Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
morphius zei:
Het geluid van een Gretsch staat me aan
Geef eens een voorbeeld? De kans is groot dat het geluid gewoon eigen is aan het genre, en dat je dat met heel wat gitaren kan bereiken... Ook heeft de versterker een veel groter aandeel in het geluid dan de gitaar zelf.

Als beginner zou ik vooral letten op de looks, rekening houdend met raad van mensen met ervaring.

Defees

Legacy Member
Zelg gitaar is eig. heel moeilijk, gewone gitaar is net iets meer voorkomend dan de almachtige Zelg-Gitaar.

en we hebben een Gitaarthread ;)

Defees

Legacy Member
weet ik wel, en ik bedoel we hebben een gitaarthread waar je in terecht kan ;)

Ronnie86

Legacy Member
heb mezelf da ook aangeleerd ...

na een optreden te zien kwam de drang van dat ook te doen :) mss nog zo bij ander mensen gebeurt? :p
en zo begonne... verwacht geen mirakels int begin ....maar tga stap voor stap(soms lukt iets van den eerste keer en soms kunde het na 1000x nog ni...) en voor ge het weet zijde er mee weg.

niet leren uit boekn...mijn mening..ik heb het gewoon mezelf aangeleerd zonder iemand/iets anders nodig te hebben...geeft 10x voldoening :)

als ge er nu echt in suckt...en ge wilt echt echt echt ECHT graag kunnen spelen dan zouk lessen voor stellen.

als ge gitaar wilt spelen dan zulde er geen spijt van hebben. als ge de microbe eenmaal vast hebt dan speelt ge als ge 100 jaar zijt nog :)

celibie

Legacy Member
Kvind ook dage het gwn op uzelf moet leren, ZONDER boek, kheb da ook zo gedaan....
veel oefenen, en het lukt u zeker
mss guitarepro downloaden, is echt een handig programmake, heb het al veel gebruikt
gl

Thin Liz

Legacy Member
Als ik je een DVD kan aanbevelen om te beginnen spelen:

Rock House Method-Guitar Products

Voor beginners, en zelfs voor gevorderden met jaren ervaring, zijn deze DVD's echt schitterend leervoer. John begint echt vanaf nul, je hebt een mooi zicht op de DVD van de gitaar en hij brengt alles op een uitnodigende manier aan.

Leren zonder boek zou ik je echter niet aanraden, vraag op z'n minst een 'beginnerscursus' van een goede gitarist. Al is het maar één les... Iedereen kan op een andere manier een goede gitarist worden, maar er bestaan wel zeker absoluut verkeerde houdingen om gitaar te spelen. Meestal lukt het dan wel in het begin, maar na een tijdje kom je dan tot de constatatie dat er toch iets schort. Om het dan af te leren... wel, laat me het zo zeggen: dan is het dikwijls te laat. Je gaat jezelf tegenwerken en snelheid opwerken met verkeerde technieken is onmogelijk...

Ronnie86

Legacy Member
celibie zei:
Kvind ook dage het gwn op uzelf moet leren, ZONDER boek, kheb da ook zo gedaan....
veel oefenen, en het lukt u zeker
mss guitarepro downloaden, is echt een handig programmake, heb het al veel gebruikt
gl

jup. ma as ge pas begint zijde daar weing vinnek mee maar idd zzzeer goei programm :)


als ge het gebruikt is het natuurlijk ook een must da ge tablatures kunt verstaan :)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Ik ben van mening dat een gitaarleraar de eerste twee jaar ofzo je echt gigantisch vooruit kan helpen. Zeker als het een toffe peer is die je steeds nieuwe uitdagingen geeft blijft het veel leuker.

josuwa

Legacy Member
Inderdaad, ik heb juist iets ingespeeld en wil het wel laten horen, waar kan ik da opzwieren?

FatFish

Legacy Member
Zippyshare of zshare. Die zijn makkelijk als ge gewoon een kleine sound clip wilt uploaden en posten.

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Als je lessen kan nemen, waarom dan op uzelf zitten kloten?

150 euro voor lessen heeft niet iedereen meteen opzij staan hé. 20 euro voor een boek is dan iets aantrekkelijker :).


Iemand een ruil met een Jackson DK 2?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan