Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dees

Legacy Member
$uperFly zei:
Iemand die mij een merk/type van snaren voor basgitaar kan aanraden? :) (da mag toch in deze thread eh :unsure: )

Diegene die je zelf goed vindt spelen:) Uiteindelijk allemaal kwestie van smaak, Ernie Ball, D' Addario, DR, EBS, Elixir,... Persoonlijk speel ik liefst met Ernie Ball of EBS, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Tot nu toe vond ik enkel Warwick snaren tegenvallen, al de rest zijn in mijn ogen kwaliteitssnaren.

de jerre

Legacy Member
Dees zei:
Diegene die je zelf goed vindt spelen:) Uiteindelijk allemaal kwestie van smaak, Ernie Ball, D' Addario, DR, EBS, Elixir,... Persoonlijk speel ik liefst met Ernie Ball of EBS, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Tot nu toe vond ik enkel Warwick snaren tegenvallen, al de rest zijn in mijn ogen kwaliteitssnaren.
klopt, snaren van elke merk klinken anders. De een klinkt scherper, de ander doffer. Ook hangt het van merk tot merk af of ze sneller "dood" gaan klinken dan andere. Ook dat vinden sommige mensen goed klinken, dus experimenteer mss een beetje ;)

Jason

Legacy Member
't Is de eerste keer da'k snaren moet gaan halen, dus kheb nog nie echt ervaring ermee. Merci voor de info in ieder geval, kzal het eens allemaal bekijken :)

Redhunter

Legacy Member
TsD zei:
@ Redhunter

Je zegt barré's en powerchords niet in metal? Veel metal-nummers bestaan enkel uit powerchords. Sowieso zul je in elk genre wel dingen tegenkomen die standaard gespeeld worden, al dan niet gemixt met andere akkoorden.
En een barré met kleuring blijft een barré. Het is niet omdat het de mineur/majeur niet is dat het geen barré is, en als je die al in een slechte houding neemt...tja, dus wat je zegt klopt sowieso niet imo.


Waarschijnlijk heb je 100% gelijk over die powerchords maar ik had het eerder over die barrés...mja..dan nog..;grove fout :p...shame on me

Een kleuring in een barré blijft inderdaar een barré, maar er is geen een beroepsmuzikant die dat zo gaat spelen aangezien het :
1) lastig is
2) meestal beter klinkt in een andere greep
3) je er kramp van krijgt

Maar anderzijds geeft het wel controle over de snaren...als je het akkoord niet mag laten uitklinke bvb...maar dat is bij die andere grepen maar een kwestie van uw vingers scheef genoeg te zette :p

waarschijnlijk weet je dat als je een kleuring bij je akkoord voegt dat het nog steeds majeur of mineur is (buiten sus2 en sus4)...want je hebt het verkeerd verwoord :)

Hopelijk is het nu juist volgens jou :)

sir oinksalot

Legacy Member
$uperFly zei:
Iemand die mij een merk/type van snaren voor basgitaar kan aanraden? :) (da mag toch in deze thread eh :unsure: )

zoals reeds gezegd is is dat voor iedereen wel anders, maar als beginner zit je imo niet slecht met d'addario's

boogje

Legacy Member
Maakt het iets uit dat ik met een (uiteraard goedkope) Spaanse gitaar leer spelen die hier nog lag? Ik vermoed van niet. De snaren bestaan uit 3 metalen (?) snaren en 3 synthetische snaren. Is dit normaal?

Defees

Legacy Member
redhunter zei:
Een gans optrede lang wel ze :)

probeer maar...

wie een gans optreden barrées gebruikt, is dan ook gay

buite BongZ, En FatFish, moesten die dat gebruiken tijdens optredens...

Recipe4hate

Legacy Member
Ik vind barrés nog redelijk vervelend om te spelen, en vermijd ze als ik kan. F speel ik zelfs niet zo :D

freakykiller

Legacy Member
F kan ik wel ma nie de barré vorm vanzelfsprekend :p, Ik slaag er zelf niet in B deftig vast te houden, ik laat die tijdelijk over :unsure:

Redhunter

Legacy Member
blijven oefenen...op den duur pak je dat alsof het niets is...

Op den duur ga je zelfs B met wijsvinger (barré) en pink (kleine barré) pakken...

Plutus

Legacy Member
Niets forceren ook. Elke dag wat oefenen, uiteindelijk gaat het vanzelf :)

Carrion

Legacy Member
vandaag nieuwe versterker gaan kopen se, ne peavey vypyr 30watt, goed genoeg om hier thuis wa mee te spelen, al gaat het lang duren voor ik daar m'n gewenste geluid ga kunnen uithalen

Recipe4hate

Legacy Member
redhunter zei:
blijven oefenen...op den duur pak je dat alsof het niets is...

Op den duur ga je zelfs B met wijsvinger (barré) en pink (kleine barré) pakken...

Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik dacht altijd dat het wijs-en ringvinger was?

Redhunter

Legacy Member
handen zijn groot genoeg om overal met ringvinger te pakke hoor,:)
..alleen is mijn pink 'leniger', en kan ik op 3 snaren barré pakken en vinger weer omhoog doen zodat ik alle snaren hoor en de dunste niet mute...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan