Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
Ik was al langer aan't denken ze ^^ Peavey Royal Valve King nog getest, maar de veertjes van de versterker (voor lampen er in te steken) ringelde harder dan het geluid :p
geen last van :p maar demijn heeft voor zover ik weet ook geen veertjes...

Defees

Legacy Member
't was toch iets dat harder ringelde in de amp zelf dan mijn sound :) hebde dan een Royal Valveking?

jimbojohn

Legacy Member
Dillyracer zei:
Die gitaar in Supermassive black hole van Muse, daar staan toch effecten op ofzo ? Want als ik de tabs volg klinkt dat allesbehalve hetzelfde :unsure:

jup! zalige gitaar volgestoken met zvex effecten plaatjes, kan je zelf ook doen, kijk maar op de site ZVEX EFFECTS
zalige effecten allemaal, stuk voor stuk ma oh zo duur

de jerre

Legacy Member
jimbojohn zei:
jup! zalige gitaar volgestoken met zvex effecten plaatjes, kan je zelf ook doen, kijk maar op de site ZVEX EFFECTS
zalige effecten allemaal, stuk voor stuk ma oh zo duur
en bijna allemaal oh zo simpel na te bouwen ;)

Anoniem04

Legacy Member
Ja, ik had dat wel kunnen verwachten ^^

Ik heb hem nog niets anders dan die gliteratti zien gebruiken voor SBH

Defees

Legacy Member
zo naar een tweede pagina da mag niet ze !

anywho... kreeg 2 mails van musicstore met tracking numbers naar 2 verschillende zendingen... 1 van 7,35kg en een van 9kg

khad maar 1 ding besteld... :/?

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
zo naar een tweede pagina da mag niet ze !

anywho... kreeg 2 mails van musicstore met tracking numbers naar 2 verschillende zendingen... 1 van 7,35kg en een van 9kg

khad maar 1 ding besteld... :/?
shht! iemand op m'n vader z'n werk heeft zo geluk gehad. Had bij zijn bestelling een synthesizer van +-€2000 bij gekregen en heeft hem niet moeten teruggeven. Staat normaal zo (wettelijk?) in de regels :)

Defees

Legacy Member
de jerre zei:
shht! iemand op m'n vader z'n werk heeft zo geluk gehad. Had bij zijn bestelling een synthesizer van +-€2000 bij gekregen en heeft hem niet moeten teruggeven. Staat normaal zo (wettelijk?) in de regels :)

kweet dat mijn Fender Champ 6,9 weegt dus wss 7,35 verpakt.

maar wat weegt er nu 9kg ... verpakt...?


edit: ow ow ow ! mijn vorige bestelling (Fender barkruk) is eindelijk in stock... zou het ! zou het ? :love:

Anoniem04

Legacy Member
|-5h7--7--7-

Als dit in een tab staat zonder uitleg, staat dat dan voor een hammer-on ?

Dus 5de fret en met de plectrum die snaar spelen en dan hammer on op de 7de ? of begrijp ik het verkeerd ? :unsure:

Plutus

Legacy Member
Dillyracer zei:
|-5h7--7--7-

Als dit in een tab staat zonder uitleg, staat dat dan voor een hammer-on ?

Dus 5de fret en met de plectrum op die snaar en dan hammer on op de 7de ? of begrijp ik het verkeerd ? :unsure:
In principe is dat een hammer-on ja, of ik moet verschrikkelijk mis zitten :)

Defees

Legacy Member
Dillyracer zei:
|-5h7--7--7-

Als dit in een tab staat zonder uitleg, staat dat dan voor een hammer-on ?

Dus 5de fret en met de plectrum die snaar spelen en dan hammer on op de 7de ? of begrijp ik het verkeerd ? :unsure:

kzal't eens uitleggen hoe ge dat doet hé...

1. u neemt een hamer...
:unsure::drool:

Anoniem04

Legacy Member
Wat een hammer on is weet ik ook wel :p

Ik wist gewoon niet zeker hoe het daar geschreven werd :unsure:

EagleEye

Legacy Member
*DeFees* zei:
(Fender barkruk)
:love: Custom Shop (die ace of spades) of die rood/zwarte? :)

In muziekwinkels ziet ge soms die Fender Service Center barkruks staan, /me love them :)

Hier hebben ze er ook veel :D

freakykiller

Legacy Member
Meestal zetten ze het erbij op de Tabs wat iedere letter betekent, meestal de eerste letter van het woord :p

vloet

Legacy Member
de jerre zei:
en bijna allemaal oh zo simpel na te bouwen ;)

Mja, ik heb al veel replica's gezien (de hele opbouw daarvan), allemaal zeer mooi maar toch verbleken ze nog naast the real thing ze. Zeker qua afwerking.
De deze zijn wel geslaagd: Guitar Stuff - a set on Flickr
En check ook deze: Muse : Rock For Clever People - Forums - Making a Manson-esque guitar
Die 'hooglebug' is toch 1 vd beste bouwers.

Check zeker al Matt z'n andere gitaren op Guitars - Muse Wiki: Supermassive wiki for the band Muse en kwijl :drool:
In feite zijn die Mansons gebaseerd op 1 van z'n eerste gitaren, een yamaha 120 sj. Ik heb er mij enkele jaren geleden ook zo eentje aangeschaft :p (yamaha pacifica 120SJ (black) 5 on Flickr - Photo Sharing!)
The Black manson blijft wel de zotste gitaar imo. Ik kijk al uit naar z'n mogelijk volgende aanwinst na de release van het nieuwe album.

de jerre

Legacy Member
vloet zei:
Mja, ik heb al veel replica's gezien (de hele opbouw daarvan), allemaal zeer mooi maar toch verbleken ze nog naast the real thing ze. Zeker qua afwerking.
De deze zijn wel geslaagd: Guitar Stuff - a set on Flickr
En check ook deze: Muse : Rock For Clever People - Forums - Making a Manson-esque guitar
Die 'hooglebug' is toch 1 vd beste bouwers.

Check zeker al Matt z'n andere gitaren op Guitars - Muse Wiki: Supermassive wiki for the band Muse en kwijl :drool:
In feite zijn die Mansons gebaseerd op 1 van z'n eerste gitaren, een yamaha 120 sj. Ik heb er mij enkele jaren geleden ook zo eentje aangeschaft :p (yamaha pacifica 120SJ (black) 5 on Flickr - Photo Sharing!)
The Black manson blijft wel de zotste gitaar imo. Ik kijk al uit naar z'n mogelijk volgende aanwinst na de release van het nieuwe album.
Ik ahd het eerder op de Zvex effecten dan op gitaren, maar ok :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan