Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TsD

Legacy Member
belvedere86 zei:
kent iemand nog wa goeie akoestische nummers in dgcfad of cgcfad?

kheb al paar van bullet for my valentine, soad (roulette) en da ist zo....

exit van caliban is ook denk ik in C maar kvind gn tabs :(

Speelt Queens Of The Stone Age niet in C?

MINDROT

Legacy Member
Imo kun je gewoon alle nummers die je gewoon in E speelt ook gewoon in C of D of whatever spelen... zo doe ik het toch vaak, en zelf wat jammen, altijd leuk.

Redhunter

Legacy Member
sta zelf altijd halve oon lager gestemd...ma speel ook gwn alles zoals op blad sta
(tenzij er ander meespelen die gewoon stan gestemd)

juist ni vergete fret op te schuive bij improvisatie...

Sick`

Legacy Member
ik speel gewoon alles in mijn huidige stemming, zelf dingen die in een drop stemming gespeelt worden speel ik soms gewoon met 4th diads op de bovenste 2 snaren en de rest eronder schuif ik dan wa op zodat het blijft klinken. Atm speel ik dus gewoon alles in E of Drop-B :D

TsD

Legacy Member
Dat komt ervan als je geen douwe egberts gebruikt:angry:


:offtopic:


On-Topic dan maar :
Ik ga me een pakske snaren kopen:cool:


Neenee, serieus, ben van plan om me in de toekomst een 2de gitaarke te kopen, heb al wat zitten rondkijken en wil die Dean Cadillac wel eens testen. Iemand ervaring mee? En iemand die weet waar ze die toevallig hebben?

josuwa

Legacy Member
ga sewwes een Epiphone Dot halen zie. Kunnen kopen voor 180.50€. What a bargain ^^

Defees

Legacy Member
TsD zei:
Dat komt ervan als je geen douwe egberts gebruikt:angry:


:offtopic:


On-Topic dan maar :
Ik ga me een pakske snaren kopen:cool:


Neenee, serieus, ben van plan om me in de toekomst een 2de gitaarke te kopen, heb al wat zitten rondkijken en wil die Dean Cadillac wel eens testen. Iemand ervaring mee? En iemand die weet waar ze die toevallig hebben?

Dikke nekken zoals de razorbacks dacht ik. Kan een zware body hebben. En testen is altijd moeilijk hé, lokale winkels hebben die zelden...

TsD

Legacy Member
*DeFees* zei:
Dikke nekken zoals de razorbacks dacht ik. Kan een zware body hebben. En testen is altijd moeilijk hé, lokale winkels hebben die zelden...

Is idd een feit, hier in de buurt hebben verdelen ze nergens Dean allesinds. Nuja, nog lang niet zeker welke het precies zal worden, ben wat rustig aan het rondkijken.

Defees

Legacy Member
Welke mini tube-versterker heeft wat bottom in zich? Kan een Epi-Valve metal aan (er is ier iemand dat dat heeft) ... kwil een Fender Champ misschien kopen...

Anoniem04

Legacy Member
Die gitaar in Supermassive black hole van Muse, daar staan toch effecten op ofzo ? Want als ik de tabs volg klinkt dat allesbehalve hetzelfde :unsure:

Defees

Legacy Member
dat heet Muse... enkel de Bass lijkt mij zonder al te veel effecten gedaan (toch haalbare effecten).

Kijk maar naar de gitaar van Matthew Bellamy op youtube... dan zie je hoe het gaat...

Defees

Legacy Member
freakykiller zei:
Hadden we wel verwacht van u

Ik was al langer aan't denken ze ^^ Peavey Royal Valve King nog getest, maar de veertjes van de versterker (voor lampen er in te steken) ringelde harder dan het geluid :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan