Defees
Legacy Member
EagleEye zei:Custom Shop (die ace of spades) of die rood/zwarte?
In muziekwinkels ziet ge soms die Fender Service Center barkruks staan, /me love them
Hier hebben ze er ook veel![]()
de zwette met rode ace of spades

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
EagleEye zei:Custom Shop (die ace of spades) of die rood/zwarte?
In muziekwinkels ziet ge soms die Fender Service Center barkruks staan, /me love them
Hier hebben ze er ook veel![]()


.Thin Liz zei:Ik heb het mezelf aangeleerd. Het is te zeggen: een vriend van me speelde gitaar en de absolute basics leerde hij me aan in uurtje ofzo... Daarna alles via DVD's etc. En na een paar jaar met lessen begonnen, en tot nu nog steeds
Het is wel belangrijk te beginnen met de juiste techniek, of laat het me zo zeggen: het is belangrijk dat je jezelf geen hak zet door met een onmogelijke houding te gaan beginnen spelen. Het zal wel gaan in het begin maar na een paar jaar krijg je dan je 'klop'.
Let wel: 'De' juiste techniek bestaat niet, iedere gitarist speelt anders (toch de autoditacten) en het is perfect mogelijk om met verschillende houdingen een goede gitarist te worden. Maar toch kan ingrijpen in bepaalde gevallen geen kwaad.
vinh zei:Oi,
snaren voor een akoestische, wat kost dat en welke neem ik best? Die dat er nu op staan zijn aan vervanging toe, aangezien er 1 gesprongen is en de kwaliteit niet echt hoog is.
Ik ben ttl niet thuis in dat materialen gedoe.
Thx!
Recipe4hate zei:Heb eens gelezen dat CTS-aandoeningen nogal veel voorkomen als je barré en powerchord-houding verkeerd is.

TsD zei:Que? Barré & powerchord enkel voor 'kampvuur & popmuziek?"
Amaai, veel valt voor u onder kampvuur & popmuziek precies.
*DeFees* zei:ja dat is mogelijk. 80% hier heeft gitaar zonder lessen leren spelen denk ik (later voor speciale foliekes kunde les gaan volgen, maar om te beginnen moet dat niet persé)
TsD zei:Genoeg mensen leren het zichzelf aan. Via boeken/internet/dvd'kes...
Het is allemaal wat je zelf wil. Ik ben ook 'op men eigen' begonnen, na een paar maand dan (privé-)les beginnen volgen. Met lessen ga je (meestal) wel rapper vooruit gaan, maar het kost je geld en als het in groep is kun je het niet op je eigen ritme...Allemaal te zien wat je zelf wil dus. Beginnen kun je perfect op je eigen, akkoorden leren, simpele dingetjes, en als je op een punt zit dat je jezelf niks meer aanleert kun je nog overwegen om les te gaan volgen.
Persoonlijk vind ik justinguitar.com een goede site, veel uitleg, wat theorie, voorbeelden via youtube's meestal...
Thin Liz zei:Ik heb het mezelf aangeleerd. Het is te zeggen: een vriend van me speelde gitaar en de absolute basics leerde hij me aan in uurtje ofzo... Daarna alles via DVD's etc. En na een paar jaar met lessen begonnen, en tot nu nog steeds![]()






boogje zei:Damn, ik heb eventjes geoefend op de akkoorden D, A en E en ik krijg ze alle drie wel onder de knie, maar het lijkt me echt onmogelijk om gewoonweg zo enorm snel te wisselen tussen deze akkoorden. Zelfs als je na een tijdje de akkoorden gewoon bent en je meteen weet welke positie je vingers moeten aannemen, dan duurt het toch eventjes voor je kan switchen van een A naar een D akkoord bijvoorbeeld? En mijn vingers na zo lang oefenen. Ouch! ^^
Hoezo je kunt dat niet oefenen!? Dat is net wat je moet doen, anders komt het nooit vlotredhunter zei:Op uw vingers komt eelt na een tijdje..dan voelt he geen pijn meer...
En dat wisselend tussen die akkoorden dat komt vanzelf...dat kan je niet echt oefenen, vergt gewoon tijd

ad



boogje zei:Damn, ik heb eventjes geoefend op de akkoorden D, A en E en ik krijg ze alle drie wel onder de knie, maar het lijkt me echt onmogelijk om gewoonweg zo enorm snel te wisselen tussen deze akkoorden. Zelfs als je na een tijdje de akkoorden gewoon bent en je meteen weet welke positie je vingers moeten aannemen, dan duurt het toch eventjes voor je kan switchen van een A naar een D akkoord bijvoorbeeld? En mijn vingers na zo lang oefenen. Ouch! ^^
ik ben dan nu ook nog geen jaar bezig !