Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
De verkoper kan maar proberen hé, ik heb gezien dat er voldoende interesse is in beginnerspakketjes als ze aan een mooie prijs verkocht worden :). Vele mensen willen wel eens proberen of gitaar wat voor hen is. De meerderheid geeft echter al snel weer op...

Zelf speel ik ook weer véél te weinig naar men goesting, te weinig tijd :sad:

Hayrus

Legacy Member
Niet echt wt ik graag hoor. Maar technisch dik in orde! (:
Hoe neem jij op ? Welk programma op pc, of echt al mt opname-apparatuur ?

FatFish

Legacy Member
Kheb een vraagske.

bekan een jaar geleden heb ik es snel iets opgenomen en nen drum en bass onder gezet en wa zitten afmixen. Overlaatst terug gevonden tussen men desktop rommel.
Hier is de link: Klik!

Mijn vraag is of da iets of wat aanhoorbaar klinkt. Tgaat nie om het spel ma gewoon om de sound. En ja zwijg me over die laatste drum fill, die is rotslecht. :p Kben hier wa nieuw speelgoed aant installeren en wil der dit keer es deftig mee te werk gaan. Cubase voort moment ook buiten gesmeten omdat da afentoe gewoon teveel miserie is.
Kwil graag weten wat daar beter aan kan want ik ben geen producing meester, spijtig genoeg. :(

Edit: Als bonus nog iets wak heb gevonden van een lange tijd geleden.
Link.
Nen echt begafelde draft van een idee dak ooit ging uitwerken, dus neem het voor wat het is. :p Tis maar dat da volk hier nog es wa shit heeft om mee te lachen en dat er weer wa leven in de thread komt. :D

Defees

Legacy Member
redhunter zei:
Zoals eerder al aangekondigt:
Mijn laatste nieuwe creatie...

Soory voor et lange wachte maar die kabel is ier op mysterieuze wijze verdwenen en moest eerst nieuwe kope :sop:

ahum, der zit standaard geen usb kabel in, thans toch niet bij mijn jamman :) al een sjaans heb ik wel altijd iets op overschot :p


Hayrus zei:
Niet echt wt ik graag hoor. Maar technisch dik in orde! (:
Hoe neem jij op ? Welk programma op pc, of echt al mt opname-apparatuur ?

idd, technisch in orde, maar :wtf::drool: :sleep: der zit niet echt karakter in imo om het zo uit te drukken, 't is te ... "gespeeld" komt wss door de Jamman lack of bottom enzo maar toch.

Defees

Legacy Member
FatFish zei:
Edit: Als bonus nog iets wak heb gevonden van een lange tijd geleden.
Link.
Nen echt begafelde draft van een idee dak ooit ging uitwerken, dus neem het voor wat het is. :p Tis maar dat da volk hier nog es wa shit heeft om mee te lachen en dat er weer wa leven in de thread komt. :D

ban +1 zeg ik ! Das hier geen piano thread hé !

edit: blijkbaar komt daar wat gitaar in op't einde, 't is goe... maar volgende keer ... :naughty:

Redhunter

Legacy Member
*DeFees* zei:
ahum, der zit standaard geen usb kabel in, thans toch niet bij mijn jamman :) al een sjaans heb ik wel altijd iets op overschot :p




idd, technisch in orde, maar :wtf::drool: :sleep: der zit niet echt karakter in imo om het zo uit te drukken, 't is te ... "gespeeld" komt wss door de Jamman lack of bottom enzo maar toch.


Was gewoon kabel kwijt...wist wel dat er geen bij zat hoor :)

En dat te gespeeld klopt wel :p
maarja...moest ik nu bassist en drummer tot beschikking hebben zou ik er op improviseren...mrja...keb die dus ni...:p...bedoeling van het stuk was eigelijk om tussen elk stukske te improvisere...

maar na u commentaar zal ik er iet van make mee gewoon vaste structuur mee drna imrovisatie... (in 3/4?)

Toch merci voor comment...voor zo'n reacties post ik et ier dus :)

freakykiller

Legacy Member
FatFish zei:
Kheb een vraagske.

bekan een jaar geleden heb ik es snel iets opgenomen en nen drum en bass onder gezet en wa zitten afmixen. Overlaatst terug gevonden tussen men desktop rommel.
Hier is de link: Klik!

Mijn vraag is of da iets of wat aanhoorbaar klinkt. Tgaat nie om het spel ma gewoon om de sound. En ja zwijg me over die laatste drum fill, die is rotslecht. :p Kben hier wa nieuw speelgoed aant installeren en wil der dit keer es deftig mee te werk gaan. Cubase voort moment ook buiten gesmeten omdat da afentoe gewoon teveel miserie is.
Kwil graag weten wat daar beter aan kan want ik ben geen producing meester, spijtig genoeg. :(

Edit: Als bonus nog iets wak heb gevonden van een lange tijd geleden.
Link.
Nen echt begafelde draft van een idee dak ooit ging uitwerken, dus neem het voor wat het is. :p Tis maar dat da volk hier nog es wa shit heeft om mee te lachen en dat er weer wa leven in de thread komt. :D

Nargaroth gebruikt dezelfde intro van regen als gij o.O (bij Amarok - Zorn Des Lammes III)

Fredje

Legacy Member
voor de bassisten onder ons hebbek is een vraagske.

altijd alsk wa probeer te slappen op men A en men D snaar dan krijgek zon irritant hoog geluidje erbij de moment dak slap. dit hoor je vooral tusse de 1e en 5e fret.

weet hier iemand raad mee ?

Fredje

Legacy Member
*DeFees* zei:
snaar hoogte iets hoger af stellen voor die 2, wss fretbuzz of i.d.


nope tis geen fretbuzz, snare staan al redelijk hoog momenteel, en kheb al geexperimenteerd me verschillende hoogtes dusjah :s

Tis echt zo'n heel hoge pitch da erdoor komt, je kan het een beetje vergelijke met het hogere geluid da ne metronoom maakt wnnr em een nieuw maat begint

Defees

Legacy Member
geen andere oplossing dan amputeren vanaf de nek naar beneden.


mss op een andere plaats slappen?

Redhunter

Legacy Member
*DeFees* zei:
mss op een andere plaats slappen?

oplossing inderdaad...

Waarschijnlijk slapt ge juist op plek waar ge duidlijk harmoniek hebt...:)

aloewel dat het dan raar is dat je het niet op andere snaren hebt

Defees

Legacy Member
redhunter zei:
oplossing inderdaad...

Waarschijnlijk slapt ge juist op plek waar ge duidlijk harmoniek hebt...:)

aloewel dat het dan raar is dat je het niet op andere snaren hebt

een pinch klinkt ook niet op alle snaren het zelfde hé

Fredje

Legacy Member
hmm het lijk me inderdaad een harmonic te zijn, maar het klotige is wel dat ik die harmonic overal tusse de neck den de eerste pickup krijg ( jazz bass)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan