440 hz is toch gewoon La? Stemvork, kiestoon van telefoon... La...
Word ik dan echt zo oud, want ik zie totaal niet wat er zwaar is aan op 440hz te stemmen, en zeker niet waar 437 een punt van discussie is...
Stemkaske, twee pijltjes, middenpositie, done...
Stemvork, op la afstemmen en vandaar verder op gehoor, done...
Telefoon pakken, kiestoon, op la afstemmen, verder op gehoor, done...
Ik ben precies niet mee...
Groetjes,
BongZ
FatFish zei:Ge kunt op uw stemkastje aangeven op hoeveel hertz die aangeeft dat uw A in pitch zit. Dus als die op 437hz staat dan is uw A eigenlijk lager maar geeft die die wel juist aan. Zijn enkele componisten van vroeger die ook in andere hertzen hebben gecomponeerd enzo. AC/DC die sommige van hun platen een beetje te snel hebben opgenomen en dan hebben vertraagd(om da heavier te maken) zijn theoretisch ook niet meer op 440hz dan.
Curze zei:Ik heb een elektrische gitaar, mijn leraar zegt da ik ze moet stemme op 440, maar hijzelf stemt ze en hij komt nie eens aan 437 ??? De les daarachter zegt hij: "440, da is wel zwaar he"
Wa is dan het beste??
Ik heb mijn stemkaske al heel goed bekeken, ik gebruik het uitsluitend om live even bij te stemmen, met mijn signaal muted. Niks zo irritant als een gitarist die tussen nummers in staat te stemmen met het geluid aan.Curze zei:der hebben der ier een paar hun stembakske nog nie goe bekeke zeker???vanonder kunde "item'" verandere van 435 tot 445.
Ok... Never mind...Curze zei:het verschil tussen 437 en 440 is bij mij redelijk hoorbaar, de mijne gaat maar van 435 tot 445. het zou dus erg zijn als ge geen verschil hoort
Curze zei:het verschil tussen 437 en 440 is bij mij redelijk hoorbaar, de mijne gaat maar van 435 tot 445. het zou dus erg zijn als ge geen verschil hoort
(-want denk da ge et zo gecheckt ebt)*DeFees* zei:Ik vind reflections te saai eigenlijk (heb die ook allemaal)
kheb er een paar ge upload :
http://users.telenet.be/Defees/Defees/Up_To_Eleven.mp3
http://users.telenet.be/Defees/Defees/plectrumhead.mp3
http://users.telenet.be/Defees/Defees/mob_man.mp3
http://users.telenet.be/Defees/Defees/metalcore.mp3
en één van een andere reeks:
http://users.telenet.be/Defees/Defees/Guitar Jam Trax - Blues Backing Tracks in G.mp3

josuwa zei:Stel voor dat we de laatste gebruiken, de andere zijn imo echt voor de lovers van heavy stuff, terwijl de blues wat neutraler is.![]()

