Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
naar eigen smaak. ik heb liever dat hij vast vast zit, ipv zo een beetje speling er op. Maar maakt opzich niet veel uit.

jimbojohn

Legacy Member
boa op mn ibanez zit die beetje vaster ma op ltd zit die eigenlijk zo los als iets, die beweegt de hele tijd van links naar rechts daar :p ma mijn ltd da is wel geen schroef, gewoon inklikken

TTC

Legacy Member
Ja ik heb vroeger op men squier hem is zo vast gedraait dat hij afbrak, maarja, squier...( want zo bepaald sterk was ik niet op 14 jarige leeftijd :p)

BongZrGooD

Legacy Member
TTC zei:
Ja ik heb vroeger op men squier hem is zo vast gedraait dat hij afbrak, maarja, squier...( want zo bepaald sterk was ik niet op 14 jarige leeftijd :p)

Maakt weinig uit, indraaiers zijn gewoon niet zo goed. Het is en blijft schroefdraad, dat draai je vroeg of laat toch kapot; zeker als je hem vast wil zetten.
Er was ook een kliksysteem dat je kan vastzetten met een moer, mijn ESP had dat vroeger, maar ik weet begot niet hoe dat tegenwoordig zit.
De enige gitaar met een Floyd die ik nog heb is mijn 20 (ja, ze wordt 20) jaar oude Ibanez.

Groetjes,
BongZ

Anoniem04

Legacy Member
Wat moeten die Tone knoppen eigelijk veranderen ? Ik heb er 2 maar als ik daar aan draai hoor ik toch geen verschil

Defees

Legacy Member
dan heb je of slechte hardware, of slechte oren :) ik hoor dat verschil duidelijk, gaat van "rond" naar iets meer getand geluid (of hoe je dat al ook kan uitdrukken :))

TsD

Legacy Member
De toonknoppen moeten 'de toon' veranderen dus;)


Als je ze volledig toedraait krijg je een heel gedempte toon, en naarmate je ze open draait krijg je een voller geluid. Ik merk toch een zee van verschil tussen 0 & 10. Zo kun je door met uw tooknop(pen) te spelen al verschillende geluiden maken. Dit in combinatie met uw volumeknop kan echt heel veel doen...zonder nog maar aan je amp te komen. Maar zoals Defees hier al zei, te zien welke gitaar/hardware je hebt.


Bonamassa - Tone Demo

Redhunter

Legacy Member
10 = scherpe klank
0 =doffe klank...

en 1,2,3,4,5,6,7,8,9 ligge drtusse e :p

als ge em hoog zet wordt u volume ook luider...
Voorbeeld:
SRV

5:14 - ij zet zijnen tone minder en volume luider
5:38 - den bend sterft uit op lage tone...maar ij komt terug als hij zijn tone hoger zet
6:00 -merk op hoeveel luider hij speelt omdat hij zijn tone verhoogt heeft...

Vin

Legacy Member
Alst gaat over een strat model: die toneknoppen werken respectievelijk op uw middelste en hals-element. 't kan dus zijn dat ge geen verschil hoort omdat ge op een element speelt waar die tone-knop niet is aangesloten.

TsD

Legacy Member
Excuseer?

Op mijn strat kan ik elk element (al dan niet in serie geschakeld) regelen met 1 van de 2 knoppen...

Ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat er een element zonder toneknop is?

Defees

Legacy Member
veel signature overpriced gitaren met 1 pick up en 1 knop hebben geen toneknop hé ^^

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
veel signature overpriced gitaren met 1 pick up en 1 knop hebben geen toneknop hé ^^

Mijn Ibanez heeft geen toneknop... Ze heeft wel 2 pickups, maar geen overpriced handvat...:p

Groetjes,
BongZ

jimbojohn

Legacy Member
impossible to resist.. must love vai signature model :drool:.. zo fucking awesome

TsD

Legacy Member
Hij had verder moeten gaan in dat ontwerp, en er een koffergitaar van maken, hoe cool zou dat niet zijn!:p

MINDROT

Legacy Member
*DeFees* zei:
Ik vind dat elke gitaar een handvat moet hebben. Is zo veel meer ergonomischer en oogt naar mijn mening vrij mooi :love:


No thanks... een les paul met handvat.... :p

jimbojohn

Legacy Member
TsD zei:
Hij had verder moeten gaan in dat ontwerp, en er een koffergitaar van maken, hoe cool zou dat niet zijn!:p

uhm heh???
een strat zou zeker niet misstaan met een handvat :p

MINDROT

Legacy Member
Vraagje: als m'n amp boven de 5 gaat heb'k nogal veel last van feedback en ruis, wat nogal normaal is aangezien ik met vrij veel gain speel.. Nu wil'k daar een pedaal tussensteken om al dat ongewenst geluid te voorkomen, alleen: is er een verschil tussen een Noise Suppressor & een Noise Gate?

jimbojohn

Legacy Member
noise suppressor neemt de kraak en humgeluiden weg, wat jij wil dus, noise gate: geen idee! :D kweetet zelf nie, kheb ff gezocht op youtube ma vind nie echt iets over noise gates dus ik denk da je ne suppressor nodig hebt..

wat voor amp heb je?

MINDROT

Legacy Member
Een noise gate laat pas geluidsignalen door op een bepaalde frequentie... dus zo kunt ge naar mijn weten ook de feedback en de ruis uit uw amp halen, alleen heb'k er nog geen ervaring mee, en ik heb geen goesting om iets te kopen dat dan uiteindelijk compleet nutteloos is.

En m'n amp is een Laney GH50L, het is zeker geen defect aan m'n amp ofzo de ruis en de feedback, ik heb het al altijd gehad en hij is vorige maand nog maar binnengeweest op controle.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan