Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freakykiller

Legacy Member
Ik zou graag den Solo van Iron Man - Black Sabbath leren, zou dit onmogelijk als geweet dat ik nog geen jaar speel ? Ik moet wel zeggen dat ik wel deftige snelheden onder de knie heb ( alternate picking kan ik met gemak zeer snel tot wat ze Tremolo picking noemen)

freakykiller

Legacy Member
Als jullie "jammen" op een backingtrack is dat dan gewoon op een of andere toonladder ?

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
Als jullie "jammen" op een backingtrack is dat dan gewoon op een of andere toonladder ?

hangt van u stijl af....en niveau

als ge begint best op eentje beginne solere
Drna kunde note van akkoorde dr in mixxe (arpeggios)
en dan uiteindlijk verandert ge op elk akkoord van toonladder en fleurt ge alles op mee arpeggios...(maar da laatste hangt af van muziekstijl tot muziekstijl)

edit :en speelt ge arpeggios van een akkoord over andere akkoorde..ma das enkel van toepassing in Jazz/Fusion en die dinge...denkik)

sir oinksalot

Legacy Member
sinds gisteren hier een jcm800 staan, tof speelgoed, ik denk dat mijn rack snel de deur uit zal zijn

Defees

Legacy Member
is't een mythe, of is't waar dat die op lage volume er niet al te veel van bakt kwa distortion/heavy bottom?

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
is't een mythe, of is't waar dat die op lage volume er niet al te veel van bakt kwa distortion/heavy bottom?

Geen mythe, maar de JCM800 is wel de versterker die bepalend was voor het geluid van metal gedurende de jaren 80. Wat je wel kan doen met een 800 is em laten modden, maar hij blijft die typische buizenklank wel behouden. En tot op heden is er geen enkele versterker die dan kon. En ik blijf erbij dat de JCM900 niet meer was dan een JCM800 met een snotvalling, nog minder bottom.
Ook kan je met de clean van de 800 geweldig veel doen, een DS2 op een cleane 800...:drool:
De versterker die vandaag de dag het dichtst bij dat geluid komt blijft imo de knuckelhead van Rivera, maar dan moet je wel wat gas terug nemen... And I should know...;)

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
Trouwens, BongZ, proficiat met je 3 x top 100 in de Zwaarste Lijst van StuBru :) Of zat gij niet in Channel Zero?

Cryp

Legacy Member
sins kort men gitaar terug van under het stof gehaald en terug begonne straks is een nieuw setje snaren halen en die peavey afstofn ^^

sir oinksalot

Legacy Member
*DeFees* zei:
is't een mythe, of is't waar dat die op lage volume er niet al te veel van bakt kwa distortion/heavy bottom?

distortion wordt idd vooral bepaald door de volume knop, heb er zelf een od-1 pedaal van boss voor hangen en vind dit persoonlijk de beste klank die ik al gehad van alle versterkers die ik gehad heb en dat zijn er ondertussen toch ook al heel wat

Sick`

Legacy Member
Iemand een idee hoe het komt dat ik op 1 gitaar als ik powerchords laat ringen, dat da nogal erg hard zo unbalanced ala ZWOOooooOOOOoooooOOOoooSHH ga?

In audacity zie ik bvb een golf die constant op zijn beurt van boven naar beneden in de hoofdgolf over en tweer ga :eek:

Hoe ik ook EQ, da doe niks aant het probleem, en meestal is het erger dan het nu recorded is :p

Intonatie van gitaar is imho goe want op de 12de fret zijn de noten toch dezelfde dan de open snaar (en gelijk de harmonics er van).

Sample: http://priv.devbox.be/jm4/zwoosh_prob.mp3

Sick`

Legacy Member
Misschien effe bij vermelden dat ik de vibe ook in de resonantie van de gitaar voel, stelt me toch al gerust da er niks me de pickups/wiring/batterie is.

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Misschien effe bij vermelden dat ik de vibe ook in de resonantie van de gitaar voel, stelt me toch al gerust da er niks me de pickups/wiring/batterie is.
ietsjes juister stemmen ;)

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
ietsjes juister stemmen ;)

Mah die staat volgens mijn Korg tuner 100% juist? :)

Dan zou ik eerder denken da de frets tussen de open positie en de 12de fret schots en scheef staan? :D

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Mah die staat volgens mijn Korg tuner 100% juist? :)

Dan zou ik eerder denken da de frets tussen de open positie en de 12de fret schots en scheef staan? :D
tgoh, ik bedoel dan eerder tegenover mekaar iets juister stemmen. pak dat powerchord op de 3e fret eens en draai een beetje met uw stemsleutels, ge zult het rap genoeg horen ^^

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
tgoh, ik bedoel dan eerder tegenover mekaar iets juister stemmen. pak dat powerchord op de 3e fret eens en draai een beetje met uw stemsleutels, ge zult het rap genoeg horen ^^

Hmm, zit iets in, strak eens testen :) Zal het dan ook eens met 1 snaar testen, dom dak daar nog ni aan gedacht heb :D

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Mah die staat volgens mijn Korg tuner 100% juist? :)

Stembakskes zijn nooit juist....

kunt misschien wel stembakske gebruike om in de buurt te kome als er aan u ore iet mankeert :p
Ma altijd op gehoor stemme...:niceone:

de jerre

Legacy Member
redhunter zei:
Stembakskes zijn nooit juist....

kunt misschien wel stembakske gebruike om in de buurt te kome als er aan u ore iet mankeert :p
Ma altijd op gehoor stemme...:niceone:
lol, stembakskes zijn wel degelijk juist... en meestal beter dan uw oren... het enige wat stembakskes niet horen is het verschil tussen 2 snaren onderling.

Op gehoor stemmen is trouwens ook nog altijd vertrekken vanuit één juiste snaar, die je 99% van de tijd met een hulpmiddel stemt...

freakykiller

Legacy Member
Verdere uitleg ? Want als ge de snaren juist stemt... hoe kunnen ze dan onderling verkeerd klinken ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan