Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr Marduk

Legacy Member
Ik heb wat advies nodig,
Momenteel speel ik op een Jackson SLSMG Soloist, maar ben die gitaar wat beu aan het worden, niet meer content van de sound,de gitaar klinkt zo kil en scherp.
Ik zou dus een andere gitaar willen bijkopen, iets met een meer volle warmere klank.
Mijn eerste idee was een Gibson SG en die ga ik volgend weekend eens uittesten in de winkel.
Zijn er nog gitaren die jullie zouden aanraden ?
prijs klasse max. 2000€
Ik speel Heavy Metal en Hardrock.

Plutus

Legacy Member
Voor echte warmte zou ik toch niet bij een SG gaan zoeken hoor, al is dat maar mijn persoonlijke ervaring. Mijn eerste gedacht zijn een Les Paul of een Paul Reed Smith (wat een geile bakken, die customs :drool:)

Defees

Legacy Member
een ESP Eclipse is vrij warm kwa klank. Ibanez ook niet onderschatten, Micheal Kelly is ook goed :)

Redhunter

Legacy Member
Vandaag voor verjaardag schilderij van SRV gekrege...

Superblij :music:

ja ik stoef graag :p

Defees

Legacy Member
ik heb een Laboga

Superblij ^^

ja ik stoef graag



Case closed ? xD

ik heb een Fender kruk besteld en ik zoek eig. zo nog een "led"/neon verlichting van een gitaarmerk ofzo... voor de gitaar kamer ^^ iemand een idee waar'k zoiets kan vinden?

Sick`

Legacy Member
As we dan toch stoefen .. ik kan ni eens gitaar spelen en heb een Fireball gekocht! :unsure:

Maar ik heb niet eens een cab :D ... iemand dat me een 2x12 kan lenen voor een maand of max 2 :D

jimbojohn

Legacy Member
haha ja ge moet er inderdaad voor zijn, kheb ze gisteren nog es bespeeld en kvind ze toch wel sjiek maar inderdaad das een kwestie van smaak, daarover twist ik nie, en inderdaad het enkelpickup gedoe wordt je soms wel moe, zeker omda ge gene tone knop hebt, enkel volume knop en kleur is ook smaakgebonden ma kvind de zwarte toch sjieker :p geen reactie op de ibanez of de fender? oh kvind die kruk zo vet! waar hebt ge die besteld? en wa vind ge van de joe satriani signature modellekes van ibanez?

TsD

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik heb een Laboga

Superblij ^^

ja ik stoef graag



Case closed ? xD

ik heb een Fender kruk besteld en ik zoek eig. zo nog een "led"/neon verlichting van een gitaarmerk ofzo... voor de gitaar kamer ^^ iemand een idee waar'k zoiets kan vinden?

Waar hebde die kruk gekocht? En hoeveel neergeteld als ik vragen mag?:p

Sick`

Legacy Member
Ben ik de enige die verkiest om lager dan een normale stoel te zitten? :eek:

Ik verkies een piano bangeske van 38cm tot max 40cm hoog... en geen rugleuning!

Pariah

Legacy Member
iemand suggesties voor een akoestische gitaar? budget +-600euro

kdacht al aan ne yamaha, takamine, seagull gedacht kwa merk. nu nog een type vinden :p

Redhunter

Legacy Member
seagull vind ik persoonlijk maar bucht...

Keb wel zelf nen takamine...goe dingske en superklank...ma kweet ni of un modelle van 600€ ook zo goe zijn...

freakykiller

Legacy Member
Sick` zei:
Ben ik de enige die verkiest om lager dan een normale stoel te zitten? :eek:

Ik verkies een piano bangeske van 38cm tot max 40cm hoog... en geen rugleuning!

Ik zit meestal op m'n bed, wat dus ook lager is !

Pomme

Legacy Member
Ik bied mijn Line6 Pod Xt te koop aan.

Reden van verkoop: ik ben beschaamd dat ik het ding zo weinig gebruik. In totaal misschien 40 uur gebruikt. (jep, ik ben erg).

Heb het nieuw gekocht voor 350 euro. Het is de uwe voor 220 euro, INCLUSIEF een bijpassende hoes die 40 euro kost. Ding is in onberispelijke staat. Factuur krijgt ge erbij.

contacteren kan via gsm op 0497 49 95 38 of via mail: sander punt goossens akrulleke gmail punt com

Redhunter

Legacy Member
belvedere86 zei:
takamine EG530ssc

Da vind ik dus et enige slechte aan takamine...as ze u vrage wa voor takamine da ge ebt kunde de naam nooit ontoude :crazy:

ma veel speelplezier e :)

Pariah

Legacy Member
hehe ja die yamaha die ik eventueel ging kopen was ook ni veel beter kwa naam. twa 1 tje uit de 7 reeks. ook massief boven en onderblad

Gromme

Legacy Member
Iemand enig idee waar tab van never alone, always together van blackbox revelation te vinden is,

jimbojohn

Legacy Member
kheb ene tanglewood, akoustisch, kon beter, klinkt wel fijn, ma ingeplugd hebt ge wel een verzachtend zeegeluid ter begeleiding, ook al wilk het nie :D

Gromme

Legacy Member
Thin Liz zei:
Als je het hier: The Blackbox Revelation Tabs: 35 Tabs Total @ 911Tabs - Tabs Search Engine

niet kan vinden, zal je het meestal niet vinden :).

Die tab heb ik al zitten zoeken, maar is ook niet te vinden. Ik heb die wel een tijdje geleden met m'n gitaarleraar gespeeld, de basis is niet zo moeilijk. Ik zal het eens opzoeken :)

Hij staat er tussen...

Eerst nog wat gewoon oefenen want het is weer even geleden. Zien of ik m'n gitaar nog te goed kan afstemmen. :p

Ik zou graag les volgen. Ben zelf van Rijkevorsel. Iemand enig idee waar ik daarvoor hier in de buurt best terecht kan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan